Fremmed kat

Vi har gennem et stykke tid haft en kat der kommer og hilser på her på Gyvelskrænten i Allingåbro. Hvis nogen herinde kender denne kat, vil jeg meget gerne høre fra jer. (her har den sneget sig ind i mine missers legetøjs kurv, men normalt går den efter madskålene :slight_smile: )

I kan jo prøve at sætte en løs elastik om halsen på den med en seddel, hvor I beder ejerne kontakte jer. For sådan nogle må den vist have, så tam den er.

Den er ikke så tam at vi kan komme til den. Jeg har forsøgt flere gange, for at se om han er mærket, men jeg kan ikke komme så tæt på ham. Umiddelbart er jeg ret sikker på at det er en hankat,og at han IKKE er øre tatoveret, men det er sådan set også det eneste jeg ved. Det er heller ikke fordi han på nogen måde generer os eller misserne. De har det helt fint med at han kommer forbi dagligt og snakker til os. Jeg vil bare så gerne vide, at han er ejet, for jeg synes han begynder at se lidt mager ud. Det kan jo også bare være en fertil hankat i sommer-huld, men jeg vil så gerne være sikker. Jeg kan måske fodre mig til at komme til ham, men det vil jeg så heller ikke før jeg er sikker på, at det er en strejfer der ikke bor i nærheden. Har skrevet til de lokale dyrlæger og lagt det samme som her op på min facebook side, så har jeg vist gjort hvad jeg kan.

tror sgi den er begyndt at tage sin bror med når den går tur. I hvert fald er der begyndt at komme en til her. meget mere lys, men ellers med nogenlunde samme aftegninger. Den er dog mere sølvgrå hvor denne er meget mørk. Nogen der vil kendes ved den? begge ser ud til at være fertile hankatte så vidt jeg kan se på afstand… del endelig hvis I kender nogen her i Allingåbro området (djursland)