Frisk laktosefri minimælk - har I set?

ja, vi fandt det så på tilbud idag i vores kvickly til 7 kr literen, der var så kun få dages holdbarhed på det, men sådan en liter mælk holder jo ikke længe

Nu har jeg selv smagt på det. Jeg kan altså ikke umiddelbart smage forskel.

Købte mælken i Føtex i går, herhjemme er 2 ud af 4 helt vilde med det. Feline og Shrek fik en lille portion hver - jeg vil lige se hvad deres maver siger til det. Men det smagte tydeligvis dejligt, så lokkede min kæreste til at smage på det før jeg selv gjorde :stuck_out_tongue: og det smager faktisk ganske godt.

Er det farligt at give sine katte PISKEfløde?
For jeg havde altså lidt til overs igår, som jeg gav mine 2.
Hvorfor er det lige at det er mest rigtigt med kaffefløde?

[quote=Simon;481842]Er det farligt at give sine katte PISKEfløde?
For jeg havde altså lidt til overs igår, som jeg gav mine 2.
Hvorfor er det lige at det er mest rigtigt med kaffefløde?[/quote]

Nogen mener, at kattene reagerer mindre på laktosen i fløde. Forskellen på kaffefløde og piskefløde er da vist kun fedtprocenten?
Altså, jeg tror ikke det er godt for noget levende væsen at få kæmpe mængder meget fedtholdige produkter. Men jeg giver altså også mine lov til at slikke rester, når jeg laver flødeskum.
Og mht. laktosen, der tvivler jeg stærkt på, at det er så specielt meget bedre - jeg kan i hvert fald sagtens se det i mine bakker. Men det er så minimalt, når det kun er flødeskumsslikning - der er det meste jo bare luft :høhø:

Jeg kan ikke finde den? Jeg vil gerne smage den, jeg er ret træt af ris- og soya mælk.

[quote=pivnu;481845]Nogen mener, at kattene reagerer mindre på laktosen i fløde. Forskellen på kaffefløde og piskefløde er da vist kun fedtprocenten?
Altså, jeg tror ikke det er godt for noget levende væsen at få kæmpe mængder meget fedtholdige produkter. Men jeg giver altså også mine lov til at slikke rester, når jeg laver flødeskum.
Og mht. laktosen, der tvivler jeg stærkt på, at det er så specielt meget bedre - jeg kan i hvert fald sagtens se det i mine bakker. Men det er så minimalt, når det kun er flødeskumsslikning - der er det meste jo bare luft :høhø:[/quote]

Ja okay :slight_smile:

Kitterne herhjemme synes nu heller ikke at fløde er VOLDSOMT spændende. Den lille drikker lidt, og den store lugter bare lidt til det.
Sofus synes tilgengæld at det er vældig skægt at drikke vand af et glas istedet for hans skål :høhø:

altså den smager ikke helt som alm mælk - men det er milevidt bedre end ex. soya. ris og uht kan da gå men det ehr er MÆLK. det er skønt !
opus - både min rema og kvickly har det - det står og putter sig lidt sammen med alt det andet i mælkekøleren

Har du hørt om lactrase ? Hvis du har det som jeg havde det, så prøv det middel jeg drikker/spiser alm mælke ting i dag med de piller …
Jeg kan bedst tåle de økologiske produkter med pillerne .

[quote=R500;482550]Har du hørt om lactrase ? Hvis du har det som jeg havde det, så prøv det middel jeg drikker/spiser alm mælke ting i dag med de piller …
Jeg kan bedst tåle de økologiske produkter med pillerne .[/quote]
helt klart et forsøg værd - mange tak! :ok:

Om katte har brug for mælk … hmm.

Men som det nævnes, er det da en udmærket lækkerbidsken - og så får man samtidig ekstra væske i dem. :ok:

Nu også laktosefri piskefløde :smiley:

[QUOTE=pivnu;690283]Nu også laktosefri piskefløde :smiley:
[/QUOTE]

Orv den var smart…du må lige sige hvordan misserne reagerer i mavsen på den.

Jo, jeg forventer ikke, at de reagerer overhoved, men nu har de været to om at dele knapt 1,5 dl.
I hvert fald er det da et fantastisk alternativ for dem, der laver killinge-supplement med diverse andre typer fløde. Det her kan da kun være bedre :wink:
Deena skal desværre nok ikke have for meget af det - tyksak :stuck_out_tongue:

[QUOTE=pivnu;690334]Jo, jeg forventer ikke, at de reagerer overhoved, men nu har de været to om at dele knapt 1,5 dl.
I hvert fald er det da et fantastisk alternativ for dem, der laver killinge-supplement med diverse andre typer fløde. Det her kan da kun være bedre :wink:
Deena skal desværre nok ikke have for meget af det - tyksak :p[/QUOTE]

Mine får jo masser af kaffefløde og andet “mælkestads” - men kunne jo være skønt med noget med højere fedtprocent netop til killinger m.v

Meget stille, mæt lille kattemis:

[QUOTE=pivnu;481212]Det er vel fuldstændig samme diskussion som om mennesker har behov for mælk?

Nej, der er ikke noget i, som katten ikke kan få på andre måder. Jeg synes blot det er dejligt at kunne forkæle kattene lidt uden at det er med noget usundt eller fedende.
Amira spiser tørret kød. Det gider Deena ikke. Deena drikker mælk. Det gider Amira ikke.[/QUOTE]

Hvad begrunder du det i? at det kan sammenlignes.

Hilsen Heidi

Vi har givet piskefløde til killinger og deres ammende mødre sidste sommer. Det var rigtig godt til at give missemor lidt sul på kroppen.

Altså hvorvidt menneskers ikke-eksisterende behov kan sammenlignes med kattens?
Tjo, mennesker er nu engang heller ikke skabt til at drikke mælk, og nogle vil tilmed påstå, at det er decideret usundt. At vi i vesten kan tåle laktose er en genmutation; afrikanere og asiatere kan f.eks. typisk ikke.
Men jeg elsker mælk - og det gør mine katte også - så derfor synes jeg det er rart, at det er blevet nemmere at forkæle dem lidt, når nu de rent faktisk stadig er laktoseintolerente.

Selv drikker jeg meget sødmælk - kan rigtig godt lide det. Et par af mine katte gør det også og de får ikke tynd mave af det.
De andre rører det ikke, måske fordi de ikke kan tåle det?

Derimod elsker de piskefløde, fødeskum og is og de får ikke dårlig mave af det.
Årsagen er - har jeg læst - at lactose IKKE binder sig til de fede molekyler i mælk og før i tiden fik mine katte da også piskefløde med vand.