Frisk laktosefri minimælk - har I set?

Har I lagt mærke til, at der er kommet en ny laktosefri minimælk fra Arla i køledisken i supermarkederne?
Jeg måtte straks have en med hjem til misserne, og henover nogle dage har de gjort kål på den - 1 liter - uden at det kan ses i kattebakkerne :thumbup:

Den er behandlet med en ny varmemetode, ESL, så den kan holde sig længere uåbnet end alm. mælk, men den er ikke UHT-behandlet som tidligere har været den eneste mulighed for laktosefri mælk i Danmark. Jeg havde nemlig undret mig over holdbarhedsdatoen, så måtte lige søge lidt på nettet, hvad det går ud på. Men det er sådan en mellemvej imellem alm. lavpasteurisering og UHT-behandling, men hvor mælken bevarer sin friske smag.

Men ja, den er på køl i i hvert fald de større kæder som Føtex, Kvickly og skulle også være i Super Best. Og jeg har set den i Netto-spotten i sidste uge.

Jeg vil da helt klart fortsætte med at tage en karton med hjem ind imellem. Deena skal jo nok fortsætte på på diæt for at fastholde vægten, og så er minimælk alt andet lige en god og fedtfattig ‘lækkerbid’, der også giver et øjebliks beskæftigelse. Amira har aldrig været vild med mælkeprodukter overhoved, det skal hun også have lov til. Men inde hos plejemisserne forsvinder mælken også fra tallerknen :slight_smile:

har godt set den og har KLART overvejet den :thumbup:
jeg laver en del havregrød og babygrøs til mine rotter bl.a., og kunne være rart at kunne lave det laktose frit…

og det ku da sikkert være en god “snack” til tykke trunte herhjemme også :thumbup:

Den skal da også klart prøves herhjemme,som et alternativ til kaffefløden,som de buttede herrer Dino og Dustin IKKE har brug for…Hmm…nu synes de nok at jeg bliver ond…

Mine katte får aldrig mælk eller fløde. De er heller ikke intereseret i det, hvis der står et glas mælk.

Mener at jeg også har set det i Rema. :slight_smile:

Uhaaa - Det kunne være at min huskat vil synes om det, det vil jeg klart prøve …

Tak :smiley:

Jeg giver normalt heller ikke nogen mælkeprodukter. Jeg kan f.eks. hurtigt se på afføringen, hvis mine får lov at slikke flødeskumsrester, så det er ikke noget vi gør ret meget i.
Men når nu der er kommet et produkt, som de mælkeelskende katte tilmed kan tåle, så synes jeg da bare det er skønt! Det er jo en gode kilde til kalk og et par B-vitaminer.

Så det var blot en servicemiddelse til dem, der kunne have glæde af det. -surrender

Jeg håber bare, at der rent faktisk viser sig at være marked nok til produktet, til at det får lov at blive. Men ved at Google lidt, kan jeg se at flere laktoseintolerante mennesker også har taget rigtig godt imod produktet :thumbup: Ellers må vi jo importere det sammen med Mjau fra Sverige, haha! - de skulle have en del laktosefri produkter :høhø:

Ja, jeg synes at det er fedt! Og det fungerer som sagt godt hos mine katte, og jeg har flere, der godt kan lide en slurk mælk :slight_smile:

ej hvor smart :smiley: hvad pris ligger det i

Ca. 15 kr., mener jeg - det er lidt pebret i pris.

og det smager godt - i modsætning til soya mælk som faktisk nærmest har været det eneste alternativ for os mælke allergikere, og så er prisen en helt aneden. jeg synes det er fantastisk - for den ene variant vi før har kunnet få var netop uht, men det smager altså temmelig mærkeligt. for en gangs skyld så længe leve arla

Jeg synes så at det smager hæsligt, slet ikke som alm mælk :frowning:

:?

Nu spørger jeg så i al fredsommelighed :

Har en kat behov for mælk ??

Silke har aldrig fået mælk/fløde - og hun har aldrig vist interessse, når jeg har et glas mælk stående.

Er der noget godt i mælk/fløde som katten ikke kan få på andre måder ??

[quote=Tante Tut;481178]Har en kat behov for mælk ??

Er der noget godt i mælk/fløde som katten ikke kan få på andre måder ??[/quote]

Det er vel fuldstændig samme diskussion som om mennesker har behov for mælk?

Nej, der er ikke noget i, som katten ikke kan få på andre måder. Jeg synes blot det er dejligt at kunne forkæle kattene lidt uden at det er med noget usundt eller fedende.
Amira spiser tørret kød. Det gider Deena ikke. Deena drikker mælk. Det gider Amira ikke.

Nej, misserne har ikke behov for hverken mælk eller fløde, men set i lyset af det er spændende at få noget nyt OGSÅ når man er en kat, så får mine kaffefløde her i huset…sidst igår aftes…en halv liter, men “vi” er jo også en del :tihi:

Jeg formoder der stadig er mælkeprotein i? Det kan Greven nemlig (heller) ikke tåle :frowning:

[quote=pivnu;481212]Det er vel fuldstændig samme diskussion som om mennesker har behov for mælk?

Nej, der er ikke noget i, som katten ikke kan få på andre måder. Jeg synes blot det er dejligt at kunne forkæle kattene lidt uden at det er med noget usundt eller fedende.
Amira spiser tørret kød. Det gider Deena ikke. Deena drikker mælk. Det gider Amira ikke.[/quote]

:tak::tak:

Tak for svarene - vil da prøve at købe lidt kaffefløde til Silke så- men er ret sikker på, at hun ikke drikker det.

:høhø:

Jeg plejer at købe lidt kattemælk i ny og næ på Zooplus - det kan de fleste af mine li’.

Ja, mælke(protein)allergi og laktoseintolerans er ikke det samme. Det eneste specielle ved denne laktosefri mælk er, at den er tilsat laktaseenzym, som er det stof som laktoseintolerante dyr og mennesker mangler. Men der er helt normal mænge mælkeprotein.

Så er der sat skåle frem med Laktosefri mælk…og jeg vil da også lige have en tår…lige om lidt.

Præcis. Det var det jeg tænkte :slight_smile: