Frisør i København

Sagen er den, at jeg trænger til noget nyt hår. Lige nu har jeg langt hår, som altid sidder oppe i hestehale eller klemme.

Jeg vil rigtig gerne prøve noget nyt, enten halvkort eller langt med frisure i det. Men jeg ved ikke lige hvad - sidst jeg var klippet kort-agtigt, var det ærlig talt ikke særligt heldigt:høhø: - jeg lignede jeg ved ikke hvad.

Så er der nogen af jer, der kan anbefale en god frisør, der kan give noget god vejledning.

Jeg takker for tips og ideer :slight_smile:

Jeg har i mange år brugt frisør Hansen i Grønnegade. Det er Johnny og Pia som har salonen.

De er, i min optik, af den gamle skole, dvs deres klipningen er virkelig kvalitet og de er super til at rådgive og lytte til kunden. Nu kender jeg så ikke andre saloners priser, men jeg giver ca 1200 for en klipningen, farvning og en kur.

Jeg eg har som sagt brugt Johnny siden 97/98 og har altid været tilfreds.

Så har mine varmeste anbefalinger.

Åhgud ja, jeg kigger med her. For jeg har prøvet i mange år med meget lidt held hos de danske frisører. Mine bedste minder er fra en frisør i Los Angeles og siden har jeg fået det bedste resultat hvis jeg fået en frisør til at efterligne det, som den californiske frisør fortalte mig, hun snakkede uafbrudt og gav mig næsten alt for mange tips. Og: Lige nu nu har jeg en selvklippet frisure. :rock::tihi:

Anja har åbnet sin egen salon for et års tid siden, 2 minutter fra en metrostation: http://www.salonz.dk/

Hun er smadder sød og ikke hundedyr.

Det er i øvrigt en grøn salon.

[QUOTE=DK Thomani;1159894]Anja har åbnet sin egen salon for et års tid siden, 2 minutter fra en metrostation: http://www.salonz.dk/

Hun er smadder sød og ikke hundedyr.

Det er i øvrigt en grøn salon.[/QUOTE]

Hvad betyder det, at det er en grøn salon:?

:slight_smile:

Tror, at hun kun bruger øko-produkter ??

[QUOTE=Tante Tut;1159933]:slight_smile:

Tror, at hun kun bruger øko-produkter ??[/QUOTE]

Nej, de bruger skam også kemi, ligesom ikke-grønne salon’er. (hvad er de så…kemiske. )
Nej…det betyder bl.a, at salonen sparer på strømmen…(sidder kunderne så i mørke :gruble:)

Se linket til hvad det betyder at være en grøn salon…der findes også en grøn kirke, de kan jo spare på strømmen, ikke ret mange går i kirke i dag :tihi:

http://www.energitjenesten.dk/om-gron-salon.html

[QUOTE=Sim-Sim;1159934]Nej, de bruger skam også kemi, ligesom ikke-grønne salon’er, (hvad er de så…kemiske. :? )
Nej…det betyder bl.a, at salonen sparer på strømmen…(sidder kunderne så i mørke :gruble:)

Se linket til hvad det betyder at være en grøn salon…der findes også en grøn kirke, de kan jo spare på strømmen, ikke ret mange går i kirke i dag :tihi:

http://www.energitjenesten.dk/om-gron-salon.html[/QUOTE]

:lol::lol::lol:

Ja. man sidder nok i mørke med et stearinlys til at tørre håret med… og kirken, ja det er ikke det mest besøgte sted - desværre egentlig - for nu lukkes en del kirker - og det er synd og skam - for de er i den grad en del af den danske kultur.

Ja. man sidder nok i mørke med et stearinlys til at tørre håret med… og kirken, ja det er ikke det mest besøgte sted - desværre egentlig - for nu lukkes en del kirker - og det er synd og skam - for de er i den grad en del af den danske kultur.[/QUOTE]

Helt enig i, at det er trist at så mange kirker lukkes…men når ikke ret mange går i kirke, bortset fra begravelser og Juleaften…:S Jeg er ikke medlem af Folkekirken, meldte mig ud da jeg blev 18…

[QUOTE=Dotte;1159887]Sagen er den, at jeg trænger til noget nyt hår. Lige nu har jeg langt hår, som altid sidder oppe i hestehale eller klemme.

Jeg vil rigtig gerne prøve noget nyt, enten halvkort eller langt med frisure i det. Men jeg ved ikke lige hvad - sidst jeg var klippet kort-agtigt, var det ærlig talt ikke særligt heldigt:høhø: - jeg lignede jeg ved ikke hvad.

Så er der nogen af jer, der kan anbefale en god frisør, der kan give noget god vejledning.

Jeg takker for tips og ideer :)[/QUOTE]

Med få afbrydelser har jeg haft den samme frisør i… bum, bum… 22 år. :uha: Først, da han var hos Stuhr, og siden, da han åbnede egen salon: www.olewagner.dk på H. C. Ørstedsvej. Jeg skal aldrig klippes af andre! :thumbup:

GRØN SALON- FRISØRSALON UDEN FARLIG KEMIZenz kædens 6 saloner er alle certificeret som Grøn Salon. Grøn Salon er en frivillig miljøcertificering for frisører, der gerne vil spare på energien og tage hensyn til miljøet i deres daglige drift. I en Grøn Salon er det ikke tilladt at bruge en lang række kemikalier, der ellers er tilladt i Danmark. Grøn Salon er en garanti for, at sundhed, allergi, arbejdsmiljø og energibesparelser bliver taget seriøst. Læs mere om Grøn Salon-ordningen på energitjenesten.dk

De seneste år har der været stort fokus på hårprodukters sundhedsskadelige virkning på både frisører og deres kunder. Billeder af voldsomme allergiske reaktioner og skræmmende statistikker over hyppigheden af kræfttilfælde blandt frisører har talt deres eget klare sprog i medierne. Samtidig bugner dameblade af artikler om miljøvenlige alternativer, der både tager hensyn til sundhed og natur. Bevidste forbrugere vil ikke længere have skønhed frem for alt, hvis produkterne indeholder skadelige kemiske stoffer. At være grøn frisør giver mange fordele:

[ul]
[li]Man undgår problemer med eksem, allergi og vejrtrækningsproblemer[/li][li]Færre sygedage[/li][li]På forkant med kunders ønsker om miljø- og sundhedsvenlige produkter[/li][li]Besparelse på el-, vand- og varmeregningen[/li][li]Medvirker til at vandmiljøet i byen bliver skånet for store mængder skadelige kemikalier[/li][/ul]

Taget fra Zenz hjemmeside, dem arbejdede Anja for (inden hun startede for sig selv), pga. hendes allergi overfor kemien.

Hvad er hans prisleje, sådan cirka for en klipning?

Jeg plejer vist at give omkring 1200 for klip og helfarve, så jeg vil tro, at klip alene koster ca det halve.

Så har jeg bestilt tid til nyt hår hos Ole Wagner i morgen kl. 14.30, virker som en rar mand, der er til at tale med med mange gode ideer.

Jeg glæder mig helt vildt :slight_smile: - er bare så træt af, hvordan jeg ser ud