Frisør?

Ja, syntes også det meget rart at have egentlig, selvom man måske ikke skal bruge det:)

Det gør vi helt bestemt :slight_smile: Mange af os herinde (mig selv inklusiv) har også huskatte og/eller blandinger. De er lige så højt elsket som vores dyr med stamtavler.
Der er bare så fjollet at have en stamtavlekat/racekat og så ikke lige få stamtavlen med :slight_smile:
Håber I finder ud af at få den.

Ja selvfølgelig:)
ja kan da ligesågodt få den med når man nu har race katten

hvis du vil, så er du velkommen til at komme forbi og få et hurtigt kursus i pasning af MCO pels… det er ikke særlig svært - det er bare lige et par snuptag man skal kunne og dem kan jeg hurtigt vise dig :slight_smile:

Jeg bor på vestegnen - du kan bare sende mig en PB hvis du vil have et lyn-kursus :slight_smile:

wow:) det virkelig pænt af dig!..vil lige snakke med min søster om det:)

Noget jeg sjældent taler meget om, er at jeg faktisk gerne tager ud og trimmer katte ned - i deres eget hjem og naturligvis uden bedøvelse, da jeg bestemt ikke er dyrlæge!
Jeg tager selvfølgelig noget for det - men det er mindre end dyrlægen (meget mindre!) og har samtidig den faste aftale med kunden, at såfremt katten bliver bange for trimmerens lyd, så koster det 50 kr for min kørsel og intet andet!
Betingelsen er at der er tale om en kat, der normalt vil acceptere at blive håndteret af en fremmed! Jeg vil ikke flås til strimler :slight_smile:
Samtidig skal ejeren være klar over, at trimningen ikke nødvendigvis er et projekt, som er overstået på en ½ times tid… Jeg giver gerne katten pauser, hvis jeg kan se, at det hele er ved at blive lidt for meget for en ellers medgørlig kat. I nogle tilfælde sidder knuderne så stramt og gør så ondt, at katten lige skal have lov, at mærke, hvor rart det er at bevæge sig efterhånden som knuderne forsvinder…
Den længste trimning jeg har været igennem tog ca 4 timer… på en totalt gennemknottet MCO, som bare var så dygtig (og ikke egnet til narkose)… fandt sig i det hele og kvitterede med kindgnid og nus, da hun endelig var kommet af med alt den grimme strammende pels :slight_smile: Idag kommer jeg hos hende to gange om året - sidste gang tog trimningen ca 20 minutter! :ok: Det mest besværlige var, at hun konstant ville kæle med trimmeren… hvilket altså kostede hende lidt af knurhårenes længde, da manken skulle klippes ned - fjollemis :smiley:
Jeg kører kun ud i Københavnsområdet… skal jeg længere, kan jeg ikke overholde kørselsprisen på de ca 50 kr…

Nu har jeg ringet til dem vi fik ham af, og vi får stamtavlen, hun havde bare glemt det:øhmm:

Det er et godt tilbud, Ann. :thumbup:
Her er Leo blevet ret så skeptisk over trimmerens larm, selvom det er en trimmer til dyr, så nu bliver vi nødt til, at få ham bedøvet. Han er jo ikke så glad for alt det soignering i forvejen.

Twiggy - Det lyder super. Det er jeg glad for at høre :slight_smile: