Jeg fik i sidste uge en dejlig maincoon kat, nu er problemet bare at han er fyldt! med knuder og filtret pels under maven og bag på benene, det er ret slemt, har prøvet at rede det ud men hjælper overhovedet ikke, det er alt for meget! og gør for ondt på ham…
er der nogen der kender en god kattefrisør i københavn eller sjælland bare?
Hvis den er meget medtaget, skal den nok i narkose og barberes ned.
Kan et bad og frisering gøre det, kan man godt få hjælp til det - så man selv kan gøre det næste gang.
Men en uge efter du har fået ham, er han måske ikke så tillidsfuld, at du bør bade ham?
Hvis det er så slemt, så få missen klippet ned hos dyrlægen.
Vi skal afsted med vores MCO blanding i næste uge.
Jeg har også ville putte Leo i bad, da jeg tror det hjælper en del, men missen skal helst være dullefri først og hver gang jeg får kappet en dulle væk, kommer der to nye- han er derudover ikke så meget for soigneringen, så nu kommer han til dyrlæge og så starter vi forfra.
Okay:) tror jeg vil prøve der så, er nemli ik så glad for den skal i narkose:s og han er virkelig ikk glad for at blive klippet eller badet…
Mange tak:)
Men hvorfor er han allerede fuld af duller efter en uge? Selv om han ikke er blevet børstet i den uge bør han da ikke allerede være dullet til? Hvor gammel er han?
han var fuld af duller da vi fik ham, dem der havde ham havde ikke nok tid til ham, derfor fik vi ham:) så nu er det tid til at rette op på det…han er næsten 3 år…
altså, dem vi fik ham af har nogen meget! flotte avlskatte, han var deres 3 avlskat og vi fik ham kun fordi de følte de ik havde nok tid til så mange da de også lige have fået killinger… så nu er det jeg ikke ved om vi skal få ham kastareret (eller hvordan det nu staves), vi fik ingen stamtavle med fordi vi fik ham gratis, men han har meget gode gener, så ville det være synd at gøre det?
Der er mange skønne maine coons derude så racen ville ikke tage det mindste skade af at han blev kastreret. Det synes jeg, at I skal gøre. Det ville også være træls pludselig at få en storstrintende hankat.
Forstår dog ikke hvorfor I ikke fik stamtavlen med, bare fordi han var gratis :S
næh ved egentlig ikke hvorfor vi ik gjorde det, var min søster der hentede ham…men kunne være man llige skulle ringe og høre om vi ik lige kunne få den med, nu kender vi dem jo sådan ok, så burde ikke være noget problem…men på den anden side har vi vel heller ikke brug for stamtavlen?
Rent juridisk er det den der har stamtavlen der ejer katten ved racekatte. Hvordan sagerne så afgøres rent praktisk ved jeg ikke helt. Næ, I har måske ikke noget at bruge den til, men det har de vel heller ikke?
næh går ikke udfra de lige pluslig vil have den igen jo, så er det vel dem der har ret til den så længe de har stamtavlen? men vi har ikke noget at bruge den til nej:)…tror nu bare de har smidt den ud eller lign efter vi fik katten…
en kat uden tavle vil altid være “huskat” idet beviset ligger i tavlen…
det er ikke ment som noget negativt, men er opdrætteren medlem af en af de 4 hovedklubber under fife, så skal tavlen hvis den findes følge katten… ellers bryder opdrætteren fifes regler
Ja okay, tror jeg vil prøve at høre om jeg kan få den med, bare for en sikkerheds skyld:) ikke at vi går så meget op i den slags, vi elsker bare vores dyr uanset stamtavle jo, hvilket i sikkert også gør^^
de eneste dyr jeg har bevis på er mine skilpadder:wehuu:
Twiggy - Du kan jo da i hvert fald altid spørge Jeg ville personligt også altid vælge at få stamtavlen på min kat med mig fra en tidligere ejer. Jeg har lige været inde på felisdanica’s hjemmeside og kigget på reglerne, for lige at være sikker på det jeg sagde var korrekt
“h) Ethvert medlem af en FD tilsluttet klub er strengt forpligtet til at lade stamtavle medfølge enhver racekat, der af vedkommende afhændes – uanset om det drejer sig om salg eller gave.”
“7.1 Kopistamtavle/erstatningstamtavle
Er stamtavlen bortkommet/ødelagt, kan der ansøges om ny stamtavle via klubbens stambogssekretær. Der skal medsendes en tro og love erklæring på, at originalstamtavlen er bortkommet/ødelagt.”