Fritzz go goth };-)

I weekenden lavede vi vores 12 årige datters værelse om fra katastrofalt rodet lillepigeværelse til en cool gotisk teenagehule… Og Dirty Fritzz var naturligvis med hele vejen. :rock:

Det er da for fedt et værelse :smiley: og katten matcher jo perfekt! :slight_smile:

Hvor er det blevet flot. Heldige Fritzz, som bliver forkælet med et værelse passende for en Goth-cat

• og datteren også, naturligvis… :thumbup:

Superfedt værelse! Og fedt med forældre der lader deres barn udfolde sine (værelse)lyster. :thumbup: Har hun også skrivebord og må vi se billeder af den del af værelset? :slight_smile:

Sagt af hende der fik et nyt fedt værelse da jeg var 13 år, og ville have røde vægge med sorte karme. Niks sagde mor og far, for mørkt. Jamen blå sagde jeg så, niks sagde mor og far. Grønt sagde jeg så, for det skulle bare ikke være hvidt! Niks sagde mor og far. Og efter en million forsøg for at få mit røde værelse med sorte karme, eller i det mindste et blåt eller grønt værelse, endte jeg i desperation med at sige lyserød, fordi jeg lige kom til at kikke på noget lyserødt. Ja, sagde mor! Og lige meget hvor meget jeg derefter forklarede at jeg absolut ikke ville have det lyserødt, blev ALT lyserødt. Lyserøde vægge, lyserøde karme, lyserøde gardiner, lyserødt gulvtæppe, og så begyndte min mor at købe alt andet i lyserødt. Lyserødt sengetøj, vaskekurv, dug, pynteting. Sjovt nok har jeg hadet lyserød lige siden. :ked: I dag er min stue rød, mit soveværelse blåt, mit køkkenet turkis, mit badeværelseloft limegrøn, min entre er godt nok hvid, da den ellers bliver for mørk, til gengæld har den en masse forskellige farvet prikker i form af wallstickers. :smiley:

[SIZE=2]Ps. Må jeg se et bedre billede (pæren slukket) af den pragtfulde natlampe?
[/SIZE]

Tusinde tak skal I have. :slight_smile: Det har været et knoklearbejde, men det er det hele værd. :slight_smile:

[QUOTE=Enki;1294143]Superfedt værelse! Og fedt med forældre der lader deres barn udfolde sine (værelse)lyster. :thumbup: Har hun også skrivebord og må vi se billeder af den del af værelset? :slight_smile:

Sagt af hende der fik et nyt fedt værelse da jeg var 13 år, og ville have røde vægge med sorte karme. Niks sagde mor og far, for mørkt. Jamen blå sagde jeg så, niks sagde mor og far. Grønt sagde jeg så, for det skulle bare ikke være hvidt! Niks sagde mor og far. Og efter en million forsøg for at få mit røde værelse med sorte karme, eller i det mindste et blåt eller grønt værelse, endte jeg i desperation med at sige lyserød, fordi jeg lige kom til at kikke på noget lyserødt. Ja, sagde mor! Og lige meget hvor meget jeg derefter forklarede at jeg absolut ikke ville have det lyserødt, blev ALT lyserødt. Lyserøde vægge, lyserøde karme, lyserøde gardiner, lyserødt gulvtæppe, og så begyndte min mor at købe alt andet i lyserødt. Lyserødt sengetøj, vaskekurv, dug, pynteting. Sjovt nok har jeg hadet lyserød lige siden. :ked: I dag er min stue rød, mit soveværelse blåt, mit køkkenet turkis, mit badeværelseloft limegrøn, min entre er godt nok hvid, da den ellers bliver for mørk, til gengæld har den en masse forskellige farvet prikker i form af wallstickers. :smiley:

[SIZE=2]Ps. Må jeg se et bedre billede (pæren slukket) af den pragtfulde natlampe?
[/SIZE][/QUOTE]

Æv hvor surt med fimset lyserødt når man brænder for farver med knald på. :frowning:

Jo, hun har også et skrivebord og hylder lavet af gamle æblekasser, et spejl og et skab… Her er lidt flere billeder af værelset og lampen (bedre, men dog stadig med tændt pære):

Nå. Nu lagde de sig ned… Hvordan er det, at man vender dem? :slight_smile:

Jeg er helt vild med sengen - den er godt nok flot :smiley: :smiley: Men helheden er også flot - uden at virke FOR tematiseret efter min mening :smiley:

[ATTACH=CONFIG]111101[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]111103[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]111104[/ATTACH]

Tak for billederne, super vellykke værelse. :thumbup: Og natlampen er virkelig virkelig fed!

Orv Manner!!! Et FEDT værelse!!!

Kommer til at tænke på en venindes soveværelse i en af Kbhs virkelig gamle Patricierlejligheder med bunker af stuk på loftet… Værelset bestod af ikke mindre end 9 hjørner og var vel noget nær umuligt at indrette ordenligt til noget som helst…*Min veninde havde fået fingre i en gammel messingseng og fået den til at stråle, stod midt i værelset med et sort satinsengetæppe komplet med diverse dekadente frynser og guld pailetter/perler… gulvet malet i sort/hvide tern… matsorte vægge… stukken malet med en antikguldfarve og sine steder belagt med bladguld (sic!)… karme i højglans sort med guldeffekter… to enorme “kandelabre” ( modificerede stumtjenere) med masser af “krystaller” og "perler i sort og hvidt på hver side af sengen… og et gammelt sortmalet skab… et enormt rokokostil spejl i guldramme på den ene væg… Laaaange halvt gennemsigtige hvide voilegardiner foran vinduerne, lå i dekorativ bunke på gulvet…
Det er et af de mest fantastiske soveværelser, jeg nogensinde har set!

Min veninde havde i øvrigt både hund og kat… som IKKE kom i soveværelset :smiley:

Wow, hvor lyder det fantastisk, Ann! :inlove: Sådan ville jeg gerne bo.

Det var fantastisk… der var bla også et ægte hepplewhite spisestuesæt i en tilsvarende “umulig” stue, med mat lys æblegrønne vægge, masser af hvide gipsdimser og en ualmindelig flot stuk i loftet, passende til den på loppemarked indkøbte prisme"lysekrone" (sådan noget var totalt yt der i begyndelsen af firserne og kunne derfor fås for en slik) …
Hun holdt for resten benhårdt fast i sit gamle badeværelse - med terrasso på gulvet og badekar på løvefødder :slight_smile: Og et køkken der var moderniseret med så stor tanke på det oprindelige, at det var næsten umuligt at se forskel på nyt og gammelt
Min veninde havde sin helt egen stil - måske fordi hun var “balletbarn” og dermed kunne få masser af inspiration fra diverse miljøer på teatret…

Du (og din datter) lader til at ville kunne lave noget tilsvarende, hvis du/I fik muligheden :slight_smile:

Det er så fedt! Og skønt at i lader jeres datter få det værelse hun ønsker sig. :smiley:
Og Fritzz er den perfekte goth-bat-kat!