Fritzz har ædt en elastik

Fritzz er vild med elastikker, og her til aften fik jeg ikke køkkeneastikkerne hurtigt nok af vejen, så han nåede at spise en. Vældigt tilfreds med egen insats, i øvrigt, og ganske upåvirket.

Men hvad gør en ansvarlig katteejer nu? :blegne:
Jeg er naturligvis vildt nervøs for min lille sorte slyngel.

Sørger for, at han ikke spiser flere. :stuck_out_tongue:

Der sker ikke noget ved, at han spiser en elastik. Du kan evt. fodre ham med ekstra vådfoder.

[QUOTE=velfa;1308249]Sørger for, at han ikke spiser flere. :stuck_out_tongue:

Der sker ikke noget ved, at han spiser en elastik. Du kan evt. fodre ham med ekstra vådfoder.[/QUOTE]

Tak. De er i forvejen på vådfoder hver aften og nat, så jeg sørger bare for at servere noget af det, som han mener er mest lækkert.

Hvis du er heldig, så kommer den helt ud i en lort, men du risikerer en dingle-bæ, som hænger fast i røven på ham. :tihi: :uha:

Altså, hvis det er det værste, der kan ske… :wink: At have Fritzz er ligesom at have et 2-årigt menneskebarn, så spændende lort må forventes. :høhø:

En af mine katte elskede elastikker, så til trods for at jeg gjorde mig umage med at altid gemme dem væk, fik han alligevel spist en del i sit liv. Og han virkede heldigvis ikke til at tage skade af det. Men det har gjort, at jeg altid sørger for at der ikke lægger elastikker fremme, selv nu seks år efter han døde, meeen Alvin spiser også de underligste ting, så jeg tænker det bare er bedst at forsætte sådan. :smiley:

Muffe har to gange spist sådan 60 cm elastiksnor fra drillepind. Han bider lige begge ender af og sluger elastikken :dokdok:

Begge gange har vi givet virkelig lækker vådfoder i store mængder til ham, og elastikken er så heldigvis kommet ud i en klump i en lort.

Ligemeget hvor meget man passer på, så sker uheldet… Det er som om de bare kan finde de elastikker på sekunder!

Muffe har to gange spist sådan 60 cm elastiksnor fra drillepind. Han bider lige begge ender af og sluger elastikken :dokdok:

Begge gange har vi givet virkelig lækker vådfoder i store mængder til ham, og elastikken er så heldigvis kommet ud i en klump i en lort.

Ligemeget hvor meget man passer på, så sker uheldet… Det er som om de bare kan finde de elastikker på sekunder!

Tusinde tak. Fritzz er stadig upåvirket. Faktisk er han alvorligt morgenfrisk og fyldt med kampgejst, til stor irritation for de ældre katte. :tihi:
Jeg er ret lettet.

Balloo har det også med at æde sådan nogle underlige ting. Jeg prøver at gemme dem, men ind i mellem sker der uheld. Senest åd han en plastik-glimmer-knase-dimmer fra en legepind. Den var sølvfarvet - lidt som staniol og så alligevel ikke. Den kom op en uges tid senere sammen med en hårbolle. HELT gennemsigtig, blød og gummiagtig. Jojo, der sker sjove ting i maven på en kat :tihi:

Her plejer jeg også fylde lidt ekstra vådt og noget malt på katten - og så holder jeg øje med evt ændret opførsel, opkast og afføring. Men det gør man jo næsten pr automatik i forvejen :slight_smile:

Da Mimi var killing åd 4 ben fra den små Ikea mus i løbet af 14 dage. Hun var lidt utilpas og efter, at jeg masserede hendes kæber lidt, så :brækkesig:. Derefter var hun klar til at lege videre. :hyp::runsylvester:

[QUOTE=Marianne;1308277]Balloo har det også med at æde sådan nogle underlige ting. Jeg prøver at gemme dem, men ind i mellem sker der uheld. Senest åd han en plastik-glimmer-knase-dimmer fra en legepind. Den var sølvfarvet - lidt som staniol og så alligevel ikke. Den kom op en uges tid senere sammen med en hårbolle. HELT gennemsigtig, blød og gummiagtig. Jojo, der sker sjove ting i maven på en kat :tihi:

Her plejer jeg også fylde lidt ekstra vådt og noget malt på katten - og så holder jeg øje med evt ændret opførsel, opkast og afføring. Men det gør man jo næsten pr automatik i forvejen :)[/QUOTE]

Sådan en blød sølv dimmer var det, der for mange år siden skar Hector i halsen :uha: han fik så halsbetændelse og alt muligt synd :hjerte: Så dem er jeg meget påpasselige med nu :slight_smile:

Herhjemme bruger vi ikke elastikker i hverken legetøj eller til andre ting, så herhjemme sluger de allerhøjst lidt plastik eller nogle af vores chips som det mest spændende :stuck_out_tongue: Er meget nemmere at holde styr på hvis der hele tiden er ryddet op host :wink:

Jamen, Fritzz er en lille hurtig skid! Vi havde spist græsk i små bægre med elastikker om, og var ved at ryde af bordet, da han kom tonsende tværs over bordet, nappede en elastik og var væk igen. Whroooooom, gnask og bøvs. :venter:

[QUOTE=ThildeL;1308285]Sådan en blød sølv dimmer var det, der for mange år siden skar Hector i halsen :uha: han fik så halsbetændelse og alt muligt synd :hjerte: Så dem er jeg meget påpasselige med nu :slight_smile:

Herhjemme bruger vi ikke elastikker i hverken legetøj eller til andre ting, så herhjemme sluger de allerhøjst lidt plastik eller nogle af vores chips som det mest spændende :stuck_out_tongue: Er meget nemmere at holde styr på hvis der hele tiden er ryddet op host ;)[/QUOTE]

Puha :frowning: Jeg plejer at klippe dimmerne af, men lige her havde jeg glemt det :frowning: Jeg var også obs på ham, for jeg ved nemlig at de kan skære kattene i halsen :frowning:

Her er det hårelastiker, der gerne skal legestue med=ædes. Jeg bruger heldigvis oftest sådan nogle spiral plastik elastikker og dem kan kattene lege med uden at jeg behøver frygte de sluger dem. De er så tilfældigvis ikke nær så interessante. Nok fordi jeg er ligeglad med om de leger med dem=så er det jo ikke sjovt mere :tihi:

Her åd Eddie engang en regnbuefarvet fjerboa ting fra en drillepind.
Der var fest og glade farver i bakken dagen efter. :tihi: