Frøer i gadekæret

Solen skinnede fra skyfri himmel i går og jeg gik over til gadekæret, for at kigge efter frøer.
De sad og solede sig

Her ligger der nogle stykker i noget kvas, lige i vandoverfladen …

Det er altså bare rigtigt forårstegn :slight_smile:

Hvor hyggeligt :hjerte:

Ejjjjj puha! :uha:
Det var masochisme at gå herind når der jo står “frøer”…

Puuuh :s

[QUOTE=ThildeL;1281452]Ejjjjj puha! :uha:
Det var masochisme at gå herind når der jo står “frøer”…

Puuuh :s[/QUOTE]
Ja, så var du og andre frøforskrækkede jo advaret :stuck_out_tongue:
Overvejede ellers en clickbait-overskrift ‘‘Gik ned til gadekæret … gæt hvad jeg så’’ :muhaha:

Den ville være ond :stuck_out_tongue:

sådan som de sidder der så tæt med de slimede rygge og kan hoppe hvert sekund… NOOOOO! :uha:

Jeg kan så godt lide frøer og tudser, de er da søde - men jeg har ingen her, fordi jeg ikke har noget vand.

Så fine. :slight_smile:

Jeg går og holder øjne og ører åbne ude i min lille have disse dage…for jeg har et par tudser (tror jeg efterhånden, at det er), der plejer at husere i haven. Og i foråret plejer den ene at sidde og kalde i havedammen - det er nok hannen. :slight_smile: Men jeg har ikke set ham i år endnu. :frowning:

[QUOTE=Diana F;1281458]Så fine. :slight_smile:

Jeg går og holder øjne og ører åbne ude i min lille have disse dage…for jeg har et par tudser (tror jeg efterhånden, at det er), der plejer at husere i haven. Og i foråret plejer den ene at sidde og kalde i havedammen - det er nok hannen. :slight_smile: Men jeg har ikke set ham i år endnu. :([/QUOTE]
Jeg synes ikke jeg har hørt dem endnu … bor ellers på 1. parket, når de begynder på deres parringslyde om aftenen

Hvor er de fine :slight_smile:

Og du kyssede slet ingen af dem ?:hjerte:

Én af dem sagde: Kys mig og jeg forvandles til en smuk prins
Men jeg svarede, at jeg egentlig er der i mit liv, hvor jeg hellere vil have en talende frø … :muhaha:

Hvor er de fine!

Jeg mødte også flere store her for et par uger siden hvor jeg kom hjem om aftenen mens det regnede. Det ene var et par der havde travlt med at lave nye frøer midt på havegangen :høhø:
Vi bor med tilstrækkeligt fugt i området til at vi både har frøer og firben her - og rådyrene sover i krattet nede foran køkkenvinduet om sommeren. De er ikke dukket op endnu. Men vores ældre duepar er. De har været tilbagevendt i mange år snart, men de var noget sent på den i år ifht normalt, så vi blev lidt bekymrede :slight_smile:

eeeelsker frøer og tudser :smiley:
tak for nogle gode billeder :slight_smile: