Frontline Combo - hvad sker der, hvis katten slikker i det?

Nogen der ved, hvad der sker/kan ske, hvis katte slikker Frontline Combo af hinanden?

Jeg kan ikke finde noget om det…

De kan få nogen grimme forgiftningssymptomer Fx. savlen
Hold kattene adskildt, så de ikke slikker det af hinanden
Har de slikket, giv fløde, som neutraliserer giften lidt og obs dem

Mange tak!

Jeg har været en klovn og bare givet alle tre katte det, uden at tænke over, at de små jo vasker hinanden af og til. Ved ikke, om de har gjort det…men jeg ville gerne vide, hvad jeg skulle holde øje med osv., har bare ikke kunnet finde noget ved google-søgning :slight_smile: Så tak :slight_smile: Det er over 4 timer siden, de fik det, nu, og der har ingenting været. Holder selvfølgelig øje med dem nu…

Fandt denne side:

http://www.netdyredoktor.dk/sw75322.asp

Der står lidt om bivirkningerne :slight_smile:

Udover de svar du allerede har fået, så sker der det at du bruger penge på noget der ikke virker :høhø:

Lopper er blevet resistente overfor Frontline, så medmindre det er flåter du vil forebygge så har du spildt dine penge.

[QUOTE=DK Thomani;710711]Udover de svar du allerede har fået, så sker der det at du bruger penge på noget der ikke virker :høhø:

Lopper er blevet resistente overfor Frontline, så medmindre det er flåter du vil forebygge så har du spildt dine penge.[/QUOTE]

Hvad skal man så bruge?

Jeg er ikke sikker på de har lopper…det var sådan lidt en “for en sikkerheds skyld” da min venindes dyr har lopper, og de har været i kontakt og jeg har været meget hos hende osv. Kan ikke se nogen lopper dog.

Vi har lige skiftet til noget, der hedder EffiPro, i stedet for frontline. Frontline havde slet ingen effekt, og Albert blev mere og mere plaget, det stakkels kræ. :frowning: Men det ser ud som om EffiPro virker. Han klør sig meeeeget mindre, og der er ikke nær så mange lopper som før - de er desuden også mindre. Så jeg tror på, at det her nok skal virke. :slight_smile:

Jeg plejer at anbefale Advantage til kattene, dette er ofte meget effektivt og gives på samme måde som frontline. Har katten dog fået lopper virker det bedst sammen med capstar som tager alle levende lopper i løbet af 1 døgn

MVH
Gitte