Frostfrit vand (håber vi) hos hankat

Smart opfinder til drengebamsen.

jeg troede bare ikke jf. Fife reglerne, at en kat må gå så koldt…

Da vi byggede hankattehus var det jf gældende regler, som min… Og vi har isoleret og opvarmet. Ikke at hankattene ikke vil hygge sig uden, for bare der er læ og ikke vådt …men regler er jo regler
Heidi og co

[QUOTE=Con Meo;763931]Smart opfinder til drengebamsen.

Da vi byggede hankattehus var det jf gældende regler, som min… Og vi har isoleret og opvarmet. Ikke at hankattene ikke vil hygge sig uden, for bare der er læ og ikke vådt …men regler er jo regler
Heidi og co[/QUOTE]

Det mener jeg faktisk heller ikke de må. den tænkte jeg ikke på da jeg læste dette, men det er jo nok fordi mine drenge går indenfor

Vi har varme på pga. reglerne omkring hankattene.

Ja, altså ikke kun derfor, det er også for min skyld, da jeg har det bedre ved at vide, at de ligger lunt og godt :slight_smile:

[QUOTE=Con Meo;763931]Smart opfinder til drengebamsen.

Heidi og co[/QUOTE]

Hvor er jeg glad for at du skriver det, for er der noget jeg har overset, så skal der rettes op på det (og det straks !)

Og lad mig lige tilføje, at ingen må få den tanke at Whiskey har gået for lud og koldt vand. Det har han IKKE.
Han har masser af huler og dejlige varme steder at ligge, og når det er rigtig koldt, så er han tit herinde og hygge sig.
Men regler er regler … og det tjekker jeg op på når jeg får fri senere i dag.

Igen tak Heide fordi du tog bladet fra munden :ok:

FIFe´s B&R, § 2,2,1 Accomodation - det er ingen skade til at læse det hele: Fédération Internationale Féline :: Current Library
Og Hanne, han ligner altså ikke en kat, der går for lud og koldt vand :slight_smile: Den slags har vi jo set andre steder, og det ser helt anderledes ud, der spekuleres ikke i at holde vand frostfrit :slight_smile:
VH
Susanne

Tak Susanne - det var “bare” min samvittighed, der ramte mig rigtig hårdt.
Linket tjekkes med det samme :ok:

[QUOTE=Susanne W;764024]FIFe´s B&R, § 2,2,1 Accomodation - det er ingen skade til at læse det hele: Fédération Internationale Féline :: Current Library
Og Hanne, han ligner altså ikke en kat, der går for lud og koldt vand :slight_smile: Den slags har vi jo set andre steder, og det ser helt anderledes ud, der spekuleres ikke i at holde vand frostfrit :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Nej… ham Whiskey er en flot dreng m super pels ser det ud til! Sikkert fordi han går ude det meste af tiden :slight_smile: Så han får lagt den rette pels med den rette mængde underuld…
Rigtig mange opdrættere bruger jo at have hankattene i diverse udendørsindretninger - og rigtig mange af disse har virkelig gode forhold. At bo ude er ikke nødvendigvis lig med evig kulde og hårde vilkår :slight_smile:
Da jeg arbejdede på byggelegeplads boede vores katte i dyrehuset… totalt uopvarmet og med frostgrader om vinteren. Vi sørgede altid for at der var en lille hule bygget af halmballer til dem og for sjov målte vi engang temperaturen inde i deres hule - udetemp ca -5 mens indetemt var ca 10 grader… tænk at et par halmballer kunne have så stor effekt :slight_smile: Kattene havde det fint selv i meget kolde perioder - vores største problem var netop det der med at holde vandet frostfrit…

Whiskey har en fantastisk og meget kraftig pels.
Han har en god underuld og flotte vandskydende dækhår (og tak Ann K for din kommentar på hans pels)
Pelsen og hans skønne, kærlige temperament er nogle af hans bedste aktiver :hjerte:

Noget af fylden i pelsen, skyldes selvfølgelig årstiden og at han går ude, men en stor del er også genetisk betinget.
Jeg har jo valgt at beholde et par af hans drenge herhjemme … Bounty og Zulu … de to kastrater på mit banner.
De er ligesom Whiskey de rene pelsbomber trods det, at de primært render rundt herinde i varmen (og ude i vores indhegnede have)

Jeg har fået læst op på lektien :ok: mht. temperatur hos katte i egen bolig, og har hængt et termometer op hos Whiskey.
1 stk. varmepære er indkøbt og klar til at blive tændt, hvis/når det bliver aktuelt.

PS. idéen med halmballer lyder rigtig god. Sådan et naturligt materiale må da lige være noget for en naturkat.

[QUOTE=DK Lindvig;764002]Hvor er jeg glad for at du skriver det, for er der noget jeg har overset, så skal der rettes op på det (og det straks !)

Og lad mig lige tilføje, at ingen må få den tanke at Whiskey har gået for lud og koldt vand. Det har han IKKE.
Han har masser af huler og dejlige varme steder at ligge, og når det er rigtig koldt, så er han tit herinde og hygge sig.
Men regler er regler … og det tjekker jeg op på når jeg får fri senere i dag.

Igen tak Heide fordi du tog bladet fra munden :ok:[/QUOTE]

Det tror jeg sørme heller ikke… Han ser nemlig ud til at have det godt…