Frugt og grønt

Må de smage på det ?
Belanna fik gnasket godt i morges, i resten af en majskolbe, som lå på bordet.
Miv prøvede at stjæle vindruer, men siden det er giftigt for hunde og andre dyr, så tog jeg det fra ham.

Der er majs i en hel del kattefoder, så det skal du ikke bekymre dig om :slight_smile:

De fleste grøntsager er gifte for katte, men lige præcis majs kan de godt tåle. :slight_smile: Min Florian har engang væltet indholdet af en hel salatskål ud på bordet for at få fat i majsene. :stuck_out_tongue:

De fleste grøntsager? De kan ikke tåle løg og hvidløg, men er der andet? Der er jo fx masser af grøntsager i forskellige typer tørfoder, og kattene spiser gladeligt græs, der vel også må være at betragte som en slags grøntsag :slight_smile:

Det er ikke, fordi jeg siger, du ikke har ret - jeg har bare aldrig hørt, at grøntsager skulle være et problem.

Altså med fugle og hunde er det jo løg, hvidløg, avocado, vindruer og rå kartofler, der er no go og tomat er også lidt diskuteret mht. fugle- natskyggefamilien osv.
Men hvad med agurk, gulerødder, æbler osv. ?

Jeg havde en kat som gik i drivhuset og spiste agurker direkte fra planten. Han spiste også vandmelon. Levede til han blev gammel, virkede ikke særlig forgiftet… :wink:

[QUOTE=Filur;1291904]Altså med fugle og hunde er det jo løg, hvidløg, avocado, vindruer og rå kartofler, der er no go og tomat er også lidt diskuteret mht. fugle- natskyggefamilien osv.
Men hvad med agurk, gulerødder, æbler osv. ?[/QUOTE]

Jeg tror faktisk også, at avocado, vindruer og rå kartofler gælder for katte. Og rosiner (som selvfølgelig også er vindruer), mandler, nødder og chokolade.

Mht. agurk kan jeg huske, at min moster havde en hund, der kunne æde en hel agurk, hvis den fik lov. Skøre kræ :slight_smile: