Frugtfarve - hvor meget? Til RK-kage imorgen

Midt i kagebagningen til imorgen går det op for mig, at der intet står om dosering på flaskerne med frugtfarve?! :S
Hvor meget skal der i en alm. sandkage-størrelse? Ikke bare til lyserød, men til knaldrød?
Dråber?
Hele/halve/kvarte teskefulde (jeg har et fortrinligt sæt måleskeer)? :?

Hjælp, I kyndige :kryds:

detkommer an på om du har det frugtfarve du kan købe i butikkerne eller den rigtige som profferne bruger :slight_smile:

hvis det er den fra butikkerne - så regn med det meste af flasken hvis det er til en kage…

hvis det er prof-rød - så regn med 7-10 dråber…

Den ene er fra Brugsen.
Den anden er Materialistens bolche-farve fra Opal Hjemmebolcher. Er det mon en prof?

:):):slight_smile:

Bare gi’ den et ordentligt skvæt…

:fløjte:

JA en ordenligt skvatfuld…så den bliver selvlysende :rock:
ÅG hvor er jeg misundelig på alle Jer der skal til udstilling og kageorgie

[quote=kamikaze;177295]JA en ordenligt skvatfuld…så den bliver selvlysende :rock:
ÅG hvor er jeg misundelig på alle Jer der skal til udstilling og kageorgie[/quote]

:sshh::sshh::sshh:

Hvis du LOVER ikke at sige det til en eneste, så smugler jeg lidt af alle kager ned i en CATTYBAG og sender dem til dig…

SSSSSSSHHHHHHHHHHH !!

Ik’ sige det til nogen, vel ??

:sshh:

:ok: nare et lillebitte mikroskopisk stykke af hver kage :rock:
ISÆR af rababerkagen :bebe:
Brita, som har rababer i haven, men ikke har fået bagt og inden længe kan man gå ind under dem og i skygge…så store er de.
De står op ad hvor vi har haft kattebakke i maaange år :fløjte:

[quote=kamikaze;177308]:ok: nare et lillebitte mikroskopisk stykke af hver kage :rock:
ISÆR af rababerkagen :bebe:
Brita, som har rababer i haven, men ikke har fået bagt og inden længe kan man gå ind under dem og i skygge…så store er de.
De står op ad hvor vi har haft kattebakke i maaange år :fløjte:[/quote]

Du siger bare hvornår jeg skal komme på rov, jeg elsker rababergrød, men mine er desværre ikke så store endnu at de kan give en ordenlig skålfuld.

Regitze rykkede ud pr tlf, og ganske rigtigt:

• Den fra Brugsen, der tømte jeg flasken uden helt at få farven stærk nok. Den bliver nok konditor-nuttet.
  • Men den anden! Tak for kaffe! Der er vel en barne- til en spiseskefuld i, og bare det mindste fra flasken/låget, selv efter afskylning, smitter af som bare s…!
    Så jeg er busted imorgen: Hende med kulør på fingrene har bagt de der kulørte kager:ups:

Tusind tak for alle råd, gode såvel som sjove - og jeg er ret vild med rabarberkompot :savle:

Lav en kattebakke ved siden af rabarberne så skal du bare se løjer…så bliver de palmestørrelser :rock:
Jeg tror jeg vil bage rabarberkage imorgen OG tænke på Jer alle og alle Jeres kager -gumle

Se, det var en god idé :thumbup::thumbup: Selv skal jeg huske at rydde lidt bedre op, næste gang jeg går på rov i mine forældres rabarbere - for jeg har brugt de sidste fra efterårets “høst” til kagen til imorgen (idag)

Du har jo osse fået lov til at ‘‘stjæle’’ noget af min rabarber … jeg har godt nok ikke kigget siden jeg kom hjem igen, men sidste gang jeg kiggede, var den godt i gang med at skyde i vejret :ok:

hehe, den blev flot blå :smiley:

den kage fik den FEDE farve Misi -LOL

PPS tunge var helt blå - det var sooooooo nice!!