Fryse øllebrød?

Kan man fryse øllebrød? Har vist fået lavet for meget… :slight_smile:

Jeg googlede lige hurtigt og det skulle kunne holde sig 7 dage i køleskab.
Og kan sagtens fryses og holde sig i 4 uger :slight_smile:

Har lige et spørgsmål angående øllebrød:)
Kan man godt få det med guf til?? -eller er det noget jeg har drømt:? :tihi:

[QUOTE=Rikke og Mis;730720]Har lige et spørgsmål angående øllebrød:)
Kan man godt få det med guf til?? -eller er det noget jeg har drømt:? :tihi:[/QUOTE]

Hehe, det er da et meget godt spørgsmål…
Jeg tænker flødeskum? :gruble:

Men jeg ved intet om øllebrød i hverfald, men kunne godt forestille mig flødeskum? - tror jeg nok :smiley:

… Rettelse - nu ved jeg jo så at det i hvertfald kan fryses, så lidt ved jeg da :høhø:

[QUOTE=Rikke og Mis;730720]Har lige et spørgsmål angående øllebrød:)
Kan man godt få det med guf til?? -eller er det noget jeg har drømt:? :tihi:[/QUOTE]

Ja og nej.

Da jeg var barn og spiste mere øllebrød end i dag - fordi jeg havde en mormor der lavede det :wink: - fik vi det på to måder: Almindelig, med en sjat mælk eller en lille smule piskefløde i når det var som forret, og med “æggesnaps” - altså sammenpiskede æg med sukker (ja det var før Salmonellaens tid) i bunden og så øllebrøden ovenpå med mere fløde end mælk, når det var som dessert :slight_smile:

Og piskede æg er jo til en vis grad det samme som guf. Så derfor.

Men normalt er det flødeskum man kommer på hvis det skal være ekstra lækkert.

ARGH nu har jeg lyst til øllebrød!!!

Ja, øllebrød med æggesnaps - der var lige et levn fra fortiden :savle: :savle: :savle:

Jeg plejer at få flødeskum til når jeg laver det :slight_smile: Det er det jeg voksede op med som barn…

Og fint at det kan holde sig i køleskabet, god info, plejer jeg også at have det… Men fordi jeg tror jeg når at køre træt i det inden jeg får spist denne omgang, og så vil jeg hellere smide det i fryseren og tage det op om en månedes tid når jeg forhåbentligt igen har lyst :slight_smile: Men man tak for svaret :ok: lige den viden jeg skulle bruge

[QUOTE=TrekkieGrrrl;730747]Ja og nej.

Da jeg var barn og spiste mere øllebrød end i dag - fordi jeg havde en mormor der lavede det :wink: - fik vi det på to måder: Almindelig, med en sjat mælk eller en lille smule piskefløde i når det var som forret, og med “æggesnaps” - altså sammenpiskede æg med sukker (ja det var før Salmonellaens tid) i bunden og så øllebrøden ovenpå med mere fløde end mælk, når det var som dessert :slight_smile:

Og piskede æg er jo til en vis grad det samme som guf. Så derfor.

Men normalt er det flødeskum man kommer på hvis det skal være ekstra lækkert.

ARGH nu har jeg lyst til øllebrød!!![/QUOTE]

er glad for at vide at det ikke er noget jeg bare har fantaseret mig til:D
ja guf er og æggesnap er jo stortset det samme … ÅÅÅHH! jeg har lyst til æggesnaps :savle:

[QUOTE=Rikke og Mis;732927]er glad for at vide at det ikke er noget jeg bare har fantaseret mig til:D
ja guf er og æggesnap er jo stortset det samme … ÅÅÅHH! jeg har lyst til æggesnaps :savle:[/QUOTE]

ej det er det ikke - det ene er lavet med æggeblommerne - det andet med ægge hviderne :slight_smile:

guf er hvider og sukker der har kørt i en blender i 1½-2 timer :slight_smile: så får det den der herlige super gummiagtige konsistens :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;733730]ej det er det ikke - det ene er lavet med æggeblommerne - det andet med ægge hviderne :slight_smile:

guf er hvider og sukker der har kørt i en blender i 1½-2 timer :slight_smile: så får det den der herlige super gummiagtige konsistens :)[/QUOTE]

1,5-2 timer:uha: vores blender ville da brænde sammen:tihi:

Ja jeg ved godt hvad forskellen er:) vi plejer bare at lave æggesnaps med både hviderne og blommerne, for så får det sådan en dejlig konsistens:savle: det er derfor ikke altid jeg tænker over, at det faktisk kun er sukker, de to ting har til fælles:høhø: