Fugl i brændeovnen

Det lyder lidt mere dramatisk end det er…

Men sagen er den at fugle falder/flyver ned i vores skorsten og så ned i brændeovnen. Vi oplevede det 1 gang sidste år, og det er lige sket igen idag.

Vi er lidt heldige at vi har hunde, for vi hører det ikke. Men hundende sværmer om brændeovnen som fluer om en lo** når det sker.

Spørgsmålet er så… Hvorfor gør de det?? Og er der noget vi kan gøre for at undgå det? Det er jo ikke særlig genialt hvis det sker en dag brændeovnen er tændt.

Hvad med at sætte et net op i skorsten ? Eller på toppen af skorstenen ?

Ja det var også lidt min tanke, men skal der ikke en skorstensfejer til at gøre det? Og hvad koster sådan noget mon?

Vi har en allikerist i vores skorsten. Den blev sat i da vi havde murere til at reparere skorstenen,
så jeg ved ikke om det er skorstensfejeren i skal have til at sætte den i.

Måske kan han gøre det, når han alligevel kommer og tjekker skorstenen/brændeovnen?

[QUOTE=Blabl;1102717]Vi har en allikerist i vores skorsten. Den blev sat i da vi havde murere til at reparere skorstenen,
så jeg ved ikke om det er skorstensfejeren i skal have til at sætte den i.

Måske kan han gøre det, når han alligevel kommer og tjekker skorstenen/brændeovnen?[/QUOTE]

Han har allerede været her i år, så han kommer først igen engang til næste år. :confused:

Snup telefonen og ring til ham og spørg. :slight_smile: