Fugle i kattens løbegård

Det vrimler med fugle i vores have. En gang imellem må jeg lempe en ud af Kalles løbegård, også i godt vejr.
I morges var der to, som havde fundet læ og ly for blæst og regn. Det forstår jeg udmærket, men jeg har svært ved at finde ud af, hvordan de kommer ind.
De skal virkelig arbejde for sagen. Trådnettet dækker også bølgerne i tagpladerne.

5 Synes om

Hvad med åbningerne ved lågen? Er de store nok til de kan komme ind der?

Hvad er maskestørrelsen - og hvilke fugle er der tale om?

For baseret på billedet af nettet ville jeg mene, at en gråspurve-størrelse snildt kunne komme igennem den øverste del - og ofte er de knap så skarpe til at finde åbninger igen, især ikke hvis det pludselig haster med at komme ud…

Begge steder er mulige for spurve og mejser, men de skal da smalle sig for at kæmpe sig ind i løvens hule.
Det er nemmere for mus, men dem overlader jeg til Kalle.

1 Synes om

Det gør de også gerne, hvis der er noget er lokker - og den signalerer jo kun løve-hule, når løven selv er til stede… :lion: :smirk_cat: :sunglasses:

2 Synes om

Hvis du har vand derinde kan det være det som de går efter… Eller også frø fra græsset

Jeg tror i højere grad, at de søger efter hulrum til reder, og på den måde får forvildet sig ind i løbegården :slight_smile: Her er der lige nu gang i adskillige nye kuld skovspurve i småhullerne under tagskægget.

5 Synes om

De kan ikke se vandskålen, den står inde i skuret.
Skovspurvene yngler også ved mit hus, så lige nu er der en hel flok.
Haven er omgivet af kornmarker, så der er masser af føde udenfor.
Så ja, redesøgning og almindelig nysgerrighed.

2 Synes om

Har igen ideer til hvor fuglene kommer ind, men sikke en dejlig løbe gård, Kalle har der :star_struck:

Med venlig hilsen

1 Synes om

I nat var det en mus, som sneg sig ind. Det skulle den ikke have gjort.

6 Synes om