Fuglebræt til vindue - erfaringer?

Ja, overskriften siger det meste.

Jeg kunne godt være interesseret i noget i stil med dem her. Men sidder de overhovedet ordentlig fast med de sugekopper i al slags vind og vejr?

Og hvordan reagerer kattene? Det skal jo helst ikke være sådan at kattene springer rundt og bliver tossede af at prøve at komme til fuglene og/eller at fuglene stresses og slet ikke vil bruge foderbrættet.

1 Synes om

Jeg har haft et lignende af plastik med sugekopper. Det sad fint fast, og blev flittigt besøgt af fuglene. Katten satte sig i skjul indendørs og holdt øje med fuglene. Jeg blev desværre nødt til at tage det ned, for det kunne ikke holde til de egern, der også gerne ville spise med :grinning:

4 Synes om

Tak for svar!
Måske skal jeg bare prøve og se hvordan det går. :slight_smile:

Medmindre egern kan kravle via facaden op til første sal, bliver det næppe et problem. Her er dog en del større (rov)fugle i området, men de synes vel næppe sådan noget er spændende… Det kunne nu være interessant at have sådan en helt tæt på. Måske jeg skal lægge kød ud. :thinking: :sweat_smile:

1 Synes om

Hvis du bare lægger korn ud, så kommer kødet jo af sig selv … :stuck_out_tongue:

Jeg har ingen erfaring med vindeusopsætning, men jeg har en busk lige ved siden af mit køkkenvindue. Den har røde bær om vinteren - dvs. den også er fyldt med solsorter. Det kan Chili godt tænde lidt af over. Men for det meste ligger hun bare og lurer i vinduet. Hun har jo så muligheden for at komme ud at fange dem selv ved den anden side, så jeg ved ikke, om det er en sammenligning, der kan bruges.

Viviara er et fint sted, synes jeg. De er hverken billige eller hurtige, men jeg tror, deres varer har en god kvalitet.

1 Synes om

Jeg havde for en del år siden en glaskugle, der blev sat fast på vinduet med sugekopper - ikke en eneste fugl kom forbi. Så anskaffede jeg mig en metalstang med flere forskellige foderstationer, som står i jorden på den anden side af stien ved hoveddør/køkkenvindue - lige op ad en hæk. Den er flittigt besøgt hver dag af fugle i alle størrelser og kattene elsker at sidde og holde øje med dem :slight_smile:

Så - prøv det. Det kan jo aldrig gå værre end galt :wink: Hvis du har et sted, hvor fuglene ligesom kan være “i læ” i hvert fald til den ene side, vil jeg anbefale at sætte op dér. Det var i hvert fald hvad jeg i sin tid kunne læse mig til og som jo har virket hos mig :slight_smile:

1 Synes om