Fuldmåne

Jeg tror nu på at månen kan påvirke folk.

Jeg tror det er noget fiiiiis :tihi:
Til gengæld tror jeg på så mange andre tossede ting :ups:

Jeg tror helt sikkert på at vi bliver påvirket af månen.

månen påvirker vand, og månen påvirker også den kvindlige cyklus. Halvdelen af jorden befolkning er kvinder og vi består alle af 80% vand.

I gamle dage faldt kvinders månedlige periode oftest på fuldmånedagene. Idag hvor vi regulre med p-piller og alt muligt andet så fungere det ikke helt sådan længere. Plus at kvinders periode også indretter sig efter hinanden. Den mest dominante kvinde.

Det der med at man kun bliver påvirket fordi man ved det holder ikke. Jeg kunne ikke sove, og DEREFTER kiggede jeg i kalenderen og fik vished…Så der er ikke så meget der med at vide det på forhånd.

[quote=Gry Gressbakken;195528]Jeg tror helt sikkert på at vi bliver påvirket af månen.

månen påvirker vand, og månen påvirker også den kvindlige cyklus. Halvdelen af jorden befolkning er kvinder og vi består alle af 80% vand.

Det der med cyklussen har jeg aldrig før hørt. Hvor har du det fra?

Månen påvirker til tidevandet, ja. Men sammenlignet indeholder mennesket alt for lidt vand, noget mindre vand end der er i havene, til at det ville kunne give en dokumenteret effekt.

I gamle dage faldt kvinders månedlige periode oftest på fuldmånedagene. Idag hvor vi regulre med p-piller og alt muligt andet så fungere det ikke helt sådan længere. Plus at kvinders periode også indretter sig efter hinanden. Den mest dominante kvinde.

Det ville jeg også mægtig gerne se dokumentation på. Ja man har før hørt det, men jeg ynder gerne at holde mig til fact. Men det er et interessant emne, jeg tror dog ikke dokumentationen ville bekræfte det…

Det der med at man kun bliver påvirket fordi man ved det holder ikke. Jeg kunne ikke sove, og DEREFTER kiggede jeg i kalenderen og fik vished…Så der er ikke så meget der med at vide det på forhånd.[/quote]

Men lider du ikke også at søvnløshed generelt :? Det syntes jeg du engang skrev…

[quote=Gry Gressbakken;195528]Jeg tror helt sikkert på at vi bliver påvirket af månen.

Det der med at man kun bliver påvirket fordi man ved det holder ikke. Jeg kunne ikke sove, og DEREFTER kiggede jeg i kalenderen og fik vished…Så der er ikke så meget der med at vide det på forhånd.[/quote]

nej, ligesom mig og mine lyster…jeg holder ikke øje med hvornår det er fuldmåne, men det har passet HVER gang…Det var da også kun pga denne tråd at jeg blev opmærksom på at det nok er derfor jeg er så slem i disse dage i forhold til andre dage…gggggg

Jeg er pt. ude hos min kærste så jeg har ikke lige noget dokumentation liggende på det det her.

og nej jeg lider ikke af søvnløshed, men af søvn-angst :slight_smile:

Samme her! :ok:
Jeg elsker, når det er fuldmåne… eller i det hele taget når månen er fremme… så smuk! :wehuu:

Ææh - kan vi ikke bare få en “jeg har ikke lagt mærke til at blive påvirket, men afviser det ikke som pjat” eller sådan noget? -engel
Jeg kan ikke stemme for der er ikke noget af det der passer.
Mht cyklus - dunno, det er det der med p-piller :wink:

(Kæresten har mange observationer ang. fuldmåne og opførsel i forbindelse med at han har arbejdet i hans stedfars værtshus i mange år)

[quote=Eva K;196462]Ææh - kan vi ikke bare få en “jeg har ikke lagt mærke til at blive påvirket, men afviser det ikke som pjat” eller sådan noget? -engel

(Kæresten har mange observationer ang. fuldmåne og opførsel i forbindelse med at han har arbejdet i hans stedfars værtshus i mange år)[/quote]
Enig… Sådan en mulighed manglede jeg også… så jeg har heller ikke stemt-surrender

Rimmen - så må vi jo håbe at der kan komme sådan en mulighed :slight_smile:

Jaa… men ellers går det nok også alligevel :tihi: :thumbup:

[quote=Eva K;196462]Ææh - kan vi ikke bare få en “jeg har ikke lagt mærke til at blive påvirket, men afviser det ikke som pjat” eller sådan noget? -engel

(Kæresten har mange observationer ang. fuldmåne og opførsel i forbindelse med at han har arbejdet i hans stedfars værtshus i mange år)[/quote]

tja hos os er der flere sammenstød/slåskampe når det er fuldmåne…sjovt nok er der ikke den store påvirkning på om folk lige har fået penge eller ej om de skal ud og slås…

Fuldmaane og saa dét der med at sove… det dur ikke.

Saa ja, jeg maa vel ogsaa väre maanesyg…
Jeg hader det… jeg vender og drejer mig… pröver at finde ro… men nixen…
Det blir altid sent inden jeg falder til ro.

Ronja - Det er også ting i den stil Casper har observeret :slight_smile:

Jeg kan desværre ikke lave ekstra stemme-bokse når den er blevet lagt op :frowning:

Det går nok :ok: