Fuldmåne

Det gik op for mig her i aften at det er fuldmåne i tiltagende. Jeg har observeret lidt underligt ved mig. I den anledning har jeg skrevet en blog

( kan ses her http://www.kattegale.dk/forum/blog.php?b=121 )

Og så kom jeg til at tænke på om i andre herinde kunne mærke fuldmånen? Bliver i “månesyge”?

Som ung (blah blah jeg er stadig ung. Teenager!) blev jeg ekstremt overstadig og hyper hver gang det var fuldmåne. Jeg fniste og var nærmest “fuld”. Meget overstadig og mistede mine hæmninger.

Hele dagen idag har jeg været underlig melankolsk og har været trist og haft en rigtig off-day, hvor jeg har været pjevset og savnet min kæreste og følt mig udtømt for energi.

I skrivende stund er jeg meget rastløs og er ude på et overtrætheds-jeg-kan-ikke-sove-fordi-det-er-fuldmåne-plan. MONSTER irriterende. Så jeg har fyret nogle sovepiller af. Jeg skal til stor fødselsdag imorgen så jeg har bare at få sovet ordenligt ud!!!

det påvirker mig ikke overhovedet :slight_smile: men jeg elsker fuldmåne - det er smukt!!!

Heller ingen virkning her :slight_smile:

Jeg bliver ikke månesyg, og min cyklus følger heller ikke månen.

Fuldmåne er SÅ smukt ja. Det er en af de ting jeg har elsket mest ved at spille liverollespil. Alle de nætter i naturen med en stor flut fuld måne der oplyser alt som en projektør.

De mest fantastiske oplevelser jeg har haft var:

1: Jeg var ude og nøgenbade med en ven i en skovsø. Der var noget med mars der sker super sjældent. Så fuldmånen der hang meget lavt var blodrød! Fantastisk syn! Jeg glemmer det aldrig!

2: Hedeland ved hedehusende. Vi spillede liverollespil. Alle tøserne var gået sammen om at skulle nøgenbade. Vi var omkring 30 kvinder der gik ned til skovsøen. Hele søen var dækket af tyk tåge, og fuldmånen glitrede i tågen. Da vi langsomt gik ud i vandet skilte tågen sig og lagde sig omkring søen og lod månen spejle sig i søens overflade der var dækket af en tyndt tyndt slør af dis.

Fantastiske minder…

jeg er sørme heller ikke påvirket af fuldmånen

wauuwwwwwwwwwwwwww uhhhhhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

el er jeg

SåååååååK

På trods af at jeg først faldt i søvn på den forkerte tide af kl. 1 i nat, og på trods af at jeg havde spist sovepiller…ja så vågnede jeg kl. 4, men faldt i søvn igen…men nu kan jeg ikke sove mere.

Så nu har jeg spist sovepiller igen igen. Jeg hader ikke at kunne sove med den dumme måne i blodet. Det er ikke fair! Jeg skal være frisk til den store fødselsdag i aften. ARG!

…dumme måne…

brokkebrummesurmule

jeb bliver påvirket… jeg har det nemlig bedst ved fuldmåne… jeg får en dejlig ro inden i
jeg nyder osse synet af den fulde måne. Det er bare så smukt…

Jeg mener ikke selv jeg er “månesyg”, min mand mener dog noget andet… og jeg har det lige som ham, mener han godt kan have en ret kort lunte når det er fuldmåne, hvorimod han selv ikke mener han er påvirket…

:inlove::inlove::inlove:

Det påvirker vist heller ikke mig…

-what-what

Jeg sover meget dårligt så snart det er ved at være fuldmåne. Det er ca en lille uges tid jeg ikke få sovet ordentligt igennem om natten, der efter sover jeg igen som en sten.
Jeg behøver ikke gå ud og kigge efter om det er ved at være fuldmåne, for det fortæller min nattesøvn mig.
Knus Elin

jeg må jo så svare :“Ja. (Men anden virkning - skriv gerne hvilken i tråden)”
for jeg bliver ikke skør, jeg har ingen søvnproblemer osv, MEN jeg kan bare ikke holde fingrene fra Lars når det er fuldmåne og jeg ter mig værre end en hunkat i løbetid…

Hver fuldmåne sidder jeg på taget og hyler og så løber jeg rundt i skoven på fireben hele natten…

-høhø

Neeej, men helt ærlig - jeg tiltrækkes af månen, den er det smukkeste jeg ved, og jeg drages mod den på en sær måde. Den holde rmig vågen, gør mig rastløs og månesyg. Det er sandt.

Jeg ved at skadestuer og fødestuer ofte har flere personaler kaldt ind ved fuldmåne. Det er kendt, men uvist hvorfor, at flere slås og føder ved fuldmåne.

Interessant:-)

Min gamle hoppe fik tre føl - alle tre kom på klokkeslet, når fuldmånen og tidevandet i Vesterhavet, løb sammen.

[quote=Gry Gressbakken;194215]Fuldmåne er SÅ smukt ja. Det er en af de ting jeg har elsket mest ved at spille liverollespil. Alle de nætter i naturen med en stor flut fuld måne der oplyser alt som en projektør.

De mest fantastiske oplevelser jeg har haft var:

1: Jeg var ude og nøgenbade med en ven i en skovsø. Der var noget med mars der sker super sjældent. Så fuldmånen der hang meget lavt var blodrød! Fantastisk syn! Jeg glemmer det aldrig!

2: Hedeland ved hedehusende. Vi spillede liverollespil. Alle tøserne var gået sammen om at skulle nøgenbade. Vi var omkring 30 kvinder der gik ned til skovsøen. Hele søen var dækket af tyk tåge, og fuldmånen glitrede i tågen. Da vi langsomt gik ud i vandet skilte tågen sig og lagde sig omkring søen og lod månen spejle sig i søens overflade der var dækket af en tyndt tyndt slør af dis.

Fantastiske minder…[/quote]

Hvad er der med fuldmåne og nøgenbadning?? :tihi:

LOL! Jeg ved det ikke!

Det eneste fuldmåne kan bruges til er varulve film, ellers er der ingen forskel.

Nu er jeg jo vareulv. så ja jeg bliver påvirket. Spiser mennesker og den slags.

Jeg er vist lidt modsat mange andre, for jeg har det allerbedst, når der er fuldmåne. Ved nymåne har jeg næsten altid mange spændinger i kroppen, så jeg nyder det i disse dage, hvor jeg næsten ikke har smerter.

Hehe - det er nok endnu een af alle de der naturmedicin/bioSteiner/urtemagi ting, som jeg står lidt af på. Min mor var ellevild med alt, hvad der hed naturmedicin, urtete og plus-minusbalance, månefaser, pendulering - you name it, I’m sceptic :slight_smile:

Når det er sagt, så har månen jo en enorm effekt på vand på Jorden, og da vi mennesker består af rigtig meget vand, så det er da tænkeligt, at månen også virker på vandet i os.
Men jeg vil altså se statistisk og videnskabelig valid dokumentering, før jeg tror på det :slight_smile:

De lavede engang en undersøgelse med folk, der sagde, de blev påvirket af fuldmåne. I en måned blev de lukket inde, hvor de ikke kunne se månen og ikke blev informeret om, hvornår der var fuldmåne. Og sjovt nok blev ingen påvirket den pågældende nat eller andre nætter for den sags skyld. Konklusionen blev, at fuldmånens påvirkning på folk ikke findes, men at folk selv tænker sig til det. :slight_smile:
Derudover tror jeg også, det er noget, man selv tænker sig til, fordi man hører så meget om det. :slight_smile: