Jeg er for tiden ude med jævne mellemrum og hilse på min venindes kat der i disse dage er på kattepension, da de er ude og rejse.
På denne pension er der også to fantastisk smukke og charmerende katte. Enten er de Russian Blue, eller Korater - jeg ved det faktisk ikke, for jeg har ikke mødt disse katte IRL før.
Hvad er forskellen på disse to racer?
Disse to blå missepiger har betagende grønne øjne, og er ikke så store (set med mine NFO-ejer øjne). Utroligt nysgerrige og legesyge; meget optaget af at følge med i alt hvad jeg foretager mig når jeg er der.
Så utroligt fine karaktertræk. Om de er snakkende eller ej ved jeg ikke, har ikke hørt dem sige meget
[quote=Rimmen;458098]Jeg er for tiden ude med jævne mellemrum og hilse på min venindes kat der i disse dage er på kattepension, da de er ude og rejse.
På denne pension er der også to fantastisk smukke og charmerende katte. Enten er de Russian Blue, eller Korater - jeg ved det faktisk ikke, for jeg har ikke mødt disse katte IRL før.
Hvad er forskellen på disse to racer?
Disse to blå missepiger har betagende grønne øjne, og er ikke så store (set med mine NFO-ejer øjne). Utroligt nysgerrige og legesyge; meget optaget af at følge med i alt hvad jeg foretager mig når jeg er der.
Så utroligt fine karaktertræk. Om de er snakkende eller ej ved jeg ikke, har ikke hørt dem sige meget
Men ja, jeg er dybt forekslet [/quote]
Nu er det sådan at for det utrænede øje så ligner de to racer hinanden ekstremt meget.
Jeg tror du må smide os et par billeder hvis vi skal gøre os klogere
Det KAN jo så også sagtens “bare” være to helt vidunderligt smukke blå huskatte med fantastiske grønne øjne
sådanne 4 har jeg set end gang endda. De var så “vildkatte” på rideskolens høloft og helt igennem fantastisk og enormt smukke at se på.
(de 4 har klart haft en indflydelse på min forelskelse i Russ. blue den dag i dag:ups:)
[quote=Gry Gressbakken;458101]Nu er det sådan at for det utrænede øje så ligner de to racer hinanden ekstremt meget.
Jeg tror du må smide os et par billeder hvis vi skal gøre os klogere :)[/quote]
Ja jeg kan umiddelbart ikke sætte en finger på forskellen.
Der er self. også en chance for at det er to enormt smukke huskatte, men jeg syntes dog ikke at deres træk var så tæt på huskattens klassiske…
Billeder ja… Jeg har faktisk taget et, det blev bare ikke så godt pga belysningen… Skal lige se om jeg kan få det over fra telefonen
Hvorfor spørger du ikke bare på pensionatet? mon ikke de ved hvilke racer de har, det vil jeg tro
(derudover ville jeg personligt ikke være glad for at mine katte blev lagt på nettet af fremmede blot fordi jeg har valgt at sætte dem i pension - bare en tanke :))
[quote=Nevadaisy;458118]Hvorfor spørger du ikke bare på pensionatet? mon ikke de ved hvilke racer de har, det vil jeg tro
(derudover ville jeg personligt ikke være glad for at mine katte blev lagt på nettet af fremmede blot fordi jeg har valgt at sætte dem i pension - bare en tanke :))[/quote]
Jeg har spurgt, men hende jeg snakkede med vidste faktisk ikke hvilken race de var
Jeg fjerner straks billedet, havde ikke regnet med at der ville være nogle problemer med det.
Umiddelbart vil jeg skyde katten på billedet til at være en smuk blå huskat:) Hovedet er for langt og smalt til at være en typisk Korat - knurhårspuderne er ikke fremtrædende nok til at være en Russian Blue - men der findes naturligvis mindre typede eksemplarer af begge racer Som andre har nævnt, mon ikke pensionatet ved, hvilke racer de har indlogeret for tiden:?
[quote=Rimmen;458129]Jeg har spurgt, men hende jeg snakkede med vidste faktisk ikke hvilken race de var
Jeg fjerner straks billedet, havde ikke regnet med at der ville være nogle problemer med det.[/quote]
Ok, det undrer mig Men så synes jeg du skal sige til dem at du rigtig gerne vil vide hvilken race kattene er da du er helt forelsket og du vil blive meget glad hvis de vil spørge ejeren når de henter kattene Herinde får du jo kun gætterier
Jeg ved heller ikke om der er problemer i at ligge billedet herind, jeg siger bare at jeg ikke ville have det godt med det, hvis jeg havde fundet mine katte på nettet efter vores sommerferie
(jeg ville i øvrigt også gætte på huskat, da den ligner nogle huskatte jeg kender, men jeg har ikke forstand på russere og korater, så håber ikke nogen bliver fornærmede )
[quote=Nevadaisy;458135]Ok, det undrer mig Men så synes jeg du skal sige til dem at du rigtig gerne vil vide hvilken race kattene er da du er helt forelsket og du vil blive meget glad hvis de vil spørge ejeren når de henter kattene Herinde får du jo kun gætterier
Jeg ved heller ikke om der er problemer i at ligge billedet herind, jeg siger bare at jeg ikke ville have det godt med det, hvis jeg havde fundet mine katte på nettet efter vores sommerferie :)[/quote]
Tja, det var ikke ansvarshavende jeg snakkede med.
Næ det kan der vel være noget om - pers. ville jeg nok bare tage det som et kompliment til min kat. Har med vilje ikke nævnt pensionens navn, for stadig at holde det lidt anonymt.
Men billedet er væk nu, så er der i hvert fald ingen sure miner.
[quote=Vivi_Fletcher;458115]Sorry - troede først Anns foto var af dem du havde set
[/quote]
Nej, det er lånt fra DSO - sorry, det burde jeg ha’ skrevet
Jeg har da solgt nogle killinger i årenes løb:thumbup:, så mit hjem er ikke det eneste danske hjem med Korater:pote: - men jeg er den eneste Korat opdrætter i Danmark:)
Jeg kan da godt forstå, du er forelsket, alle katte er jo dejlige - især de blå - og især med grønne øjne.
Jeg vidste i øvrigt ikke, at Russere har grønne øjne, jeg troede kun det var Korater - voksne…
Man lærer hele tiden noget nyt.
Ann: Den blå Orientaler er vel nok smuk… Der er nu noget specielt over de blå. - Også…
*Suuk, - jeg får lyst til en, når jeg ser dén slags billeder.
(Iøvrigt ville jeg tage det som en kompliment, hvis nogen lagde billeder ind på nettet af mine katte.)
.