Min lille søndagsgåtur blev lidt trist i dag, da der lå en død kat ved åbredden
Den lå rigtig fint på siden, men jeg må indrømme at jeg blev lidt mistænksom, fordi den å er så nem at komme op af alle steder. Jeg ringede lidt rundt til Dyrenes Beskyttelse og sådan, men de ville ikke kigge på det. Det er vist forståeligt nok, når den tydeligvis er død, men jeg ville egentlig gerne have udelukket mishandling. Umiddelbart var der gudskelov ingen tegn på det (jeg frygter bare altid sådan noget med de historier man desværre af og til hører), men samtidig var katten bare sådan en sortbrun klump, hvor jeg ikke rigtigt kunne se pelsen eller andre kendetegn, så derfor havde jeg det skidt ved bare at gå fra den.
Er der noget som helst man kan gøre for mis og ejer?
Den virkede ikke tynd, så derfor tænker jeg at det nok har været en tamkat, og jeg synes det er så trist, hvis ejer aldrig får kattens skæbne af vide.
Eller er det her jeg bare skal tænke, at den nok imod alle odds er druknet ved at uheld og at nogen har været så venlige at fiske den op og lægge den ved åbredden, og at der simpelthen ikke er noget at gøre for ejer?
Hvis den er øretatoveret eller chippet kan ejeren jo findes, så h*n kan få vished om kattens skæbne. Du kan få en dyrlæge til at scanne efter chipmærkning.
Jeg synes du skal bringe den til en dyrlæge og bede dem checke for chip/øretato.
Hvis katte forsvinder efterlyser folk ofte (og helt korrekt) hos dyrlægen, da tilskadekomne dyr kommer ind der.
Dvs dyrlægen (en af dem i området) kan have en efterlysning på katten og måske kan ejer findes den vej.
Øremærket tror jeg ikke, at man ville kunne se. Kattens stand var som sagt ret elendig Det var sådan, at jeg ved første øjekast troede det var en bunke jord.
Hvis den har chip er det selvfølgelig en mulighed, men fordi den er i den stand, som den er, vil jeg ikke kunne få mig selv til at løfte den og cykle af sted med den. Det ville virke meget makabert, og jeg frygter lidt at den ville falde helt fra hinanden. Det er svært at forklare, hvordan den egentlig så ud, men havde det været en “almindelig” kat med tydelig pels og den slags, havde jeg gerne taget af sted med den med det samme.
Jeg ville egentlig gerne tage en snak med dyrlægen om den, men jeg ved ikke om det er helt nytteløst, når den ikke engang kan beskrives?
[QUOTE=Trisse;1164307]Øremærket tror jeg ikke, at man ville kunne se. Kattens stand var som sagt ret elendig Det var sådan, at jeg ved første øjekast troede det var en bunke jord.
Hvis den har chip er det selvfølgelig en mulighed, men fordi den er i den stand, som den er, vil jeg ikke kunne få mig selv til at løfte den og cykle af sted med den. Det ville virke meget makabert, og jeg frygter lidt at den ville falde helt fra hinanden. Det er svært at forklare, hvordan den egentlig så ud, men havde det været en “almindelig” kat med tydelig pels og den slags, havde jeg gerne taget af sted med den med det samme.
Jeg ville egentlig gerne tage en snak med dyrlægen om den, men jeg ved ikke om det er helt nytteløst, når den ikke engang kan beskrives?[/QUOTE]
Det var da en væmmelig oplevelse du fik der…
Kan du ikke tage katten i en pose…fx med en fejebakke…jeg ved godt det er let for mig at foreslå, (jeg ved ikke om jeg selv kunne :surrender1: )…og så aflevere posen til en dyrlæge.
[QUOTE=Sim-Sim;1164396]Det var da en væmmelig oplevelse du fik der…
Kan du ikke tage katten i en pose…fx med en fejebakke…jeg ved godt det er let for mig at foreslå, (jeg ved ikke om jeg selv kunne :surrender1: )…og så aflevere posen til en dyrlæge.[/QUOTE]
Skal dyrlægen så betale for bortskaffelsen…? Ikke alting er dyrlægernes ansvar…
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1164398]Skal dyrlægen så betale for bortskaffelsen…? Ikke alting er dyrlægernes ansvar…
VH
Susanne[/QUOTE]
Dyrlægerne bortskaffer vel engang imellem dyr, der bliver indleveret og hvor ejeren ikke findes…så jeg tror ikke, de vil nægte at modtage en død kat, hvis det handler om at finde en evt ejer, der så kan få besked om sin kats skæbne.
Jeg tænker, at jeg ringer til dyrlægen i morgen og hører ham ad? Og så kan jeg måske få hjælp af en parkbetjent til at få mis derover (de skal jo alligevel fjerne mis)?
Måske er det umuligt, men det er da altid et forsøg værd at høre ad. Så har jeg da gjort mit for lille mis, for det var godt nok en væmmelig oplevelse. Men allermest synes jeg det er synd for lille mis, som skulle ende sine dage på en trist og uheldig måde