Min svigerinde har gennem tid haft en tilløber kat, som ingen vil kendes ved. Ved nok vi ku henvende os til kattens værn, men nu har jeg taget ham med hjem, for at se om han kan fungere herhjemme. Jeg aner intet om ham, og er lidt nysgerrig på om han er stor killing eller voksen. Kan heller ikke Google mig til hvordan man kan se om han er kastreret ? Noget der kan hjælpe mig med at med nogle fif til hvordan jeg blir klogere på ham. Han er meget tynd, og har bestemt ikke lært hvad en kattebakke er. : (
Han vejer 3,6 kg og er semi )
Det kunne godt ligne en intakt hankat i har fundet. Den slags har det med at markere sit område med urin.
Hvis jeg var dig så ville jeg ringe til en dyrlæge imorgen og forklare at du har fundet den her hankat, som skal tjekkes for om den har en id chip implanteret i nakken, og hvis den ikke har en ejer, vil du gerne have ham neutraliseret, vaccineret og id mærket (enten chip eller tatto i øret).
Mht bakke. Hvis han har været vant til at løbe ude og gøre som det passer ham hvor han ville, så put lidt jord i en bakke og indskrænk det område han befinder sig på, f.eks kun eet værelse eller i stuen kun, indtil at han rammer bakken hver gang med sin afføring. Hvis han render og markerer med urin kan der gå op til 6 uger efter at han er blevet neutraliseret før han stopper med det pjat.
Om alle omstændigheder er det en god ide at få ham tjekket ved dyrlægen, også for sygdomme som man måske ikke lige kan se med det blotte øje. Hvis han har rendt rundt på egen hånd med intakte testikler, så har han sikkert været i slåskamp eller kan have fået en seksuelt overført sygdom.