Furminator/deshedder?

Så fik jeg min Furminator ind ad døren idag (sammen med maaaasser andre skønne ting:tihi:) - og jeg har allerede testet den på begge katte. :juhu:

Balloo har en meget fin pels og han var ikke så glad for det. Jeg fik lov at tage 5-6 træk på ham og det virkede som om han syntes det gjorde ondt! Så med ham skal jeg være lidt varsom, hvis jeg prøver på ham igen…:S

Gucci, som har den her kraftige pels, med masser kraftig underuld, blev de-shedded og eeeeelskede det. Han stor spandt ved første børste tag.:love2: Og hold da op hvor den tager meget i forhold til den almindelige karpe jeg har brugt… Det er dejligt han kan lide det, for det er hans pels jeg kæmper med og ham der fælder mest. Da vi var færdige fik han et vådt varmt lille håndklæde over hele pelsen og det nød han ligeså meget - haha…:høhø: Bagefter var han helt hygge afslappet og lå på gulvet og rullede rundt og bad moar om at nusse ham på mavsen - så jo - et KÆMPE hit indtil videre:love2:

Nåårh hvor sødt :love2:

Ih jeg synes det er svært at bestemme sig med sådan en Birma. Men det kunne være jeg skulle se tiden an, han er jo trods alt bare en killing så pelsen er ikke så stor endnu…:gruble:

Ja det var rigtig sødt Christa. Min lille løvedreng - hihi:tihi:

Det er jo svært, for mine er jo almindelige korthårede huskatte, så hvordan den virker på Birma’en ved jeg desværre ikke… Kan du ikke prøve at tage kontakt til andre Burma folk og høre hvad de gør?:confused:

Jeg har en og bruger den på særligt Oliver (MCO) og Victor (NFO)

Særlig Victor har en voldsom masse underuld, det er helt vildt så tykt et underuld han har.

Her er et billede som viser mængden af uld efter bare kort tids brug af Furminator.
Det skal lige tilføjes, at Victor ikke var skaldet bagefter :høhø: faktisk kunne det slet ikke ses på ham, at alt det uld var børstet væk :slight_smile:

Jeg har også lige fået en NFO hjem i dag :wehu: men hun er jo også stadig killing hihi :wehuu: måske man skulle nøjes med en almindelig børste nu og vente den furminatoren til når de bliver større og pelsen fuldt udviklet?

Nuååååårrh, MUMS…:hjerte:

Tjaaaa - kan da godt være en almindelig børste er nok i starten…:gruble: Jeg har klaret mig med almindelig karte i 8 år - men har hørt såå meget godt om denne, så håber den har lidt effekt og at løven fortsat vil syntes det er skønt:thumbup:

Jah hun er så skøn og smuk! :hjerte: jeg må få taget nogle billeder så jeg kan blære mig lidt :cool2:

Den ser ihvertfald effektiv ud :klapper: og det er sikkert dejligt at få en ordenlig kløtur med sådan en fætter :tihi:

Jeg er meget glad for min, især her om sommeren, mine katte nyder at få noget af alt deres, underuld af.
De ligger sig pænt når furminatoren bliver fundet frem.

12345, puuh - lægger sig alligevel??:smiley: Åh det gad jeg godt mine gjorde - i hvert fald ham med den kraftige pels… Han står op og drejer rundt om min hånd, for han skal jo nusse… Og nogle gange må jeg lige holde godt fast i ham - :høhø:

Men ja, hvor skønt det må være for dem at få løsnet lidt op i det de ikke selv får ordentligt fat i - og kan vi andre slippe for bare en SMULE pels i hjemmet og forebygge nogle af de SA*ANS hårbolde er det perfekt:tihi:

Christa, ja vi vil ha billeder:p

Hej

Jeg har en furminator, som jeg købte på nettet for ikke så længe siden og mine to katte bliver børstet med den. Specielt den norske skovkat har specielt glæde af den - især i maveregionen, hvor hun ellers aldrig havde lyst til at blive børstet, da hendes hår filtrede nemt der. Nu filtrer hendes hår ikke til i maveregionen og børstning er blevet hyggeligt for hende.
Selv min abyssinier får en tur med den, han synes kun det er hyggeligt, da han elsker al opmærksomhed alligevel:).
Nu fælder de ikke så meget og der er færre hår i hjemmet. :smiley:

Jeg vil anbefale den til katte med korte hår også, da det reducerer fældning i huset. Man skal bare ikke gå amok med den.:smiley: