Ikke alle der sælger dem oplyser om brugen - det er en stor fejl. Der SKAL en tæt kam igennem pelsen lige efter brugen - ellers filtrer katten 110% til, hvis den hedder Tara. Det lærte vi også på den kedelige måde.
Jeg bruger sådan en karte her til vores briter og den tager rigtig mange løse hår - jeg bruger den faktisk også på mine kaniner.
Derudover bruger jeg ind imellem en tættekam af metal eller en gummikarte som jeg dog kun bruger udendørs da hårene flyver til alle sider
Inden en udstilling tager jeg gerne et fugtigt vaskeskind og kører over katten, det fjerner nemlig utrolig mange løse hår. Og det skal være vaskeskind, for kar/vaskeklude flytter bare hårene istedet.
[quote=Mislingen;346585]Fjerner den meget pels eller er den mere til hyggebørstning?
Gry, jeg bruger en kam til mine somalier, som stort set ikke har nogen underuld.[/quote]
Den fjerner rigtig fint løstsiddende hår. Nej ‘for rent hyggens skyld’? Så tossede er vi dog ikke herhjemme.
[quote=Lis Dahlstrøm;346604]Den rigtige model gummibørste er også god - og super til at tage hår af stofmøbler osv. også.
Elsker ting der kan bruges tíl flere ting:-)[/quote]
Jeg tænker på sådan en her: http://ilovedogs.dk/produkter/16-hunde-pelspleje/21-gummiboerste/
Var det sådan noget du havde i tankerne også?
http://krikken.dk/catalog/images/børste1.bmp en børste med tætte hår ala den her tager også en del. Bruger den efter bad til at tage de sidste løse hår:) Bad kan jeg dog skrive under på er EFFEKTIVT. Hvis neglene er klippet og du gør det i håndvasken burde det være begrænset hvormeget du kommer til skade
Jeg ville ikke turde give min Signe bad. Hun vil da flænse mig fuldstændig i stykker. Signe HADER vand alle andre steder end i munden
Når Ebony fælder, som nu, får hun lige et enkelt let strøg eller to med Furminatoren. Men heller ikke mere! Det virker fantastisk. Når jeg bruger den på Cæsar eller Fnuggi, går jeg noget “kraftigere” til værks.
Nu har jeg aldrig mødt en aby, så ved ikke hvor korthårede de er, men Ebony har bestemt ikke meget pels. Så hvis du ikke synes du har held med de andre forslåede metoder, ville jeg da gerne anbefale en Furminator, til sjælden, let brug.