Furminator til korthårskatte?

Jeg synes mine missere fælder helt vildt meget lige nu, så jeg har overvejet sådan en furminator.

Men er der nogen der har erfaringer med sådan en på korthårsracer? Jeg kan se på deres hjemmeside at den anbefales til aby også.

Jeg troede, den primært blev brugt til at udtynde pelsen for at fjerne
underuld og undgå pelsknuder.

Var det ikke bedre med en tæt naturlig børste eller en blød handske?

Hvis kattene i forvejen fælder er der jo ingen grund til at skære i pelsen, hvilket er hvad furminatoren gør. Hvis jeg havde en aby skulle der i hvert fald ikke komme en furmanator i nærheden af dens krop. Gisp da. Det lækre lille pus.

[quote=Gry Gressbakken;346457]Jeg synes mine missere fælder helt vildt meget lige nu, så jeg har overvejet sådan en furminator.

Men er der nogen der har erfaringer med sådan en på korthårsracer? Jeg kan se på deres hjemmeside at den anbefales til aby også.[/quote]

jeg bruger den på min aby - men han fælder ikke så meget - men den virker på dem - man skal bare huske kun at bruge den MAX 2 gange ugentligt da den hård imod deres hud

Jeg bruger den meget sjællent med den er meget rar at ha - den bliver bruge gennemsnitlig 1 gang månedligt her hjemme

Jeg ville mene det var meget bedre med et bad - det tager rigtig mange af de løse hår.

Bruge en Furminator på en korthårskat ville jeg aldrig. En tættekam kan bruges - men man skal vide den tager rigtig mange dækhår også

[quote=Lis Dahlstrøm;346475]Jeg ville mene det var meget bedre med et bad - det tager rigtig mange af de løse hår.

Bruge en Furminator på en korthårskat ville jeg aldrig. En tættekam kan bruges - men man skal vide den tager rigtig mange dækhår også[/quote]

Hvis Gry giver dem bad, gad vide hvordan hun så ser ud bagefter :høhø:

Kærestens forældre som har 2 huskatte købte og bruger den. - Men om det er “velset” eller ej, aner jeg ikke - Men den er god på dem! :slight_smile:

Hvad med den her: http://pitstoppets.dk/shop/mason-pearson-pocket-539p.html

Har endnu ikke oplevet en kat som ikke syntes den er skøn.

Brug en tæt kam - den tager de fleste abyhår.

Jeg ville ikke bruge furminator på en aby - de har jo stort set ingen underuld.

Jeg bruger jævnlig en furminator på mine briter …Især om sommeren, hvor alt deres underuld isolerer lidt for meget :slight_smile:

Gry - prøv med en ganske alm gummihandske. Den tager efter sigende en masse døde hår med sig :slight_smile:

jeg har og bruger den til min huskat. Jeg synes den er rigtig god til ham, da han ikke er vild med at blive redt.

Jeg bruger Furminateren på mine huskatte, særligt Zilaz har masser af underuld, meget mere underuld end NFO’erne.

Tip og andre huskatte er den super på, men Eddie min orientaler bruger jeg den fx ikke på, da han ikke har pels til den

Brugt korrekt tynder den ikke ud, men fjerner død pels - ellers ville mine MCO ikke ligne persere:-) Hvis den tyndede ud altså.

MVH

[quote=Sheer;346491]Hvad med den her: http://pitstoppets.dk/shop/mason-pearson-pocket-539p.html

Har endnu ikke oplevet en kat som ikke syntes den er skøn.[/quote]

Fjerner den meget pels eller er den mere til hyggebørstning?

Gry, jeg bruger en kam til mine somalier, som stort set ikke har nogen underuld.

Ned på apoteket og køb en lusekam - de er udmærket til abyer. Dog helst ståltypen.

Den rigtige model gummibørste er også god - og super til at tage hår af stofmøbler osv. også.

Elsker ting der kan bruges tíl flere ting:-)

Deres biologi har opdaget, at dagene er blevet længere, og har derfor sat forårsfældningen i gang.
Det er med andre ord en naturlig proces. Hvis du gerne vil hjælpe dem med processen, tror jeg en almindelig tættekam kan gøre det.

NP

Gry, jeg bruger Monas udtryk om den tingeste, en Terminator. Jeg er sikker på at den var medskyldig i Charlies dårlige pels :thumbdown: