Simba (og lidt Aslan) er kommet på slankekur.
Hvilket vil sige de ikke længere har fri adgang til foder…
De får det i små portioner flere gange om dagen (tørfoder) samt vådfoder om morgenen.
Der er fri adgang til kattegræs (planten ikke spiret hvede)
Ud over det falder der godbidder af, men ikke dagligt…
Aslan virker fint mæt, men Simba gør ikke… Han virker hangry 
Hvad kan jeg give Simba der IKKE er foder, men som fylder og får ham til at føle sig mæt?
1 Synes om
@MorTilKatja
Regner med andre kommer med bedre råd end jeg
Men her har jeg købt de her, ikke for hun skal slanke sig
Men hold op det tager lang tid og tygge som om de er seje
Som jeg læser i fold hold til godbidder er de her “sunde”
De her er købt hos lidl i deres sortiment ved siden af andet katte mad
1 Synes om
Jeg ville give mere vådfoder, rørt op med vand … det fylder i maven og han får udlevet sin lyst til at æde
6 Synes om
Er det lige meget med hvilket vådfoder?
1 Synes om
Tak, det vil jeg prøve så 
1 Synes om
Simba falder ikke for det.
Han venter på Aslan har drukket lidt af vandet og så skubber han sig hen for at spise resten…
Så han er stadig hangry 
1 Synes om
Vådmad uden vand virker også. Jeg har slanket mine herhjemme ved at servere vådt næsten ad libitum og rationere lidt på tørkosten.
2 Synes om
Hvis du tænker på dig selv, så kan du sammenligne tørkost med en proteinbar og vådkost med en omgang suppe.
Hvis du spiser en proteinbar morgen, middag og aften, bliver du ikke mæt. Så er du også småsulten hele tiden.
Spiser du suppe i en mængde, der indeholder samme antal kalorier som de tre bar, har du formentlig 2 liter til rådighed at spise over dagen, og kan mættes på en anden måde.
Regnestykket er simpelt 
5 Synes om
Helt enig i, at vådfodermængden sættes op og tørkosten ned. Jeg slankede Tykkemissen effektivt ved at fodre udelukkende med vådt. Han var altid mæt. Det var dengang Aldi eksisterede og da Topic hed Lux 
2 Synes om
Tak, jeg må prøve om det virker 
1 Synes om
Nu er der købt lidt forskelligt vådfoder til drengene, så håber jeg de gider det 
Jeg overvejer stadig at få begge chippet, så man kan fodre dem hver for sig 
1 Synes om