"Gå væk kat"? Hvad kan katte ikke lide lugten af?

Jeg prøvede gå væk kat med det resultat at Victoria synes at duften var dejlig…
Citrus og alle andre råd blev også prøvet men uden resultat
Faktisk havde jeg hende mistænkt for at have dårlig lugtesans, men det modbeviste hun ved at være total tosset når der var oksekød i vores indkøbstaske. Hun lugtede det med det samme ligesom at hun skabte sig som en sindsyg når jeg havde lagt oksekød til optøning til hende.

Det med go negl har jeg fået at vide af Hanne/Mega at det virkeligt ikke er en god idé… Hun har brugt det på en killing og fik så lidt på en finger hun fik stukket i munden, og alt smagte så af go negl i flere dage (sådan ca var det)… Så må være meget meget ubehageligt for kattene i længere tid…

Jamen meningen er jo osse at de skal holde sig fra at gnaske i de master :wink:

Det smager ganske skrækkeligt, men ikke værre end man kan vænne sig til det (min mor prøvede forgæves at bruge det på mig da jeg var mindre… jeg ku’ sagtens bide negle alligevel… det var bare om at få “overstået” den grimme smag…

Tja… Vi endte med at droppe det med Nobel, for jeg syntes i hvert fald det ville være for synd hvis han skulle rende rundt med smagen i munden i flere dage… Var lige straf nok i min verden :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1001674]:klapper: Ja se DER var da en ide! Jeg tror jeg vil foretrække Killinge-løsningen så… For jeg ved ikke om vores dyrlæge er med på ideen…

(det har så de indbyggede fordel at killinger bli’r til KATTE… og så skal der en ny killing til… og en ny… og en ny… :savle:)[/QUOTE]

Men dyrlægen er da så stor at han kan dække over flere master, så de ikke kan komme til dem :muhaha:

… bortset fra det, hvis du afprøver rådene med citron- og/eller appelsinolie… så må du da gerne vende tilbage med en status på om det virker eller ej… eller hvad du i det hele taget finder ud af virker :wink:

Med den timeløn som dyrlæger beregner sig tro jeg det ville være billigere at skifte masterne i ny og næ :tihi:

Det er da godt at Manden er kattemenneske… han ved trods alt godt de ikkw gør det “med vilje”.

Men det er sjovt som det er MINE katte når de gør sådan noget :wink:

Og ja jeg skal nok vende tilbage hvis jeg finder en løsning :slight_smile:

Hvad med sådan noget pebermynteolie?
Alle de katte, jeg har haft, har hadet lugten af tandpasta - og det er jo ret pebermynteagtigt. :wink:

[QUOTE=Diana F;1002000]Hvad med sådan noget pebermynteolie?
Alle de katte, jeg har haft, har hadet lugten af tandpasta - og det er jo ret pebermynteagtigt. ;)[/QUOTE]

Åh gud - det er i familie med katteurt. Donna gik fuldstændig i selvsving når hun kom i nærheden af pebermynte. Den eneste gang hun har bidt var faktisk efter at have snuset godt og grundigt til pebermynte. Hun sad og så tranceagtig ud lidt - hvorefter hun plantede sine hjørnetænder i mit håndled. Stadig ligesom eftertænksomt - ikke spor aggressivt. Donna var faktisk en kat der elskede mig højt og som stolede på mig med sit liv.
Ikke desto mindre holdt jeg op med at spise pebermynte :wink:

Min kat HADER den body mist jeg en gang imellem bruger… Det er noget sødt fniller som skulle dufte af en blanding af honningmelon, blomme og fresia. Han kan ligge lige så fint og gøre sig rigtigt til og spinde højlydt men du kan tro han er væk i en fart når han får færten af den!! Det er lige så man føler sig helt afvist og såret :tihi: Måske der er en af de tre dufte som også kan fungere som “hold-jer-væk-fra-masterne”-duft.

omvendt psykologi: Herhjemme ender det der kan du altså ikke lide med kattene nok skal vise de godt kan lide det. Prøv se de her lækre master de er da ren guf, så røre de dem ikke mere :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Ann R;1002013]Åh gud - det er i familie med katteurt. Donna gik fuldstændig i selvsving når hun kom i nærheden af pebermynte. Den eneste gang hun har bidt var faktisk efter at have snuset godt og grundigt til pebermynte. Hun sad og så tranceagtig ud lidt - hvorefter hun plantede sine hjørnetænder i mit håndled. Stadig ligesom eftertænksomt - ikke spor aggressivt. Donna var faktisk en kat der elskede mig højt og som stolede på mig med sit liv.
Ikke desto mindre holdt jeg op med at spise pebermynte ;)[/QUOTE]

Er det rigtigt?? Nå da…jamen, hvordan reagerede hun på tandpastaduft så? Ingen tvivl om, at alle de katte, jeg har haft, har HADET tandpastaduft - ALT, ALT for stærkt for deres små næser. :høhø: De skal lige hen og se, hvad man står og laver derude på badeværelset - men når man så stikker mund eller tandbørste hen til dem, så bakker de hurtigt væk, adwr bvadr for en stank af tandpasta…:tihi:

nellike olie ? det er rimelig krads, men lugter jo bare af jul og damper huetigt af.

Brune lod nu ikke til at være påvirket af go negl’n. hun spiste nprmalt, savlede ikke eller noget. men badede så heller ikke halen i det. et enkelt strøg på spidsen

Interesseret - men begrænset. Jo renere pebermynte, jo voldsommere reaktion. Min veninde Nina lavede i en overgang selv bolcher som der jo nok var renere ingredienser i end de færdigfremstillede. Donna kunne finde dem gennem adskillige plastikposer og selv, hvis de kom ned i en skuffe, var hun ved at splitte skuffen ad. Den kat var gal med pebermynte… til gengæld var hun kold overfor almindelig katteurt :gruble:

Ting er så vild med tandpasta, at vi udnytter det til at få hende selv at børste sine tænder…
Dvs vi tager tandbørsten og putter en ganske lille smule tandpasta på, gnider det godt ind i børstehårene og skyller det så ud igen (tandpasta er ikke sundt for katte) - derefter præsenteres tandbørsten for Ting, der så står og tygger løs og på den måde får rengjort sine tænder med minimal indsats fra vores side :smiley:
Metoden er godkendt (med en høj latter) af Jens Ruhnau - skidt med hvordan man børster tænderne, bare det bliver gjort :slight_smile:

Vores kan desværre ogsåå godt li’ duften af tandpasta… De sidder med lukkede øjne og ser ud som om de nyder det hvis man puster hen mod dem lige efter man har børstet tænder… :dokdok: