"Gå væk kat"? Hvad kan katte ikke lide lugten af?

Ansporet af tråden om den urenlige mis der tisser på steder hvor den ikke skal kom jeg til at fundere over om der egentlig ER noget katte i den grad hader lugten af, og så ikke samtidig gi’r mennesker kvalme? Meget gerne noget på spray :slight_smile:

Problemet her er ikke at de tisser steder de ikke må (heldigvis) men at de gumler i masterne på Mandens modeljernbane… Det er lidt dyrt i længden nemlig.

Vi har prøvet med chili og ditron. Ingen effekt. Og det er begrænset hvad man kan “fedte” ud over de master så de ikke samtidig ser helt åndssvage ud eller bli’r ødelagt af det, så kamfersalve er ikke løsningen desværre.

Og indtil Alex flytter hjemmefra er der altså ikke andre steder modelbanen kan stå end i stuen, så… det er heller ikke en løsning at lukke døren, for der ER ingen dør :slight_smile:

Hvis man finder noget flydende, kan man jo selv komme det på en forstøver. Mine bryder sig i hvert fald sædvanligvis ikke om eddike.

Peberrod skulle også være “grimt”… og almindeligt stødt sort peber…
Så er der selvfølgelig alle de der produkter med “gå-væk-kat”…
Nå, ja… der foresvæver mig et eller andet med hjortetakssalt…

Byg en kasse udenom i plexiglas :høhø:

Hvilken slags citron brugte du? For jeg havde ret gode resultater med at få Alfi til at holde op med at bide i ledningerne med æterisk citronolie, men det er jo noget mere koncentreret end citronsaft. Jeg smører lidt på hver dag, for at være sikker på, at det ikke bare pludselig er fordampet og jeg så står med en gennemtygget ledning. Regner med at blive ved til han er færdig med at skifte tænder/det holder op med at virke.

Hm jeg brugte bare citronsaft. Det kan da godt være at citronolie er bedre. Det skal jo helst ikke være noget der stinker så vi andre ikke kan holde ud at være i lokalet.

Ann er det ikke Hjortetak-olie man bruger? Det skulle vist lugte ualmindelig grimt, men kan vist holde f. eks. mårer væk fra lofter?

Igen, det skal helst være noget kattene synes lugter men som vi andre også kan holde ud :slight_smile:

Elisabeth… :stuck_out_tongue: Kender du et sted med et godt tilbud på plexiglas? ((ideen er faktisk ikke dum, men plexiglas i de mængder koster jo højre nyre…)

Åh gud - brug aldrig aldrig ALDRIG hjortetakolie!

Det stinker som alle de sure, gamle, våde cigarskodder hele Cuba samt resten af de tobaksfremstillende lande i hele verden kan frembringe…

[QUOTE=PiaR;1001636]Åh gud - brug aldrig aldrig ALDRIG hjortetakolie!

Det stinker som alle de sure, gamle, våde cigarskodder hele Cuba samt resten af de tobaksfremstillende lande i hele verden kan frembringe…[/QUOTE]

Jeps. Jeg syntes nok jeg havde hørt noget i den retning. :smiley: Så det holder jeg mig langt fra :smiley:

http://www.jemogfix.dk/search.aspx?q=plexiglas

Tak :slight_smile: Hm. Stadig dyrt (taget i betragtning af at ét stykke jo lissom ikke er nok) men ikke HELT så dyrt som jeg havde hørt.

Men tror du Æslet syntes det var en god ide?!

Voksne katte hader lugten af dyrlæge og killing… så jeg ville binde 1 af 2 til masten!

hvorsværtkandetvære!

[QUOTE=PiaR;1001636]Åh gud - brug aldrig aldrig ALDRIG hjortetakolie!

Det stinker som alle de sure, gamle, våde cigarskodder hele Cuba samt resten af de tobaksfremstillende lande i hele verden kan frembringe…[/QUOTE]

Her er jeg helt enig… og tror min bror er endnu mere enig :tihi: Far havde stilt en spand med en klud med hjortetakolie på, og den var tilfældigvis placeret ovenpå min brors værelse… Den stakkels unge mand sov ikke en hel nat fordi han var ved at gå til af lugten i det lille rum :tihi:

(Jo, lillesøster syntes det var ret sjovt)

[QUOTE=Margrethe;1001664]Voksne katte hader lugten af dyrlæge og killing… så jeg ville binde 1 af 2 til masten!

hvorsværtkandetvære![/QUOTE]

:klapper: :klapper: :klapper:

Trekkie, du må havde dig et par nye killinger der kan bo på banen :stuck_out_tongue:

:klapper: Ja se DER var da en ide! Jeg tror jeg vil foretrække Killinge-løsningen så… For jeg ved ikke om vores dyrlæge er med på ideen…

(det har så de indbyggede fordel at killinger bli’r til KATTE… og så skal der en ny killing til… og en ny… og en ny… :savle:)

Måske jeg ku få en killing ‘passet’ hos dig til den kommer over lømmelalderen :wink: Så slipper du os for så mange voksne :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1001653]Tak :slight_smile: Hm. Stadig dyrt (taget i betragtning af at ét stykke jo lissom ikke er nok) men ikke HELT så dyrt som jeg havde hørt.

Men tror du Æslet syntes det var en god ide?![/QUOTE]

Så må Æslet leve med nogle bidmærker i ny og næ :lol:

Præcis.
Men her er det ikke en løsning, for jeg hader lugten endnu mere… :thumbdown:

Mine hader lugten af appelsin(skal). Så… orangeolie, måske? :gruble:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1001674]For jeg ved ikke om vores dyrlæge er med på ideen…
[/QUOTE]

Det er vel derfor h*n skal bindes? :slem:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1001634]

Ann er det ikke Hjortetak-olie man bruger? Det skulle vist lugte ualmindelig grimt, men kan vist holde f. eks. mårer væk fra lofter? [/QUOTE]

Det stinker mere end ualmindeligt grimt! Virkelig kvalmende og ikke til at komme af med luften af igen!

go negl kuredede brunemor for at sutte på sin halespids i sin tid…

Hehe ja… men det er ikke kun bidemærker… der er et par af dem der er helt molestrerede - det ku’ se ud som om de har slåsset rundt deroppe…

Nå men hvis han ikke VIL pakke det ind i plastik, så må han selv om det… :ihhaltsåå:

Hm det var måske en ide. Jeg havde overvejet bitterspray, det man kan komme på sår de ikke må pille i… Må lige overveje sådan en flaske… det kan være kattene skal gi’ ham den i julegave :tihi: