Gæs plukket levende til danske dyner

-brækkesig-brækkesig

:ked: :uha: :ked: :uha:

Denne fremgangsmåde har været kendt i Danmark i mange år.
Derfor, jeg i sin tid købte min varme dyne af syntetisk materiale i bomuldsbetræk.

Og så er det jeg lige pludselig er helt glad for min dun allergi.

Den har jo sørget for at jeg ikke har kommet til at støtte sådan noget, da vi ikke har dun dyner (eelr puder og jakker) i huset.

Du godeste!

Jeg får HELT ondt i maven - hvor er det bare noget forbandet svineri! Tænk engang du! Jeg troede fame jysk var en af de få firmaer man kunne stole på i dk.

Til grin blev man. Jeg skal IKKE se det program. Så kan jeg ikke sove i nat…

Desværre er det noget der har foregået i mnage år. Jeg kan simpelthen ikke forstå der er nogen der kan bahandle dyr på den måde. Det er en af grundene til jeg ikke har dyn dyne.

[quote=Gry Gressbakken;114395]Du godeste!

Jeg får HELT ondt i maven - hvor er det bare noget forbandet svineri! Tænk engang du! Jeg troede fame jysk var en af de få firmaer man kunne stole på i dk.

Til grin blev man. Jeg skal IKKE se det program. Så kan jeg ikke sove i nat…[/quote]

Nej, det er Jysk så absolut ikke. De har både børnearbejdere og hælder en masse spildevand ud de forkerte steder :frowning:

Jeg vidste godt det foregik men jeg var overbevist om at danske dynehandlere ikke ville sælge den slags. Det er jo dyremishandling så det batter. Jeg har heldigvis ikke dyner eller puder der er med dun i, mine er alle syntetiske.

Puuhaa for det helt dårligt. jeg har brugt sindsygt mange penge på at vi alle 4 har super gode dyner med de fineste dun :ked:

ARG!

Jeg er fra dags dato færdig med at handle i jysk! :uha:-what:prut::rip:

Jeg har ingen anelse om hvad der er i mine dyner og hvor de er fra, for det er nogle jeg har haft siden jeg var en lille bitte pige. Til gengæld har jeg Tempur-hovedpuder og der er sgu ingen fjer eller dun i overhoved, så DEM kan jeg i hvert fald sove på, med god samvittighed!

Åååårh søde… :wehuu:-kramer

Det er jo ikke din skyld! -lynogtordenDet er sgu dem der laver dem! Hvis der stod “Plukket fra levende gæs” så VED vi alle sammen jo at du var gået 10 km. udenom den hylde de lå på -kramer

[quote=Gry Gressbakken;114410]Åååårh søde… :wehuu:-kramer

Det er jo ikke din skyld! -lynogtordenDet er sgu dem der laver dem! Hvis der stod “Plukket fra levende gæs” så VED vi alle sammen jo at du var gået 10 km. udenom den hylde de lå på -kramer[/quote]

jaaa men vrææææææææl:ked::ked::ked::ked: Ej jeg fatter det ikke:(
jeg kan sket slet ikke forstå at danske firmaer MÅ købe produkter fra dyr der er blevet mishandlet på det groveste. Jeg er helt rundtosset lige nu:ked:

J

Det må de heller ikke. Det er jo derfor de lyver så vandet driver! Eller…det TROR jeg da ikke de må?

“»Vi lader bare med at skrive, at de stammer fra levende gæs.« Senere tilbyder Rhodex-direktøren også at holde et møde om at lave falske papirer, hvor der står at dynefyldet stammer fra et slagterhus.”

Jeg kan blive så arrig når jeg hører, det er tilladt i lande som Polen og Ungarn, men forbudt i mange andre europæiske lande. Men det er ikke forbudt for Polen og Ungarn at sælge det til andre lande!!! Hva’ f… er det for noget dobbelmoral. Og så hører hvordan et stort firma i Tyskland er klar til at fuske med papirerne, så det skal se ud som om, dunene kommer fra slagtede gæs.

Hold op, hvor er jeg flov over at være menneske engang imellem. Det mindste man kan, er da at give dyrene en værdig død, inden vi (mis)-bruger dem som produktionsmateriale til vores luksus -lynogtorden

-what-what-what

Jeg vil slet ikke se det - og hvis Jysk har børn til at arbejde for sig - så køber jeg aldrig noget der mere.

Skrev Therese, som oz har en dyne med fjer i… købt i Jysk…

UFF !

:besvimer:

[quote=Therese;114676]-what-what-what

Jeg vil slet ikke se det - og hvis Jysk har børn til at arbejde for sig - så køber jeg aldrig noget der mere.

Skrev Therese, som oz har en dyne med fjer i… købt i Jysk…

UFF !

:besvimer:
[/quote]

Jeg må nok hellere rette mig selv, Jysk har ikke børn til at arbejde for sig, bogstaveligt talt. De køber dog produkter fra fabrikker hvor der arbejder børn, velvidende at det er “børne” fabrikker. :blegne:

:uha::uha::uha:

Ja, men sådan forstod jeg det også og sådan noget vil jeg ikke støtte.

:muhaha:

Helt klart er det noget svineri at det foregår på den måde. :doh:

Som artiklen siger så er det forbudt i hele EU. Hvordan kan det så være at Ungarn og Polen gør det uden at det bliver stoppet?

Inden i slagter Jysk så står der altså at de tager afstand fra den måde det bliver gjort på og at de i deres kontrakt har en klar klausul på at fjer i deres dyner skal være fra døde fugle.

Der står også at de stoler på deres leverandør men at de vil undersøge det nærmere.

Jeg har syntetiske dyner og dyner med dun, men skal da helt klart lige checke mærket på dem for at se hvad fabrikant de er. :?