Gæster og katte

Tjalfe er helt ligeglad om der er gæster. Han går rundt som han plejer, er ikke nysgerrig, og er vist ligeglad med om de kan li ham. Emil er jo en lille fyr med angstproblemer, som gudskelov er blevet bedre med tiden, men han er meget bange når der kommer gæster. Efter en tid kommer han frem og smider sig på ryggen nede på gulvet, som om han har overgivet sig. Jeg blir glad hvis de lige hilser på ham, især fordi han har det svært med gæster, men ellers går jeg ikke så meget op i det. Synes de fleste enten kan li kattene, eller bare accepterer dem.

Af hensyn til mine katte bliver de lukket ind når der er gæster her om sommeren :slight_smile:

Dvs sige at de har omkring 50 m2 at bevæge sig rundt på og det er vel ikke så dårligt :slight_smile:

Når jeg så er sikker på at gæsterne har lært det med at lukke dørene får kattene lov til at komme ind i hele huset igen.

Jeg har ikke noget problem med at mine gæster ikke har lyst til at snakke med kattene, det har jeg nemlig slet ikke oplevet :slight_smile:

[QUOTE=~Prinsesse~;180242]Hvordan har I det med gæster og katte:)?

Det er ment på den måde, at hos os er der 3 katte - 2 der gemmer sig når der kommer gæster og 1 der bare vil snakke og nusse med dem alle sammen:wehuu:

Når der kommer gæster står Alma klar til at tage imod, hun kurrer og gør sig til - og man kan se, at hun bare så gerne vil sige hej til dem.

Spørgsmålet kommer så her: hvordan har I det, når gæsterne ignorerer Jeres kat?
Jeg ved godt, at ikke alle kan lide katte - men det skærer i mit hjerte, når jeg kan se hun render rundt og prøver at få opmærsomhed fra den spændende ny:)

Og mit hjerte bliver helt varmt, når gæsterne siger hej til hende og giver hende et lille nul - man kan nærmest se hvor glad Alma bliver for det.

Jeg er udemærket godt klar over, at jeg ikke kan forvente folk siger hej til hende, men stadig gør det ondt.

Tænker I overhovedet over det?[/QUOTE]

Jeg tænker ikke over det… Hvis mine gæster ikke gider mine katte så fair nok… Men det er da super lækkert at se når kattene hopper op på skødet af folk og de ikke bare smider katten ned fordi de ikke gider… Heldigvis har mine katte nogenlunde lært hvem der gider snakke og hvem der ikke gider :slight_smile: