Skal lige skælde lidt ud.:mad:
Havde en aftale med en enentuel køber idag. Hun ringede i onsdags og var MEGET intereseret i at købe Abby.
Vi lavede aftale om at hun skulle komme idag mellem kl. 12 og 14. Nu er kl. 13.45 og for 5 minutter siden modtager man så en SMS med teksten:
Hej . Jeg bliver desværre nødt til at aflyse vores aftale vedrørende køb af kat idag. Mvh S…
Hmmm…
Har så forsøgt at ringe. Intet svar. Har sendt SMS retur om hun så slet ikke er intereseret. … Intet svar…
Hvad FA…N er meningen???
Bliver sku så arrig når folk ikke giver klar besked.
Det er da helt ok hvis man har fortrudt, ingen sure miner herfra, men kunne man da ikke bare sige tingene ligeud så man ved hvor man står??
Ja det er altså bare min mening…:S
Kender andre til samme problem med at folk viser interesse og så bakker ud enten med en dum undskyldning eller ikke et ord??
Nå men jeg har besluttet at Hun slet ikke fortjener at købe min skønne Abby uanset om hun vender tilbage eller ej.
Derfor er Abby stadig til salg…
Der er hun da godt nok gået glip af noget!
For det er da nok en af de sødeste bimser, jeg har set længe, sikke et blik -love
Det er jo ikke til at vide, hvad der er sket mht hende, der aflyste - det kan være alt fra “rod i tidsfornemmelsen” til div. alvorlige begivenheder.
Uanset hvad, så vil nogen helt sikkert blive meget lykkelig, når de vælger den lille smukling
Så er der gået et par timer siden jeg skrev til hende og jeg tror at Vivi har ret. Jeg hører ikke mere fra hende. Det er som Mona skriver mangel på opdragelse …
Ja ja sådan kan det gå… Godt at jeg ikke fik sendt katten afsted med et ubetænksomt menneske .
Nu venter vi bare på den person som vil elske og passe på Abby for ja hun er en hjerteknuser som bare venter på den rette…
[quote=Doka;396623]Så er der gået et par timer siden jeg skrev til hende og jeg tror at Vivi har ret. Jeg hører ikke mere fra hende. Det er som Mona skriver mangel på opdragelse …
Ja ja sådan kan det gå… Godt at jeg ikke fik sendt katten afsted med et ubetænksomt menneske .
Nu venter vi bare på den person som vil elske og passe på Abby for ja hun er en hjerteknuser som bare venter på den rette… [/quote]
Njamen jeg tror også at det er fordi at de ikke aner at man har stået og bagt kage og det hele. Tror måske de forestiller sig noget mere butiksagtigt - og tænker “de der dyre opdrættere klarer sig nok”.
Det kan sagtens være at det skræmmer dem, når man så bliver lidt forundret over aflysningen også…
Hun burde altså også bare komme hjem til mig og bo! :græde:
Men hvor er det dog synd at I går og venter, og så bliver der bare meldt afbud så sent. I har jo sikkert ordnet en masse når nu der skulle komme gæst(er), og så er det bare pludselig spildt tid.
Men det kan jo selvfølgelig også, som MiSi skriver, være at der er kommet noget alvorligt i vejen… :?
Hæ, ja, jeg er så naiv, at jeg har det med at tro det bedste om mine medmennesker
Jeg tror også, at mange med et “almindeligt” forhold til katte ikke aner en døjt om, hvor meget, vi kattetosser går op i vores missers velfærd, og i at finde det rigtige hjem, at få køber til at føle sig så velkommen, at de til enhver tid vil henvende sig, hvis der er spørgsmål eller problemer.
Og så gentager jeg lige mig selv, for hvor sådan et foto dog får mig til at ønske at bo i hus med have og løbegård (slet ikke noget for en boheme…). Søde Abby, hende må man bare elske
[quote=MiSi;396666]Hæ, ja, jeg er så naiv, at jeg har det med at tro det bedste om mine medmennesker
Jeg tror også, at mange med et “almindeligt” forhold til katte ikke aner en døjt om, hvor meget, vi kattetosser går op i vores missers velfærd, og i at finde det rigtige hjem, at få køber til at føle sig så velkommen, at de til enhver tid vil henvende sig, hvis der er spørgsmål eller problemer.
Og så gentager jeg lige mig selv, for hvor sådan et foto dog får mig til at ønske at bo i hus med have og løbegård (slet ikke noget for en boheme…). Søde Abby, hende må man bare elske [/quote]
Hmm. Ja det med at være naiv kender jeg til. Jeg tror gerne det bedste om alle indtil det modsatte er bevist.
Og som flere nævner. Ja! man ligger meget liv og sjæl og ikke mindst tid i det med misserne.
Når en evt. køber skal komme gør man som I nævner måske lige det sidste med kagebagning, kaffebrygning osv… (Havde vi gjort)
Det værste er at man bliver skuffet over at andre ikke tænker på at tid er kostbart. Måske man har skubbet andre ting i baggrunden pga den aftale man har lavet. Nå men jeg er sikker på at den rigtige ejer er derude et sted. Nu skal Abby og den person bare lige finde hinanden…
Ja, overfladiske, selviscenesættende mennesker er der nok af, her i vores “se og bliv set”-kultur.
Jeg lover ikke noget, men skal nok slå radaren til, når jeg snakker med folk - hvis de bider på maddingen af kattesnak, er der ofte et godt hjem under opsejling
Ja, det er sg* så irriterende. Har lige prøvet det to gange i rap ifm. omplacering af hund. Første gang aftaler de en dag, udsætter det en dag og aflyser så pr. sms.
Anden gang blev aftalen udsat 3-4 gange, indtil vi så ikke hørte mere. Ja, man kan i det mindste have nosser til, at melde rent ud, at man ikke er interesseret mere. :mad:
Det er så svært, at lige gennemskue folk pr. telefon, men med nummer to, havde jeg ikke en helt god mavefornemmelse og den skal man nok holde sig til, for den har ofte ret, selvom det måske er lige hurtigt nok, at dømme allerede ved 1. telefonsamtale- det er jo også derfor, at man lige tålmodigt afventer, så man kan se folk irl.
Andre gange er det altså også drønsvært, at gennemskue folk, indtil de laver sådan et stunt der.
Synes så bare, at det er en mærkelig opførsel, at man ikke bare siger rent ud, at interessen er væk, man har fundet et andet dyr eller hvad nu det måtte være…
[quote=MiSi;396738]Ja, overfladiske, selviscenesættende mennesker er der nok af, her i vores “se og bliv set”-kultur.
Jeg lover ikke noget, men skal nok slå radaren til, når jeg snakker med folk - hvis de bider på maddingen af kattesnak, er der ofte et godt hjem under opsejling ;-)[/quote]
Du er sku da en skat
Ikke dermed sagt at det vil lykkes men måske er et skridt på vejen
[quote=Buffy;396747]Ja, det er sg* så irriterende. Har lige prøvet det to gange i rap ifm. omplacering af hund. Første gang aftaler de en dag, udsætter det en dag og aflyser så pr. sms.
Anden gang blev aftalen udsat 3-4 gange, indtil vi så ikke hørte mere. Ja, man kan i det mindste have nosser til, at melde rent ud, at man ikke er interesseret mere. :mad:
Det er så svært, at lige gennemskue folk pr. telefon, men med nummer to, havde jeg ikke en helt god mavefornemmelse og den skal man nok holde sig til, for den har ofte ret, selvom det måske er lige hurtigt nok, at dømme allerede ved 1. telefonsamtale- det er jo også derfor, at man lige tålmodigt afventer, så man kan se folk irl.
Andre gange er det altså også drønsvært, at gennemskue folk, indtil de laver sådan et stunt der.
Synes så bare, at det er en mærkelig opførsel, at man ikke bare siger rent ud, at interessen er væk, man har fundet et andet dyr eller hvad nu det måtte være…[/quote]
Hvor har du ret. Ingen sure miner bare man ved hvad man har at holde sig til. det er da ærlig snak hvis man har ændret mening eller har ladet sig rive med da man så det der skøøøøøne billed af en kattekilling eller hundehvalp…
Hvad angår mavefornemmelse … Ja så havde jeg det også lidt mærkeligt da jeg talte med hend emen valgte som du at ignorere det og se folk når de kom … Måske man skal lytte til sin indre stemme lidt oftere??
Skal nok reklamere - måske kan du e-maile mig et par fotos og lidt tekst/info om hende?
Så sent som i forgårs mailede jeg et par kontakter om en lille ABY (altså racen), og idag får jeg PB om, at den ene af dem havde besøgt mis igår, og der er aftalt indflytning på torsdag… (prale prale).
Skal nok prøve tricket med din lille Abby også
[quote=Maria-Amalie;396982]Du godeste… Hvordan kan nogen dog ændre mening om den skønne misser?
Hvem der dog bare boede tættere på malmø, for så havde jeg taget cyklen, spist al din kage og nusset hende til hun var helt hårløs…
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at du finder et dejlig hjem til hende… [/quote]
Det med at ændre mening kommer også bag på mig for hun er sku en hjerteknuser BIG TIME. Nu er beslutningen dog taget at det er søsteren vi beholder og man kan jo ikke beholde dem alle (desværre)
Angående den der cykeltur. Jeg har da en pumpe du kan låne når du skal tilbage :klapper:
Men jeg ved jo ikke hvor du bor så måske der også skal nye dæk på??
Hvad angår at nusse hende så hun er hårløs. Dårlig ide… Der skal være lidt tilbage at fælde af!!
[quote=Doka;397091]Det med at ændre mening kommer også bag på mig for hun er sku en hjerteknuser BIG TIME. Nu er beslutningen dog taget at det er søsteren vi beholder og man kan jo ikke beholde dem alle (desværre)
Angående den der cykeltur. Jeg har da en pumpe du kan låne når du skal tilbage :klapper:
Men jeg ved jo ikke hvor du bor så måske der også skal nye dæk på??
Hvad angår at nusse hende så hun er hårløs. Dårlig ide… Der skal være lidt tilbage at fælde af!![/quote]
Er ikke helt sikker på jeg ville nå frem i live efter sådan en cykel tur… Bor i Næstved, så tror egentlig der skulle en helt ny cykel til at komme hjem igen :klapper:
Årh ja det ville jo være skrækkeligt hvis ikke hun kunne fælde mere… Så måtte jeg stoppe når kroppen var halvt hårløs…