Gamle bøger - hvor kan man aflevere dem i Københavnsområdet?

Ja der er så mange herinde der ved en hel masse, så derfor mit spørgsmål.

Jeg har en hel del gamle bøger krigs romaner osv. En del stammer fra min mormor, som var en stor læsehest. Jeg må her 24 år efter jeg mistede hende erkende, at jeg aldrig får dem læst. Men jeg har så svært ved bare at smide ting ud, og tænkte om nogen herinde kender et sted - boghandel eller lignende, hvor de vil tage imod den slags i Københavnsområdet.

Det er ikke en antikvar jeg tænker på, da jeg ikke regner med at der er noget af den slags blandt dem, så sådan en vil nok ikke være interesseret.

Men er der forretninger man kan henvende sig til, som måske ville kunne få noget ud af dem, og i givet fald hvor?

Skulle måske gå i gang med, at skrive titler og forfatter samt årgang op på dem, men det er et kæmpearbejde, og vil egentlig bare gerne have dem afhændet uden, at skulle smide dem i småt brændbart. Det vil et eller andet sted gøre for ondt indeni, da det er fine velbevarede bøger fra en helt anden tid, end dem vi jo beskæftiger os med i dag.

Mvh
Yvonne

Prøv at ringe til steder som fx. Kirkens Korshær og Kirkens Genbrug. De har i hvert fald genbrugsbutikker. :slight_smile:

Ellers kan man måske finde nogle lokale spejdere, der vil have lidt til deres næste loppemarked.

Alternativt står der jo genbrugscontainere/byttecontainere (hvor man kan stille brugbare ting, som andre så kan tage) på en del af genbrugsstationerne - der står ofte bøger i dem, har jeg set. :slight_smile:

Jeg kommer også lige til at tænke på, at jeg på et tidspunkt fik fortalt af ejeren af Pegasus (tegneseriebutik), at de ‘overskudstegneserier’, der ikke havde nogen specifik værdi, kørte han med jævne mellemrum ned til Mændenes Hjem - så havde de lidt at læse i. :slight_smile:

Der er nok af muligheder - det er bare med at være opfindsom. :slight_smile:
(Og hvor er det skønt, at du tænker i genbrug og ikke bare smider ud! :thumbup:)

Og så kan man sige: Hvorfor ikke antikvar? De har jo andet og mere end “fine” bøger - bl.a. var der jo her for nylig en tråd, hvor brugere efterlyste udgaver af bogen om Aya Dobbo, der er totalt udsolgt alle steder fra (men jo garanteret ligger i flere hjem og måske endda bare samler støv :))

De fleste antikvarer er ret kritiske med, hvad de tager ind, ved jeg…de vil normalt kun have de ting, de ved, der er salg i. Men det KAN da være, man ligger inde med noget ‘guld’ - man kan jo altid spørge…:wink:

Nemmerlig :wink:

jeg stod i den situation da jeg skulle flytte at jeg havde 8 sorte sække med bøger, som jeg ikke ville have med mig videre. Jeg gik op på det lokale plejehjem og spurgte, om de var interesserede, og det var de helt bestemt. De ældre ville gerne have noget og læse i fik jeg at vide.
så det er måske også en mulighed for dig?

[QUOTE=Lene Nielsen;967995]jeg stod i den situation da jeg skulle flytte at jeg havde 8 sorte sække med bøger, som jeg ikke ville have med mig videre. Jeg gik op på det lokale plejehjem og spurgte, om de var interesserede, og det var de helt bestemt. De ældre ville gerne have noget og læse i fik jeg at vide.
så det er måske også en mulighed for dig?[/QUOTE]

Super ide.

Tak for de rigtige gode forslag og ideer. Jeg skal ikke kunne afvise, at der måske kan være nogle imellem der er et eller andet værd, men har ærlig talt ikke forstand på den slags, og ønsker egentlig bare at de måske ender et sted hvor de forhåbentlig kan blive brugt med glæde.
Havde slet ikke tænkt i retning af plejehjem osv.
Mvh
Yvonne