Gamle briller kan gøre nytte

:):slight_smile:

Kan du læse dette ??

Så er du én af de heldige, der ikke har brug for briller.

Har netop hentet mine nye læsebriller - og en ny verden har åbnet sig for mine øjne. :inlove:

Talte med pigen hos Synoptik om gamle briller, og fik at vide at de hos Synoptik over hele landet - tager imod vores gamle briller. :ok:

Synoptik tager et par gange om året på en tur til et uland og deler disse briller gratis ud til trængende voksne og børn.

Så har du gamle briller, der bare ligger og samler støv i en skuffe - så aflever dem og lad andre få glæde af dem.

På forhånd tak !

[QUOTE=Tante Tut;669529]:):slight_smile:

Kan du læse dette ??

Så er du én af de heldige, der ikke har brug for briller.

Har netop hentet mine nye læsebriller - og en ny verden har åbnet sig for mine øjne. :inlove:

Talte med pigen hos Synoptik om gamle briller, og fik at vide at de hos Synoptik over hele landet - tager imod vores gamle briller. :ok:

Synoptik tager et par gange om året på en tur til et uland og deler disse briller gratis ud til trængende voksne og børn.

Så har du gamle briller, der bare ligger og samler støv i en skuffe - så aflever dem og lad andre få glæde af dem.

På forhånd tak ![/QUOTE]

Ved du om de kun tager intakte briller, eller om de godt kan bruge et stel og sætter nyt glas i? Det kunne jeg forestille mig at de ikke gør.
Der er nu heller ikke så mange der kan bruge min styrke alligevel :rolleyes:

[QUOTE=Highfield;669536]Ved du om de kun tager intakte briller, eller om de godt kan bruge et stel og sætter nyt glas i? Det kunne jeg forestille mig at de ikke gør.
Der er nu heller ikke så mange der kan bruge min styrke alligevel :rolleyes:[/QUOTE]

:):slight_smile:

Det ved jeg faktisk ikke ??

Men prøv at spørge din lokale butik - jeg tror at det er muligt…

Jeg sagde, at jeg har en del briller fra Tiger og andre steder - og de er også meget velkomne… :slight_smile:

Det er et rigtig dejligt initiativ - så jeg ville dele det med jer - så vi kan være med til at hjælpe andre.

Jeg lod da osse mine gamle brille blive hos synoptik, da jeg fik nye :slight_smile:

:hjerte:

Dejligt at høre, Alice.

Jeg har selv en del af de billige briller liggende - og de skal helt sikkert afleveres - så andre kan få glæde af dem.

Tænk på alle de voksne og børn, der ser dårligt og som ellers aldrig ville kunne få et par briller.

Det er rigtig dejligt at tænke på, at vi ved at gøre så lidt kan gøre livet SÅ meget bedre for et menneske med dårligt syn. :slight_smile:

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke reklamerer med det :gruble:

:slight_smile:

Nej, det har du ret i.

Nævner det lige for dem, når jeg går ned med mine gamle briller i næste uge…

Tak :ok:

Det gør de faktisk også, men mest som kampagner indimellem. Enkelte selvstændige optikere har også kasser stående til “ulands-briller” - vi har altid (siden jeg var barn, så det er ikke en ny ting) afleveret brugte briller på den måde :slight_smile:

De måler glassene op så de ved hvilken styrke der er i, og selv hvis man har en “ualmindelig” styrke eller bygningsfejl, så kunne der jo sidde en et sted i verden og netop mangle DEN slags glas :slight_smile: Så man skal ikke holde sig tilbage ud fra at “det er der nok ikke nogen der kan bruge” :slight_smile:

Hos min optiker står der en lille kurv på de små borde, man sidder og prøver brillestel, og her står der at de med glæde tager imod de gamle briller som nødhjælp.