Ja, det var (er!) nogle smukke og dejlige ups´ere, som stadig mangler at finde sig et smørhul Men det kommer vel, der må vel være nogen derude, der har fortjent dem
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;623932]Jaaaa, men vi ville skrækkeligt gerne have dem med D… for nu at være lidt vanskelige Der er den dejligste blå dreng, som jeg tror bliver til en Daniel!
VH
Susanne[/QUOTE]
Der var jo også en Kong Dan engang tilbage i meget gammel tid. Mener jeg bestemt.
EDIT:
Kong Dan er en af de danske sagnkonger. Han betragtes traditionelt som Danmarks første konge og som den, der gav navn til landet. Kong Dan anses dog for en mytologisk snarere end en historisk skikkelse.
Min meget grundtvigianske oldemor gav naturligvis sine børn nordiske navne: Olav, Helge, Thorkil, Dagny, Thordis og Sigrun.
Det ærgrede mig, at jeg aldrig fik et kuld med netop 3 drenge og 3 piger, så de kunne have fået disse navne. Min oldemor var nemlig den første i min slægt med navnet Gyldenkærne - det navn, jeg har som stamnavn. Gyldenkærnes Olav etc. ville bare have været helt perfekt.
[QUOTE=Susanne W;623927]Nåeh, vil du det… Det kan skam sagtens arrangeres! Den dag dronningen var i Horsens fødte Vega sit første kuld smukke, fine Europeer. De 2 piger skal selvfølgelig hedde noget Royalt: Daisy og Dagmar
De 3 drenge er en anden ting, der er jeg liiidt blank endnu, men det kommer vel! (Inspiration modtages med glæde!)
VH
Susanne[/QUOTE]
Detlev, Didrik og Diego
Elsker navnet Immanuel , Sejr har det som et af hans mellemnavne .
Og Valdemar er også bare skønt …
Og så selvfølgeligt min niece´s navn Kirstine .
Jeg skulle havde heddet Heidine , men der satte min bedste far bremserne i det blev ham for tysk… Men min mor kalder mig det nogle gange
Eleonora (nora) Det navn elsker jeg også bare .
Og så elsker jeg dem her
Lauge
Sidrid
Torleif
Stine
Margrethe
Ellen Christine
Elise
[QUOTE=Lykke86;623934]Jeg har et eller andet med navnet Harald og Louis (det hedder min søn)
og Kian, Esther, Karla, ARthur, Alma, Asta, Marius, Almine, August, Philippa, Anton, Gustav, Vitus, Caroline, Mathilde, Dagmar, Nicoline, Alba Amalie, Theodora, Rasmus, Jens.
(godt at vi bruger mellemnavne i vores familie :høhø: )[/QUOTE]
Hvor pudsigt! … jeg er for nylig stødt på en Alba Amalie.
Min far er opkaldt efter min oldefar, så han hedder Wilhelm Johannes. Men han har hadet det navn hele livet, så han bliver ikke kaldt andet end Willy.
Mine bedsteforældre hedder/hed: Edith, Aage, Nis, Aksel Tønne, Dagny :rip: og Poul Erik :rip:
Nis, Aksel Tønne og Poul Erik er de mænd min mormor (Dagny) har haft gennem livet som har noget med mig at gøre: Aksel Tønne er far til min mor (jeg har aldrig mødt ham), Nis er far til mine to onkler, og ham min mor opfatter som sin far, Poul Erik blev gift med min mormor efter hun blev skilt fra Nis. Bare lige for at opklare årsagen til den usædvanligt store mængde bedsteforældre jeg har (haft).
Min (sted)fars tyske forældre (min Oma og Opa) hed: Gerda :rip: og Nahne :rip: (Udtales som Arne med N foran) - min far er opkaldt efter sin far
Min morfar hed Erling og jeg synes det er sådan et skønt navn, jeg er sikker på det bliver moderne igen :høhø:
Jeg har en fætter, der hedder Erling, min onkel hed Erling :rip:, og så har jeg en fætter, der hedder Erik.
Jeg kan godt se at forældrene til “mine” SFO børn har været kreative, for jeg kan da finde størsteparten af de navne der er listet her i tråden blandt dem Og endda flere af samme slags, til stor overraskelse for de som troede de var unikke i deres valg af navn til guldklumpen… hvor stor er chancen for at møde mere end en Alba eller Immanuel?
STOR!! For skal noget være unikt, så kan man være sikker på at andre er lige så unikke
Min ene søn hedder Tim, det er der heller ikke mange, der hedder.
Jeg kan vist også byde ind med et par navne
Min farmor hed Vera og min farfar hedder Børge.
Min mormor hed Alice og min morfar Hardy.
Min oldemor hed Karen Margrete. Jeg kan huske at en af hendes brødre hed Verner, men hvad min oldefar hed kan jeg ikke huske.
Min svigerfar hedder Hilbert Zakarias (skulle have heddet Hubert).
Et godt navn med D til Susanne er Ditmar
Jeg har lige været inde og kigge på et slægstræ min mor har lavet og kan se at min oldefar hed Walther
Min oldemors forældre hed Nelly og August.
Jeg så i øvrigt også at min oldemor hed Karen Margrete Ingeborg
Min farmor hed Magna
Min mormor hed: Esther, Caroline, Mathilde, Ingeborg
Og min mor: Inger, Helene, Henriette, Ebba
Min mormor hed Elly, min morfar Aage.
Farmor hed Krestence Sørita (kaldet Stence), og farfar hed Arvid.
Venligst
Dorthe
Hvad med Konstance, Kornelius og Manfred.
Min mormor hed Othalia, Christine, Sigurine, Simine, Ingeborg
Jeg er så lige stødt på en Olesine, Martine, Georgine, Sørmine,