Gamle navne

Er vist nødt til at lave en ny tråd med gamle navne for ligenu strømmer de frem i kirkebogen :høhø:

Hagbarth, Boldt, Agner, Marinus, Thorvald, Augustus, Lauritzius, Theodor, Thyge, Immanuel, Ehlers, Sofus, Folmer, Poulin, Sevel, Harla, Dusinus, Laurs.

Hertha, Thyra, Eloira, Petra, Petrea, Dorthea, Lusira, Sylvine, Boline, Thora, Rasmine, Larsine, Laurine.

Lader til at de var lige så opfindsomme som os idag med nye navne.:høhø:

Min oldemor hed faktisk noget så ‘‘eksotisk’’ som Albertine Konradine Cecilie Alander Tordrup :slight_smile:

Min Farfar hed faktisk Folmer :hjerte:

Min Farmor hed noget så smukt som Elvira :hjertehop:

Dagmar, jeg vil have en kat der hedder Dagmar.

[QUOTE=Lykke86;623907]Min Farfar hed faktisk Folmer :hjerte:

Min Farmor hed noget så smukt som Elvira :hjertehop:[/QUOTE]

Smukke navne :slight_smile:

Birthe… du har glemt DITLOVIN -LOL

Ellers er der jo Elias (min morfars navn), Agathe, Herta, Hartvig, Ols…

Min mor hed for øvrigt noget så usædvanligt som Benda… hvor pokker mine morforældre har fundet dét navn henne, vides ikke :slight_smile:

Faktisk tror jeg at vi skal have et kuld med gamle danske navne, gerne kongelige navne.

[QUOTE=Ann K;623915]Birthe… du har glemt DITLOVIN -LOL

Ellers er der jo Elias (min morfars navn), Agathe, Herta, Hartvig, Ols…

Min mor hed for øvrigt noget så usædvanligt som Benda… hvor pokker mine morforældre har fundet dét navn henne, vides ikke :)[/QUOTE]

Jamen Ditlovin er jo nævnt i tanketråden - nå men nu har du så nævnt det også - det er altså ikke fordi at der er skrevet grimt i kirkebogen - det er nøjagtig der der står med meget sirlig håndskrift :høhø:

forældrene hed forøvrig noget så kedeligt som Jens Madsen og Kristine Hansen :høhø:

Nej Pia… Ditlovin… dét er sg*dda originalt!!! :smiley:

Min mor hedder Elfriede og min farmor Christiane. Min tante Ruth, en anden Dagny og min fastre Petra og Agda

Nåeh, vil du det…:slight_smile: Det kan skam sagtens arrangeres! Den dag dronningen var i Horsens fødte Vega sit første kuld smukke, fine Europeer. De 2 piger skal selvfølgelig hedde noget Royalt: Daisy og Dagmar :muhaha: De 3 drenge er en anden ting, der er jeg liiidt blank endnu, men det kommer vel! (Inspiration modtages med glæde!)
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;623927]Nåeh, vil du det…:slight_smile: Det kan skam sagtens arrangeres! Den dag dronningen var i Horsens fødte Vega sit første kuld smukke, fine Europeer. De 2 piger skal selvfølgelig hedde noget Royalt: Daisy og Dagmar :muhaha: De 3 drenge er en anden ting, der er jeg liiidt blank endnu, men det kommer vel! (Inspiration modtages med glæde!)
VH
Susanne[/QUOTE]

Gorm, Erik og Frederik eller Christian :slight_smile:

Jaaaa, men vi ville skrækkeligt gerne have dem med D… for nu at være lidt vanskelige :slight_smile: Der er den dejligste blå dreng, som jeg tror bliver til en Daniel!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;623927]Nåeh, vil du det…:slight_smile: Det kan skam sagtens arrangeres! Den dag dronningen var i Horsens fødte Vega sit første kuld smukke, fine Europeer. De 2 piger skal selvfølgelig hedde noget Royalt: Daisy og Dagmar :muhaha: De 3 drenge er en anden ting, der er jeg liiidt blank endnu, men det kommer vel! (Inspiration modtages med glæde!)
VH
Susanne[/QUOTE]

Harald
Valdemar
Magnus

NB - hvor tit har du killinger i november?
Hvert år?

Jeg har et eller andet med navnet Harald og Louis (det hedder min søn)

og Kian, Esther, Karla, ARthur, Alma, Asta, Marius, Almine, August, Philippa, Anton, Gustav, Vitus, Caroline, Mathilde, Dagmar, Nicoline, Alba Amalie, Theodora, Rasmus, Jens.

(godt at vi bruger mellemnavne i vores familie :høhø: )

[QUOTE=Susanne W;623932]Jaaaa, men vi ville skrækkeligt gerne have dem med D… for nu at være lidt vanskelige :slight_smile: Der er den dejligste blå dreng, som jeg tror bliver til en Daniel!
VH
Susanne[/QUOTE]

Ditlev

Blot for at der ingen tvivl er om at Ditlovin blev døbt det navn :høhø:

[QUOTE=Susanne W;623932]Jaaaa, men vi ville skrækkeligt gerne have dem med D… for nu at være lidt vanskelige :slight_smile: Der er den dejligste blå dreng, som jeg tror bliver til en Daniel!
VH
Susanne[/QUOTE]

Demétri (satte lige trykstreg) :?:slight_smile:

VH
Susanne[/QUOTE]

Count ‘‘Dracula’’ :høhø:

[QUOTE=PiaR;623933]NB - hvor tit har du killinger i november?
Hvert år?[/QUOTE]
Praktisk taget aldrig - vores katte går jo ude dagligt og indretter sig meget efter mængden af dagslys, så efter 15. august har vi normalt aldrig noget i løbetid- Så i november har vi kun store killinger, der evt. har glemt at flytte hjemmefra.
Ditlev… ja, det kunne godt gå an.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;623951]Praktisk taget aldrig - vores katte går jo ude dagligt og indretter sig meget efter mængden af dagslys, så efter 15. august har vi normalt aldrig noget i løbetid- Så i november har vi kun store killinger, der evt. har glemt at flytte hjemmefra.
Ditlev… ja, det kunne godt gå an.
VH
Susanne[/QUOTE]

OK, det har bare stået i din signatur al mens jeg har kendt kattegale :slight_smile: