Er dette virkelig en siam??? Jeg synes de ligner min Tip bortset fra farven. ja undskyld mig…
Passer det, at den gammeldags ikke fås med tavle?
Jeg må erkende, at jeg svarer temmelig dumt i annoncen - årsagen er, at min profil ellers slettes.
De virker kritiske med valg af ejer, men hvad er det for en misling man får?
Jeg skal ikke nyde noget. Jeg tror ikke på, at man ikke kan få en gammeldags typet med tavle! Men ret mig, hvis jeg tager fejl…
MVH Helle
PS jeg har besluttet mig. HVIS jeg får en kat mere i det nye år, så bliver det en siameser - hankastrat - helst brunmasket - som den oprindelige kat. Det har været min drøm i 4 år at få sådan en. Men jeg har endnu ikke besluttet mig for kat nummer fem eller ej. Og det haster heller ikke.
“Breeders of today have come to consider “type” as the most important point about a Siamese. This is all to the good, but do not let us carry it to extremes like some breeders have done with dogs, and so spoil a very beautiful animal, by making it unpleasing and ugly. We are tending that way, and that way danger lies; some heads are becoming too narrow at the top, and eyes too close together. We can even overdo the length of the head, although this does not matter so much as long as it is well balanced. Ears should be large, but not too large, wide at the base, but always pricked (with not tendency to flop and never pointing to the side), so giving that alert expression which is so characteristic and (with the usual unexpectedness of the Siamese) is rather contradicted by the mysterious sphinx-like expression of the eye, which is often referred to as the “Siamese Expression” or “Siamese Look”. Even bodies can be too long and ungainly, and tails too, so that instead of a neat, dapper little cat with everything well-balanced, we shall at last produce an ungainly beast with not pretension to daintiness.”
To me it is important to stress that “Old Style Siamese” is not a breed name, but just a distinction between the old and modern type of Siamese. All Old Style Siamese are registered Siamese cats with a Siamese pedigree.
Jeg synes også at denne tyskers (?) katte ligner siam mere end de andre her… jeg kan godt lide den type hende har faktisk.
Men mon ikke der er en opdrætter der ind imellem får sådan en, som de vil sælge som kælekat til en tosse som ikke udstiller? Det er lidt mit håb
Men ellers så er sindet det vigtigste jo… Min kat måtte gerne have fejl som ikke generer katten. Skønhedsfejl.
Men jeg kunne også falde for de helt typede omend ikke flagermusører:-)
alt med måde mener jeg:-)
MVH[/quote]
Ja hun er tysker - bor ved Grömitz dvs lige ved Puttgarden ikke så langt fra DK Måske hun kommer igen til marts udstillingen, så kan du da altid slå et slag forbi og tale med hende der -thumbs
Og ja selvfølgelig kan du da købe en kat uden at den absolut skal udstilles - det tror jeg ingen har krav om Og de her fåes jo bare med TICA registrering/stamtavle i stedet for feks FIFé stamtavle
Den gammeldags siameser blev godkendt i TICA i feb 2007 under navnet thai.
Det skabte en del debat blandt de gammeldags siameser opdrættere - idet de er kede af (og det kan jeg godt forstå) - at den oprindelige siameser skulle have nyt navn…en opdeling af siameser i to kategorier ville være bedre syntes jeg…så man havde moderne siameser og gammeldags/klassisk/traditionel siameser…men uanset hvad er det jo super at den oprindelige siameser anerkendes i TICA
[QUOTE=lenschow;82069]Er dette virkelig en siam??? Jeg synes de ligner min Tip bortset fra farven. ja undskyld mig…
Passer det, at den gammeldags ikke fås med tavle?
Jeg må erkende, at jeg svarer temmelig dumt i annoncen - årsagen er, at min profil ellers slettes.
De virker kritiske med valg af ejer, men hvad er det for en misling man får?
Jeg skal ikke nyde noget. Jeg tror ikke på, at man ikke kan få en gammeldags typet med tavle! Men ret mig, hvis jeg tager fejl…[/QUOTE]
Der bliver ikke lagt skjul på hvad det er - og bemærk, de er neutraliserede. Jeg har på sidelinien fulgt hende et stykke tid og ved hun har gjort et stort arbejde få at få den gamle type frem - kan ikke huske det hele. Hun har nået sit mål omend det ikke lykkedes med stamtavleførte. Såvidt jeg ved er begge mødre steriliseret nu.
Ja, jeg mødte thai-siamesere til tica udstillingen, mener jeg det var. De var ellers skønne. Deres udseendde tiltalte mig så meget mere end moderne siamer
Jeg vil sige at de ligner den gammeldags type siameser (den eneste jeg kan lide da jeg synes de moderne mere ligner en alien end en kat), og som barn havde vi 2 af den type. Jeg forstår godt du har forelsket dig i den gammeldags siameser Helle for den er også pragtfuld. Jeg har dog hørt mange gange at det ikke er muligt at få stamtavle på den type, men har ikke gransket så meget i det.
Grunden til at jeg har valgt burmeser i stedet for gammeldags siameser er at de 2 racer ligner hinanden utrolig meget af sind og til dels også udseendet (ansigtsfaconen) men at det er let at få en burmeser med tavle.
Jeg ville nu nok turde købe dem for værende renracede og jeg synes det er dejligt at opdrætter er kritisk med hvem der kan få lov til at købe.
Jeg har haft 4 af den gammeldags type Siameser… Sikke et sind. Sådan nogle Siamesere, ville jeg godt há igen…
De var alle 4 brunmaskede, og ganske pragtfulde… OG DE ejede en, om nogen gjorde… Skal se om jeg kan finde billeder af skønhederne…? Måske kan jeg…
De var uden stamtavle, men både forældre, bedsteforældre, oldeforældre lignede alle den gammeldags type… Dengang fik jeg nemlig osse af vide, at man ikke kunne få dem med tavle… OG dengang, var mulighederne for at søge på dem, ikke så nemt, som idag…