Vores Hodja plejer at løbe frit ude, men han blev bidt her forleden og har en stor bar plet og et sår der skal holdes rent så jeg har ikke været så meget for at lukke ham ud. Men han sidder selvfølgelig og kigger ud ad vinduet og vil meget gerne ud og røre sige og snuse til noget.
Jeg har før prøvet at han er fulgt lidt efter mig når vi er gået ud på samme tid, men i går og i dag har jeg lukket ham ud og så er vi gået sammen. Bofællesskabet vi bor i har en stor fælles have med lidt træer, og der er en eng langs en å tæt ved også.
Det er ret tydeligt at han holder sig til mig, og jeg kan også kalde på ham hvis han bliver fanget af noget. Han kommer ikke løbende som en hund måske ville gøre, men han kommer og vi kan følge en rute sammen og ende derhjemme. (Han har så ikke helt syntes at vi var færdige, så jeg har måttet lokke ham til mig med en godbid og bære ham ind, men det er vel fair nok.) Det overrasker mig egentlig lidt at han følger med på den måde?
Og jeg behøver vel ikke sige hvor dejligt det er bare at gå og kigge på ham snuse og hoppe og løbe og klatre i træer. Katte er så smukke!