Gas Grill.........hvad kan anbefales?

Jeg er på udkig efter en ny grill!

P.t har jeg en simpel kuglegrill fra weber og jeg er egentlig lidt træt af det med kul. Så min næste grill skal være med gas. Nemt og hurtigt.

Jeg har kig på en Weber Q300 - men hvad mener i grill entusiater - er den god nok? Findes der noget bedre til prisen? :slight_smile:

Knus Gitte

Hvor mange er I i husstanden som normalt skal affodres?

Q300 er en klassegod grill! Jeg vil mene, at det er den bedste i den prisklasse.
Den kan “alt” og der kan endda købes rotisserie til den - genialt til andesteg, flæskesteg mm

Tak for input Pia :slight_smile:

Husstanden tæller min søn og jeg - men det hænder, at vi får besøg som får en bid mad med :slight_smile: Så i hverdagen max 3-4 personer og måske 6-8 i en weekend fra tid til anden, hvis vi er mange :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;849603]Tak for input Pia :slight_smile:

Husstanden tæller min søn og jeg - men det hænder, at vi får besøg som får en bid mad med :slight_smile: Så i hverdagen max 3-4 personer og måske 6-8 i en weekend fra tid til anden, hvis vi er mange :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Så passer Q300 helt perfekt til Jer.
Den kan håndtere kød og tilbehør på en gang. Grillarealet er stort nok til det :slight_smile:

Vi har et par eller 5 forskellige kulgriller, og alle modellerne i Q.
Og Q300 er klart vores favorit herhjemme.

Q200 er med i autocamperen, hvor den passer perfekt i bagagerummet :smiley:
Q100’erne har vi med på picknic.

jeg vil osse sige at webers q300 er noget af det bedste til prisen, vi har selv kig på sådan en, vi har så osse haft kig på q200 som er noget billigere, men den har ikke inddirekte varme og er derfor ikke helt så god til at lave en saftig oksesteg i.
en anden billigere mulighed er at købe en af de der 1500 kr grills som osse er gode, men kvaliteten halter lidt syntes jeg.
en q300 kan man altid købe til ca 2400 kr hvis man lige lurer efter tilbud

Vi er superglade for vores Q300!

Vi har en Weber Q220 Special Edition i vores campingvogn og passer fint til vores behov :slight_smile:

Tak for jeres input :slight_smile: Jeg tror beslutningen er taget. Nu skal jeg bare have den bestilt :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg har en Outdoor Chef Leon som jeg er ustyrlig glad for. Jeg ved mange hylder Weber, men jeg har altid godt kunnet li at være modsat, så da jeg skulle købe grill sidste år var kravet nærmest kun at det IKKE skulle være en Weber. Og så at det skulle være gasgrill. Jeg har ikke tålmodighed til kul. Den her kan jeg tænde og 5 minutter senere er den klar til brug. Vi grillede juleanden på den og den blev fantastisk.
Leon har samme diameter som den store Weber så f. Eks rotisseri’et passer til. Og det er nu rarere med en stor grill end en lille en, for det gør jo ikke noget ar der er god plads, mens det er irriterende hvis den sidste bøf IKKE kan være der :slight_smile:

Jeg bruger så forskelligt røgflis til at få den rigtige smag af grill frem, det fungerer fint.