Jeg sad og spekulerede lidt… :øhmm:
Hvem kan I finde på at give gaver til? og tænker I over beløbet? Og hvornår giver I folk gaver? Fødselsdag, jul, årsdage, specielle anledninger?
Jeg sad og spekulerede lidt… :øhmm:
Hvem kan I finde på at give gaver til? og tænker I over beløbet? Og hvornår giver I folk gaver? Fødselsdag, jul, årsdage, specielle anledninger?
min nære familie får da gaver til jul og til fødselsdagen og jooo der falder da osse et par gaver af i løbet af et år.
min kone giver jeg gaver tit og ofte og får så osse gaver af hende, der skal såmænd ikke være nogen grund til at gi hinanden gaver, det burde komme helt naturligt i et ægteskab.
mine venner får da osse nogengange gaver osv når vi kommer på besøg og er vi inviteret til noget fest får værterne altid en gave el 2
vi gir folk de gave og til det beløb vi lige syntes er passende til lejligheden
Mine forældre, min søster og mormor får altid gaver til fødselsdag, advent og jul og hvis jeg har været ude og rejse. Der ud over kan de også få en lille gave i ny og næ.
Ellers giver jeg resten af familien gaver hvis jeg er inviteret til en eller anden fest eller hvis de feks fylder rundt.
Hvor meget jeg gir for styres helt af hvor mange penge jeg lige har. Dog har jeg de sidste 3 år sparet sammen til julegaverne for at der er nok penge.
jeg giver gaver til den nære familie til fødselsdag og jul. eller andre anledninger. men der er også meget nære familie. når jeg har en stedfar og stedmor.
jeg skal f.eks. holde noget indflytterfest. og jeg regner da ikke med at få nogen gaver.
Altså selv giver jeg gaver til min mor, stedfar, mormor og morfar, og ud over dem, så får to af mine veninder og en af mine venner altid, uden jeg er inviteret til noget… Resten får kun gaver hvis jeg er inviteret til fødselsdag eller anden anledning, som bør følges af en gave…
Dog kan jeg godt lide spontangaver… Som jeg kalder dem… Det er gaver når folk ikke forventer det, og det er til de samme personer, som får fødselsdagsgaver… Min familie får dog også julegaver… Og hvis jeg har en kæreste, så får han også begge dele…
Jeg har også en enkelt gang givet min chef en fødselsdagsgave, og faktisk også en julegave, og det er nok ikke sidste gang, men vi har også et rigtigt godt forhold til hinanden…
Beløbene svinger helt vildt ved alle… Nogen gange er det småting jeg giver, andre gange bruger jeg mere end jeg nok burde… Jeg går ikke op i det…
Men så er der alle de gange hvor man forventer at få en gave og ikke får det, eller omvendt, ikke forventer det men så får en, og det er nogen gange svært at finde ud af hvad folk forventer eller tror, hvis de ikke skriver det sort på hvidt eller forklarer det ordentligt, men kan man forlange en gave? F.eks. til en indflytterfest som Tilly skriver? For Tilly, du forventer det ikke, hvilket jo er ok, men hvis du var inviteret med til en, ville du så tage en med?
Jeg elsker at give gaver, det er så dejligt at gøre folk glade.
Jeg giver gaver til mine børn, svigerbørn, børnebørn, min mand, svigermor og nærmeste venner til jul og fødselsdage.
Og så benytter jeg enhver lejlighed til at tage ‘en lille ting’ med, når vi besøger dem.
Hvis jeg kender nogen, der bliver gift, giver jeg også en gave - stor eller lille, alt efter hvor godt jeg kender dem.
Jeg er vild med bryllupper, og jeg har et i familien til maj… Jeg glæder mig.
Min mand giver mig altid en buket på vores bryllupsdag.
.
Vi giver naturligvis julegaver til familien - de medlemmer vi fejrer jul sammen med.
Fødselsdagsgaver gives til dem, der inviterer til fødselsdag.
Jeg elsker at give gaver.
Min dyrlæge, som jeg har kendt i 29 år, får en gave til sin fødselsdag.
Selvfølgelig…
Min post, min skorstensfejer og min skraldemand får en julegave som tak for god behandling.
Også mine søde naboer får en julegave - som tak for godt naboskab.
Engang spurgte en bekendt: Behøver du det?
Nej…det behøver jeg ikke.
Men det handler ikke om at behøve…
Min mand og jeg giver aldrig gaver til hinanden til jul. I stedet laver vi nogle ting sammen i løbet af året. Alt efter økonomien bliver det heller ikke så meget til fødselsdage… Til gengæld kan vi godt finde på at købe en lille ting til hinanden hvis vi føler for det. Det kan være en god øl til min mand eller han kan finde på at købe en troldekugle til mit armbånd. Og så giver vi hinanden adventsgaver.
Mine forældre og svigerforældre får også adventsgaver… Bare nogle små ting og fordi det er hyggeligt.
Og så giver vi gaver til den nære familier til fødselsdage og jul. Og ellers gaver til fødselsdage, hvis vi er inviteret. Og til bryllupper, indflytningsfester og andre særlige lejligheder - igen hvis vi er inviteret.
Beløbene svinger vildt meget! Det kommer også lidt an på anledningen og den slags…
[quote=Mona Jensen;424249]
Men det handler ikke om at behøve…[/quote]
Jeg synes heller ikke det handler om at behøve; mere om at prioritere.
.
Venner: Fødselsdage og særlige anledninger
Familie: De fødselsdage jeg er inviteret til, samt dem jeg fejrer jul med (forældre, søskende, bedsteforældre).
Det med at give gave af lyst sker rigtig sjældent, men det hænger nok mere sammen med at min økonomi ikke ligefrem bugner af overskud efter mange år på SU - og som en ekstra bonus, eller noget, så har det været et dyrt år på dyrlægefronten… Tøj og sko er noget der købes billigst muligt når det gamle er slidt op osv., prioriteterne ligger ikke så meget i at købe ekstra ting til hverken mig selv eller andre - tilgengæld hjælper jeg gerne med det jeg kan, f.eks. at give en hånd med.
Hvor er det skønt at læse denne tråd, for også mht at give gaver var jeg begyndt at føle mig sær:
Det er så dejligt at finde på en eller anden gave, stor eller lille, praktisk eller pyntelig, til en eller anden.
En lille værtindegave, en overraskelsesgave, en nyttig ting, som bliver givet videre, fordi man selv har.
Fødselsdagsgaver og jul, der er jeg mere på linie med Mme. Korat
Jeg giver gaver til dem, der inviterer til fødselsdag og dem jeg holder jul med.
Derudover giver jeg gaver, hvis og når jeg har lyst. Jeg kan sagtens finde på, at give en lille ting til en god kollega, til min dyrlæge der fylder rundt - eller bare til en god ven, hvor jeg støder på noget jeg synes han/hun godt kunne bruge.
Der er ikke noget bedre end at give gaver af lyst - og ikke fordi “man skal”
Jeg giver gaver til mine børn, mine forældre, niecer og nevøer. Derudover giver jeg julegave - kun en lille ting til alle dem jeg holder jul sammen med.
Fødselsdag er en anden ting. Der får Niecer og nevøer for det meste kun hvis jeg er i DK når de har fødselsdag. De får tilgengæld så for lidt mere til jul
Hvis en person fylder rund og jeg er inviteret men ikke kan komme - ja så får de en forsinket gave når jeg kommer til landet
Jeg har ingen bestemte beløb - det afhænger meget af hvem det er
Uh jeg finder ofte små gaver til kæresten, hvis jeg finder noget der vil glæde ham - ligesom jeg også spontant køber gaver til mine søskende, forældre eller gode venner, hvis jeg finder noget der vil glæde dem
Ellers får søskende, mine forældre og enkelte bedsteforældre gaver til jul og fødselsdage.
Ellers gives der gaver til familie og venner ved specielle lejligheder - beløbet går jeg mindre op i, men finder noget der er passende til lejligheden.
Gives der fælles gaver, så gives der for samme beløb som andre gør.
Værts og værtindegaver gives også ofte
Jeg behøver dog ingen særlig anledning til at give en gave, jeg gør det fordi det glæder mig at glæde andre.
Jeg giver gaver til Michael og mine katte ugentligt næsten
Den anden dag købte jeg sko til Michael, fordi han var begyndt at klage over ondt i fødderne, og han gider ikke selv købe sådan noget. Han synes også selv det var en gave at jeg kunne køre alene i ikea så han ikke behøvede at komme med :høhø:
Jeg giver min tvillingesøster, min yngste lillebror, min mor og min mors kæreste gaver til jul + fødselsdage. Og de får også hvis jeg tilfældigvis finder noget LIGE til dem.
Jeg har et par venner som også får nogle specielle gaver engang i mellem
Jeg køber ellers kun fødselsdagsgaver til folk hvis jeg er inviteret eller kigger forbi i dagene omkring fødselsdagen… Går ikke og gemmer en gave en måned - medmindre det er fordi det er LIGE DEM :høhø:
Sidste år købte jeg gaver til mine elever - små til 3-5 kr pr stk også i en pakkekalender… Det er fantastisk at se hvor glade folk kan blive af små ting/tanker
Nogen har sikkert luret af at jeg ikke holder hverken jul eller fødselsdag Men jeg (vi!) giver gaver når jeg føler der dukker en anledning op.
Mænd kan være svære at købe gaver til (dimser i Silvan og den slags!), men det bedste jeg har overrasket Claus med var en svømmetur i Georgia Aquarium i Atlanta sammen med hvalhajerne! Han har det på DVD, og jeg tror simpelthen aldrig han glemmer det.
Og jeg ønsker mig næsten aldrig noget, men alligevel har Claus for nyligt taget fusen på mig. Vi havde sølvbryllup i marts, og han overraskede mig med at have bestilt en ny hunkat i USA - hun hedder Honeymoon, og om 4 uger skal vi over og hente hende (Og jeg overraskede ham med en tur i varmtluftballon i New Mexico til sølvbryllup!)
VH
Susanne
Susanne - Ih, hvor er I da opfindsomme -tihi