Gebyr på netbankoverførsel?

Du skal skam ikke undskylde noget … det er ikke fordi jeg har nogen gæld (andet end mit billån som jeg betaler troligt hver måned), men jeg bruger rub og stub af de få kroner der kommer ind hver måned, så jeg er fuldstændig ligegyldig i bankens øjne og ikke en bankkunde som bankerne kommer til at slås om at overtage :stuck_out_tongue:

Py-ha - var lidt bange for om jeg kom til at træde dig, selv om det ikke er meningen. Men du har jo ret, der skal såmænd ikke så meget til, det behøver ikke være bundløs gæld, bare det at man ikke har til at lægge til side gør jo at man aldrig bliver noget aktiv for banken…
VH
Susanne

Bankerne er blevet temmelig kræsne.
Vores forening, hvor jeg er kasserer, skulle skifte bank. Et indestående på op mod 1 mill. kroner, som vi gerne ville fordele på 2 banker. Men næææh, det var bankerne faktisk ikke synderlig interesserede i - medmindre de fik den “daglige konto” med transaktionerne - sandsynligvis pga divs gebyrer, der ryger på.

[QUOTE=kira v;759054]i gamle dage kostede det altid hos nordea s nu kan du oftest slippe hvis du er fordels/ ungdoms eller gratis hverdags kunde.
og mellem to kunder som begge er i nordea er det gratis.
det samme iht om det koster at hæve i kontant automat i en anden bank.[/QUOTE]

Jamen, jeg mener da jeg er studie/ungdomskunde? Og synes heller ikke at jeg plejer at betale? Så aner ikke hvornår det er kommet på… Er det mon fordi jeg er blevet 27 nu? :gruble:

Vi er i øvrigt også trætte af Nordea, efter vores højt skattede bankrådgiver skiftede til bolig (eller sådan noget), og vi nu har noget teams værk som vi HADER og vi ikke aner hvem de er… Men vi har studiegæld og lav indtægt pt., og er derfor totalt uinteressante for en bank at overtage, så though luck…

Næh, det er til jeg er 28 (mente jeg også nok)

Og synes altså ikke at jeg plejer at betale de 2 kr der! Så det fatter jeg ikke… Nu må vi se hvad banken siger, når det bliver hverdag igen…
Eneste jeg kunne finde i deres fordel dims om netbank er

Gratis adgang til Netbank
Læg budget, overfør penge, betal regninger, tjek saldo. Med Netbank er dine konti kun et klik væk - og du kan gå i banken stort set døgnet rundt.

Det her viste jeg i øvrigt ikke… Mon det betyder at de 30 euro jeg har liggende, kan sættes i banken uden gebyr? :?

Som supplement til dit Visa/dankort og MasterCard kan du veksle til den valuta, du har brug for, i alle vores danske filialer - helt gratis

Den lille hjemstavnsbank, hvor jeg stadig har mit “Maestro”-card (hedder noget andet nu) tager de sørme 15 kr, når f eks CBB hæver på min konto til min taletidspakke.
Overvejer at flytte kort-bank…

[QUOTE=MiSi;759849]Den lille hjemstavnsbank, hvor jeg stadig har mit “Maestro”-card (hedder noget andet nu) tager de sørme 15 kr, når f eks CBB hæver på min konto til min taletidspakke.
Overvejer at flytte kort-bank…[/QUOTE]

Orv - det lyder også vildt. Kan det hænge sammen med din korttype? Normalt er Dankort den billigste løsning.

Så har jeg lige betalt for 6 tavler + gebyr, medlemskab 2012 og for udstlling i Brædstrup.

Oveni kom så 10 kr i ekspeditionsgebyr - altså fra Jyraks side…

Så i dette tilfælde er det ikke min bank, der tjener på en pengeoverførsel.

Knus Gitte

Gitte - Jeg betaler det jo bare via min netbank i stedet for via JYRAKs side… Det fortæller de jo selv at man kan på betalingssiden :slight_smile:

Og slipper man så for gebyret? :slight_smile:

De 10 kr, betyder NADA for mig i det store billede - men jeg forstår ikke hvorfor disse 10 kr kommer på regningen blot fordi man benytter Jyraks online betalingsmulighed…men måske koster denne service Jyrak at have?

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;761783]Så har jeg lige betalt for 6 tavler + gebyr, medlemskab 2012 og for udstlling i Brædstrup.

Oveni kom så 10 kr i ekspeditionsgebyr - altså fra Jyraks side…

Så i dette tilfælde er det ikke min bank, der tjener på en pengeoverførsel.

Knus Gitte[/QUOTE]
Nej - og JYRAK gør såmænd heller ikke, det gør NETS der står for al indkradsning af Dankorttransaktioner i Danmark. De arbejder skam ikke gratis, tværtimod :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;761967]Nej - og JYRAK gør såmænd heller ikke, det gør NETS der står for al indkradsning af Dankorttransaktioner i Danmark. De arbejder skam ikke gratis, tværtimod :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ligesom NETS også kradser penge ind hos butikkerne hver eneste gang man svinger sit Mastercard (Cash) i butikkerne. Vi betaler gebyr for hver eneste transaktion, når folk benytter Mastercard i vores synshaller.

Vi lægger dog ikke gebyret oven i synsprisen.

[QUOTE=DK Thomani;761981]Ligesom NETS også kradser penge ind hos butikkerne hver eneste gang man svinger sit Mastercard (Cash) i butikkerne. Vi betaler gebyr for hver eneste transaktion, når folk benytter Mastercard i vores synshaller.

Vi lægger dog ikke gebyret oven i synsprisen.[/QUOTE]
Næh, det gemmes bare et andet sted, men betalt bliver det jo alligevel :slight_smile: Men ingen hjul kan jo dreje rundt uden at blive fodret, og et eller andet sted skal klubberne jo få sine udgifter dækket ind - en hovedklub er og bliver en forretning lige som alt andet, slev om det er den mere trælse del af det og knap så hyggelig at snakke om. Det er ikke lette tider at drive sådan en “luksusting” som en hovedklub i…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;761967]Nej - og JYRAK gør såmænd heller ikke, det gør NETS der står for al indkradsning af Dankorttransaktioner i Danmark. De arbejder skam ikke gratis, tværtimod :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

ØV - jeg havde lidt håbet på, at de 10 kr gik til Jyrak - det ville jeg have forstået og uden at løfte et øjenbryn have acceptereret! Men, at andre skummer fløden ærgrer mig :frowning:

Fremover vil jeg vælge bankoverførsel - det er så bare svært, at specificere hvad man betaler for.

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;762011]ØV - jeg havde lidt håbet på, at de 10 kr gik til Jyrak - det ville jeg have forstået og uden at løfte et øjenbryn have acceptereret! Men, at andre skummer fløden ærgrer mig :frowning:

Fremover vil jeg vælge bankoverførsel - det er så bare svært, at specificere hvad man betaler for.

Knus Gitte[/QUOTE]
Ja, og det er faktisk også lettere for kassereren med Dankort indbetalingerne, fordi der så tydeligt er specificeret hvad indbetalingen dækker.
Så en artikel i JP tror jeg, for nyligt, en artikel om en blomsterhandler i Silkeborg (eller nowet) De var kommet til at se hvor tæt de var på den magiske grænse på 4999 dankorttransaktioner, hvor gebyret til nets stiger med mange tusinde kroner! De bad derfor kunderne resten af december om at betale kontant eller ved bankoverførsel! Det kunne bedre betale sig at miste nogle tusinde i mistet indtægt fordi folk glemmer at overføre penge, end at ryge over de magiske 5000 transaktioner…! Kan ikke finde den igen, men den var såmænd ganske interessant…! Nets er skam en go´ butik :slight_smile: (Og det er ikke brok over at ting koster noget, for det er langt lettere for alle, at udstillingsgebyrerne er betalt forud, husker endnu køerne om morgenen i gamle dage, hvor alle først skulle betale, før de kunne komme videre, det var nu heller ikke sjovt! Og i udlandet betaler man jo også gebyr på udstillingen, hvis man formaster sig til at betale med kontanter…!)
VH
Susanne