Gebyr på netbankoverførsel?

Er der andre end mig, der nu oplever at det koster 2 kr at lave en alm. overførsel via netbank?
Har Nordea, og har lige oplevet det to gange nu, både til en veninde og så til JYRAK, og undrer mig en del over det?
(og synes da det er umanerligt frækt, hvis de nu vil til at tage penge for det også!)

Det tog de også fra Jannik da han var kunde hos dem… For hver overførsel

Ja ja, bankerne skal jo osse leve de små pus…

Og når vi nu gør alt deres arbejde for dem er de jo nødt til at tjene penge på det. Hvis alle gjorde det selv kunne de jo ha’ færre ansatte!

Hm. Vent lidt. Der er noget galt med det argument…

Nåh ja… Det er det der hedder profitoptimering!

(med andre ord: Jo det er - desværre - en helt normal praksis. 2 kr er vist endda i den billige ende…)

Damn… :frowning:

Jeg oplever også, at det en sjælden gang i mellem koster 10,- kr, at lave en bankoverførsel :frowning:

Jeg har dog ikke fundet ud af endnu, hvorfor det nogle gange koster - og til andre tider ikke koster noget…

Jeg skal lige huske, at tjekke på på om der er gebyr på til JYRAK, når jeg skal betale for stamtavler og udstilling her en af dagene.

NB! Jeg bruger Danske Bank.

Knus Gitte

Min mor der er kunde ved Nordea siger det betaler hun ved hver overførelse, så jeg er da glad for SparNord, der er det gratis

MVH
Gitte

[QUOTE=TrekkieGrrrl;758910]

med andre ord: Jo det er - desværre - en helt normal praksis. 2 kr er vist endda i den billige ende…[/QUOTE]

Yep…

På min almindelige lønkonto betaler jeg ikke gebyr for overførsler, men jeg havde tidligere en opsparingskonto af en art (hed et eller andet specielt) hvor det kostede mig et gebyr på 25 kroner, hvis jeg lavede mere end én overførsel pr. måned. Den er nu lavet om til, at jeg i princippet har to lønkonti, dvs jeg får ingen eller næsten ingen rente, men betaler til gengæld ikke gebyrer for almindelige bankforretninger.

Jeg har Danske Bank :slight_smile:

Jeg har Basisbank, og der er ikke gebyr for overførsler - med mindre man har behov for at skrive en lang tekst (og det er aldrig nødvendigt), eller hvis man vil have tilsendt en kvittering.

vi har osse nordea, men vi betaler intet for at overfører penge el betale girokort. det er en aftale som hedder gratis hverdag vi har lavet sammen med vores kontoer, selv ikke på udenlandsoverførsler betaler vi gebyr

nå, nu fortæller fru tonya mig at vi betaler et lille gebyr for udenlands-overførsler, men stadig ingen gebyr for alle indenrigs

Vi bruger Jyske Bank og der er transaktionerne gratis :slight_smile:

i gamle dage kostede det altid hos nordea s nu kan du oftest slippe hvis du er fordels/ ungdoms eller gratis hverdags kunde.
og mellem to kunder som begge er i nordea er det gratis.
det samme iht om det koster at hæve i kontant automat i en anden bank.

jeg betaler ikke gebyr for overførsler i Nordea - jeg er fordelskunde, tror jeg det hedder (til hvis fordel ved jeg ikke:-))

Jeg er (desværre) også kunde i Nordea, men tror ikke jeg nogensinde har betalt for overførsel … aner ikke hvad min aftale med banken hedder.

Jeg betaler ikke gebyr for overførsler til andre danske banker eller ved betaling af girokort. Udenlandske overførsler har altid kostet en mindre formue :wink: Jeg betaler heller ikke vekselgebyr for valuta. Jeg bruger Danske Bank.

Desværre … Ingen kan da tvinge dig at være kunde der, hmmmm. Jeg er iøvrigt meget glad for Nordea

Jeg har endnu aldrig oplevet at betale gebyr …Hverken når jeg overfører fra den ene konto til den anden, eller for den sags skyld noget som helst. Jeg valgte at beholde min barndomsbank ‘Salling Bank’ som jeg er utrolig glad for, og i disse cyber tider, er det jo nærmest ligegyldig om banken ligger lokalt eller ej - Jeg har bare fået status som ‘fjernkunde’

Jo, nu om dage kan man faktisk godt være stavnsbundet til sin bank. Det er blevet rigtigt meget sværere at skifte pengeinstitut end det var for nogle få år siden, fordi bankerne ikke bare overtager “hvad som helst” som kunde (Undskyld Skattekat, det er IKKE en antydning af noget om dig som person, det er en generel betragtning). Den bank jeg arbejder i har en stor kasse, der hedder “Kunder vi ikke vil overtage fra andre”, og den bliver skam brugt…!
VH
Susanne

Jeg er kunde i Arbejdernes Landsbank og betaler ikke for overførsler jeg selv foretager.