Gen test hvor og hvad pris?

Vores mentor kontaktede UC Davis, da test på Snowshoe ikke er ret udbredt fordi racen er “sygdomsfrie” (:tihi:) - de vejledte os på fornemste vis. Det var faktisk forsvindende få test, og meget fornem vejledning underbygget og faglig. I dag tester mange SNO opdræt for disse ting, alene på baggrund af deres vejledning, fordi man som opdrætter famler lidt ved sådan en sammensat race. Du kan derfor via en henvendelse være med til at gå foran i sådan en puslespilsrace, hvis du åbent deler det med andre opdræt.

Vores linje indeholdt fx Siameser, Orientaler, brite, Snowshoe, huskatm american shorthair… jeg forestiller mig, du står i lidt samme puslespils-situation. Og hvad i alverden skal man teste en F3-kat som Fie for, når der er huskat i:tihi: Men det kunne de komme med nogle superbud på:ok:

Faldt lige over noget andet smart, som UC Davis tilbyder :høhø:

[B]DNA test to identify which dog pooped
and who didn’t scoop

[/B]
[LEFT]While most pet owners responsibly clean up after their dogs, the few who do not can create a nuisance for all. New DNA technology allows you to positively identify offenders and hold their owners responsible.[/LEFT]Keep your neighborhood clean[FONT=Verdana] [FONT=Verdana]Collect cheek swabs from all area dogs to create your database[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana] Collect and submit feces using the DogPile ID collection kit[/FONT]
[FONT=Verdana] Discover the offender when you receive your report[/FONT]
[LEFT]Although feces is not an ideal source for DNA profiling, the Forensic Unit of the VGL has developed new tests that can overcome problems commonly encountered with feces testing to make sure that your results are accurate, reproducible, and can hold up in court. The DogPile ID test is the only dog DNA testing offered by an accredited crime laboratory that has been accepted by a court of law.[/LEFT][LEFT]Cost & Sample Collection[/LEFT][LEFT]Download brochure[/LEFT]

Jeg kommer alvorligt i tvivl om, det er noget, der er dateret 1. april; eller om nogle amerikanere virkelig er så skøre?:dokdok:

vh

Andreas

http://www.animalsdna.com/www.animalsdna.com/web/page/fee_schedule.html jeg endte med de her, De har kobt licens af Davis så de har fået deres penge for deres arbejde :wink:
Der kan jeg få komplet farvepanel+blodtype+hvilken langhårs gen de har(er da lidt sjovt at se)diverse sygdomme for 80 dollar(minus 10% for online bestilling og 10% hvis min klub er tilknyttet dem) per kat.

Hos Davis vil samme pakke koste 280 dollar per kat.
Hos Langston 110 engelske pund per kat.

Jeg har oplevet en opdrætter bruge et tysk kommercielt laboratorie. De var nogle elendige amatører, der ikke kunne fastslå fadderskab af et kuld killinger og det endte med, at killingerne stod uden kendt far i over 6 måneder, indtil jeg hjalp opdrætteren med at få testet via UC Davis og de gav os resultater i løbet af få uger og løste hele mysteriet. Det tyske lab kan stadig ikke forklare hvorfor de ikke kan få et resultat frem - de har fået flere prøver siden, idet de hårdnakket nægtede, at de havde lavet fejl.

Aldrig andet end UC Davis bliver brugt her i huset.

Tø-hø! Jeg er ret sikker på at jeg ved nøjagtigt hvilket laboratorium der er tale om. De lavede samme komplet håbløse cirkusforestilling, da det i sin tid blev moderne at blodtypebestemme birmaerne. Hvis man havde en B kunne man bare sende prøven derned, og vupti havde man en A, også selv om alle andre laboratorier var enige om B. De nægtede konsekvent at svare kollegerne på hvordan de kom frem til resultatet, og det var hat og blå briller. Og de har såmænd heller ikke særligt godt ry blandt forskerne, for de har tydeligvis oplevet flere af den slags tilfælde.
UC Davis eller Langford. Alt andet er unødig spild af penge…
VH
Susanne