Det er nok ikke gået nogens næse forbi, at jeg har købt en lillesøster til Nedrivningsholdet … Prinsesse Dimmalimm
Lige som drengene, kommer hun fra et katteinternat.
Jeg købte hende som værende tortie (jeg bryder mig ikke om tortier ) og både da jeg var ude og se hende første gang og da jeg hentede hende et par dage senere, så jeg tydelige røde plamager på hende, den ene ½-del af overskægget f.eks. … men nu, 14 dage senere, er de røde plamager blegnet og ligner nu bare den varme beige/brune farve man tit ser på gråstribede katte.
Så jeg tror jeg er blevet snydt og hvis ikke det var fordi, fristen for at returnere hende udløb i går, ville jeg levere hende tilbage!
Hun er selvfølgelig slet ikke samarbejdsvillig i forhold til at få taget billeder der er skarpe nok, til at man kan se noget som helst … men er der nogle tydelige tegn som skal være tilstede på en tortie?
Hendes poter er helt hvide … ingen røde tæer.
De plamager jeg troede jeg så, var i krave/nakke-området.
Hendes mor er korthåret tortie (med helt tydelige afgrænsede plamager -rød/sort/hvid) og den ene søster lignede morkatten.
Sorte og lyserøde tæer… på katte med hvid og tortiere får de 2 farved tæer… då lige der er ulempen hun er med hvid…
Men jeg synes mere det ligner rufisme end rød
Det er ikke de bedste billeder, men på hverken disse eller andre billeder har jeg set nogen tegn på tortie på hende. Det under næsen er bare tabby lys, ingen rød der
Hun blev snakket om som tortie og jeg så jo de røde(-ish) pletter, så jeg satte ingen spørgsmålstegn ved det … men nu tror jeg ikke på det længere
Nu, hvor jeg ellers var ved at sk*de på mine principper (ikke flere langhårskatte), syntes jeg kun det var fedt, hun også var tortie …
Snydt igen!