Genetik med Jan og Charly?

Skulle de ikke komme til Jyraks Studiekreds i Herning den 24. oktober eller har jeg misforstået?

MVH

jeg fik besked på i går at aflyse dem

Øv… Vi var 3 der havde glædet os…:frowning: Håber de kommer en anden gang

Jeg tror der er en andet genetik arrangement d. 22. okt istedet

Og så vidt jeg ved er det allerede kl. 18…og man kan også få sin sult stillet ernæringsmæssigt (for 30 kr)…så vidt jeg er orienteret

Håber der kommer mange, for man kan aldrig bive klog nok :tihi:

Brita (som kommer med en masse vinternullerputsenge OGSÅ til indvandre med snesko på) :ups:

det gør de ikke…det vil Jyrak ikke have…de er jo ikke fra Jyrak
Hilsen Gitte

[quote=Gitte D;273055]det gør de ikke…det vil Jyrak ikke have…de er jo ikke fra Jyrak
Hilsen Gitte[/quote]

Og det kan man så undre sig over, for det er jo ikke JYRAK, der sidder på alle de kloge hoveder - hvorfor ikke åbne for andre, hvis det er det, som folk er interesserede i? :?

ja det undre også mig…der var så mange der havde glædet sig og flere havde fået ændret deres arbejdsplaner og først søndag bliver det aflyst

Jeg vil prøve at samle det hele ved at skrive følgende OG uden en masse stavefejl…denne gang :tihi:

Torsdag d. 22. oktober kommer Ole Amstrup, og fortæller om den grundlæggende genetik og farvegenetik (nu håber jeg, jeg informèrer korrekt), for jeg skriver frit fra hukommelsen, og den er af og til en smule hullet, sorry :fin:
Arrangementet er allerede kl. 18.00 og man kan for en flad 30-krone få sin aftensmad og for en endnu fladere 5- kr en sodavand.
The og kaffe OG helt sikkert kage er der også, så ingen BURDE hverken gå derfra sultne hverken mavemæssigt eller informativt.
Det hele foregår i Herning…Akacievej no 10 eller 11…hjælp mig venner -surrender jeg er en bæhjerne til husnumre :øhmm:
Jeg håber der kommer en masse for hvem vil ikke gerne blive klogere

Og som sidegevinst kan man allerede købe tidlig julegave til misserne, nemlig dejlige varme nullerputsenge liiige til at nullerputte i.
Hele overskuddet går til svigtede misser :pote:
For de der ikke ved hvad en nullerputseng er…kommer her
og blot 1 eksempel…de findes i en væld af farver, stofvarianter OG størrelser…det er blot om at ønske, så får man lige hvad men gerne vil…det rene Aladdin :thumbup:

Håber vi ses…det bliver helt sikkert festligt og fornøjeligt :danser:

[quote=Gitte D;273055]det gør de ikke…det vil Jyrak ikke have…de er jo ikke fra Jyrak
Hilsen Gitte[/quote]
Det lyder da mærkeligt, synes jeg!
Hvad skulle årsagen være til, at man ikke må holde foredrag fordi man ikke er medlem? Der har da været så mange andre foredragsholdere som f.eks dyrlæger - de er vel heller ikke medlem af JYRAK? Eller er der bare noget, jeg helt har misforstået :øhmm:?

[quote=Rita;273074]Det lyder da mærkeligt, synes jeg!
Hvad skulle årsagen være til, at man ikke må holde foredrag fordi man ikke er medlem? Der har da været så mange andre foredragsholdere som f.eks dyrlæger - de er vel heller ikke medlem af JYRAK? Eller er der bare noget, jeg helt har misforstået :øhmm:?[/quote]

Det har i sin enkelhed noget med økonomi at gøre for Jan og Charly skal havde køre penge for de 700 km og broen og det mener studie kredsen ikke de har penge til så kan man få Jyrak genetik konsulent ud “gratis” for der betaler jyrak Kørselen så vidt som jeg har forstået

Ahhhhh… så var der en forklaring, det lød bare så mærkeligt, da jeg lige læste det :).
Tak for hjælpen:ok:

[quote=kamikaze;273066]
Arrangementet er allerede kl. 18.00 [/quote]

Jeg har først fri kl. 17:30 om torsdagen, og vi har 5 kvarters kørsel til Herning, så det kan vi desværre ikke nå :frowning:

Jeg tror ikke det er økonomien den er gal med…men mere at Jyrak vil have at vi bruger deres konsulenter og ikke vælger nogen fra Racekatten
studiekredsen herning har økonomi til at betale deres udgifter.

[quote=Gitte D;273268]Jeg tror ikke det er økonomien den er gal med…men mere at Jyrak vil have at vi bruger deres konsulenter og ikke vælger nogen fra Racekatten
studiekredsen herning har økonomi til at betale deres udgifter.[/quote]
Hvis du har ret i den tanke, synes jeg godt nok det lyder trist…
Sådan lidt staunsbånd agtig -surrender

[quote=Gitte D;273268]Jeg tror ikke det er økonomien den er gal med…men mere at Jyrak vil have at vi bruger deres konsulenter og ikke vælger nogen fra Racekatten
studiekredsen herning har økonomi til at betale deres udgifter.[/quote]

Jan er faktisk tilknyttet racekatten, hvor charly er tilknyttet katteklubben, så vidt vi mener… Men de er begge i avlsrådet ved felis danica og deres genetik kursus er til alle og er noget de laver af egen interesse…

[quote=Gitte D;273268]Jeg tror ikke det er økonomien den er gal med…men mere at Jyrak vil have at vi bruger deres konsulenter og ikke vælger nogen fra Racekatten
studiekredsen herning har økonomi til at betale deres udgifter.[/quote]

Jeg har nu ladrig hørt studiekredsene ikke selv kan vælge hvad de vil bruge deres penge på. Det vil såmænd da i så tilfælde være endnu et skridt i en mærkværdig retning Jyrak bevæger sig i.
Men 700km der skal afregnes med hvad, 2,75 pr km? Og man så har en anden kandidat lige rundt om hjørnet må da få enhver vestjyde til at tænke sig om:høhø:

Marina

Den besked vi har fået er, at vi skal rette os efter Jyrak…
og det har ikke noget med økonomien at gøre. Vi har aldrig fået tilskud i klubben fra Jyrak.
Men det er også nyt for mig at vi ikke selv som klubmedlemmer kan bestemme hvilke foredrag vi ønsker. Jan og Carly har en anden og ny måde at undervise på og det er altid godt at få flere vinkler på for nogen et svært emne

[quote=Gitte D;273438]Den besked vi har fået er, at vi skal rette os efter Jyrak…
og det har ikke noget med økonomien at gøre. Vi har aldrig fået tilskud i klubben fra Jyrak.
Men det er også nyt for mig at vi ikke selv som klubmedlemmer kan bestemme hvilke foredrag vi ønsker. Jan og Carly har en anden og ny måde at undervise på og det er altid godt at få flere vinkler på for nogen et svært emne[/quote]

Det er trist at høre, det er ikke Jyaks bestyrelse der skal bestemme hvad vi ønsker at gøre eller ikke gøre i studiekredsene.

Marina

Jeg kan meddele at jeg har fået fingrene i nye forsyninger af drillepinde og lidt andet sjov til misserne, til en rigtig god pris - så det kan erhverves til småpenge samme sted samme aften :slight_smile:

Jég personligt glæder mig til at høre hvad Ole har på hjertet - han er en dygtig mand og plejer at have noget ganske fornuftigt at sige :slight_smile:

Uanset årsagen til at arrangementet med Jan & Charly er aflyst er det beklageligt. Jeg ville også gerne høre hvad de to har at fortælle - jeg har kún hørt gode ting om deres genitikkundskaber.
Når de engang kommer på Jysk eller Fynsk grund igen, vil jeg gerne køre efter et sådan arrangement.

Jeg tror ikke på at en aflysning (og slet ikke med så dårlig tidsfrist), er sort eller hvid, men måske en blanding af ovenstående årsager.
Kan det tænkes at man både har erfaret at det vil koste en hel del at få Jan & Charly til Herning OG at Jyrak mener at det er mærkeligt at en Jyrak-studiekreds hellere vil bruge deres penge på en anden klubs genetikere, når Jyrak selv har en ganske dygtig én af slagsen gående?
Jeg kender ikke selv svaret, men tror ikke på at alt her i verden er Sort/hvidt :slight_smile:

/Mette - der stadig vil have lov at glæde til til at Ole kommer til Herning :slight_smile:

Ja jeg skal også høre Ole, og er klar til at køre efter de andre to

KH