Gider ikke sit vådfoder mere?

Vi har jo for nylig anskaffet os en vandfontæne til Bølle (som han elsker ) Og i samme ombæring har vi skiftet foder til RC Outdoor og iblandet lidt Hills Adult med tun/fisk (stor success)…

Nu har han så de sidste par dage ikke rigtigt gidet sit vådfoder, som han ellers tidligere har vækket mig for at få om morgenen. Nu vækker han mig, hvis der (gud forbyde) ikke skulle være mere tørfoder i skålen…
Vi snakkede om, at det måske kan skyldes at det nye foder mætter mere (måske også fordi han æder mere af det ) og får nok væske af at drikke af vandfontænen, for det gør han ofte.

Men jeg ved ikke hvad I siger? Han har jo tidligere sværget til vådfoderet og glad og fro ædt ca. 100g af det om dagen…

katte er meget kræsne hvis de for lov til at være det… så hvis han ikke gider,. så kan du enten kapitulere og skifte eller bare servere miniportioner så det ikke går til spilde :slight_smile:

Jeg tror du har ret i, at det har noget at gøre med, at han drikker mere vand og derfor ikke har så stort behov for foder med væskeindhold…men af hensyn til hans tænder, nyrer o.s.v. bør han nu alligevel have suppleret med noget andet end tørfoder, men så måske noget kød

Det får han også enten kylling, fisk, okse eller okselever…

Battle: Han er bestemt ikke kræsen… Eller… :rulleøjne: Der var engang han ikke var kræsen med sit vådfoder… Men er nok min egen skyld, for efter han begyndte at få Porta og Applaws er det gået ned ad bakke… -grrrierdumme Men med tørfoder er han bestemt ikke kræsen…

Jeg skifter jævnligt mærke - så spiser de det

Har 4 mærker jeg skifter imellem: Applaws, Animonda (har han udelukket, og jeg købte en 20-pak på zooplus sidst :argh:), Sheba og Porta 21… Han kan også godt lide de der 100g. bakker fra aldi… Kunne være jeg skulle købe sådan nogle.
Men tror bare at det nye foder er vældig spændende og så æder han bare af det. Tror jeg fylder skålen 2 gange om dagen :uha:, så det er jo egentlig forståeligt, hvis han ikke er så sulten igen…