Gimpen hos dyrlægen

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

krydsede poter og fingre herfra for at hun bare er blevet lidt sær på de ældre dage :slight_smile:

Sær har hun altid været, men om det er blevet værre, finder jeg måske udaf på fredag :wink:

Nu kan jeg ikke trække den længere, er nødt til at installere hende på badeværelset nu :S
Håber der er gevindst i morgen tidligt, så hun kan nøjes med den ene nat der :kryds::kryds::kryds:

Har brugt aftenen på at gøre lidt ekstra rent på badeværelset + den lille entré (som hun også får adgang til), for at mindske risikoen for at der måske er nogle dufte der kan anspore hende til at tisse andre steder end i den lille bakke jeg har sat op til hende.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds: herfra.

[QUOTE=Mega;1007846]Det er ikke nødvendigt at bedøve katten af den grund - Den registrerer dårligt nok, den bliver stukket.
Jeg har selv prøvet det og det gør som sagt ikke ondt.[/QUOTE]

det var det jeg fik at vide af vores gamle dyrlæge - at det var nødvendig at bedøve først osv. - men de havde det også med at tage penge for ALT det de kunne og helst lige en slat ekstra fordi de kunne :wink:

Er der noget nyt med Gimpen ?

Nej, jeg får først svar på blodprøverne i morgen.
Hun opfører sig ‘‘som hun plejer’’ … det er så det jeg er i tvivl om, om hun bare er blevet SÅ gammel (sover minimum 20 timer i døgnet :S) og senil, eller om der er en fysisk orsag til at hun ikke er mere aktiv end hun er :?
Og så er der det med hendes tisseri og den sure stank af hendes urin :S
B.t.w. så lykkedes det ikke at få en urinprøve i nat … jeg havde jo brugt aftenen på at gøre klart til hende på badeværelset/entréen og da jeg selv skulle i seng, tog jeg Gimpen og hendes seng med der ud.
Hun bruger lidt tid på snuse til det hele, hvorefter hun sætter sig på sin seng og tisser på den :argh::venter::argh:
Så vi prøver igen i nat …

[QUOTE=Skattekat;1008385]Nej, jeg får først svar på blodprøverne i morgen.
Hun opfører sig ‘‘som hun plejer’’ … det er så det jeg er i tvivl om, om hun bare er blevet SÅ gammel (sover minimum 20 timer i døgnet :S) og senil, eller om der er en fysisk orsag til at hun ikke er mere aktiv end hun er :?
Og så er der det med hendes tisseri og den sure stank af hendes urin :S
B.t.w. så lykkedes det ikke at få en urinprøve i nat … jeg havde jo brugt aftenen på at gøre klart til hende på badeværelset/entréen og da jeg selv skulle i seng, tog jeg Gimpen og hendes seng med der ud.
Hun bruger lidt tid på snuse til det hele, hvorefter hun sætter sig på sin seng og tisser på den :argh::venter::argh:
Så vi prøver igen i nat …[/QUOTE]

nøj en Gimpe Gimpen er :høhø:

Nu er der svar på blodprøverne, de er 100% tip-top i orden :thumbup:
De var så fine, at man ikke skulle tro de kom fra en snart 13 årig kat :rock:

Nu er jeg på vej til Næstved med den urinprøve det lige er lykkedes mig at narre fra hende … det kan godt være at hun har sin egen vilje og meninger, men jeg er stadigvæk mere snu end hende :muhaha:

Super opdatering, men jeg krydser også lige fingre for, at urinprøven ser fin ud :kryds: :kryds: :kryds:

:rock:

Dejligt at høre, hendes blodprøve var så fin :smiley:

[QUOTE=Skattekat;1008723]Nu er der svar på blodprøverne, de er 100% tip-top i orden :thumbup:
De var så fine, at man ikke skulle tro de kom fra en snart 13 årig kat :rock:[/QUOTE]

Dejlig opdatering - der er mange kilometer i hende endnu. :thumbup:

Den er nok også i orden så. :kryds:

Dejligt at høre Gimpen er i fin form - og så får du lige en stak kryds’er for urinprøvens resultat også :slight_smile:

Har lige haft dyrlægen i røret … der er ‘‘noget’’ i urinen, ikke klokkeklar blærebetændelse, men nok til at hun får antibiotika til 5 dage :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1008723]Nu er der svar på blodprøverne, de er 100% tip-top i orden :thumbup:
De var så fine, at man ikke skulle tro de kom fra en snart 13 årig kat :rock:

Nu er jeg på vej til Næstved med den urinprøve det lige er lykkedes mig at narre fra hende … det kan godt være at hun har sin egen vilje og meninger, men jeg er stadigvæk mere snu end hende :muhaha:[/QUOTE]
hvordan luskede du den fra hende ?

Super update, det var da dejligt :slight_smile:

Vedr. urinprøven, på en eller anden måde ville det være lidt ‘rart’, hvis der var en infektion, som hurtigt kan slås ned med antibiotika, så kan det være hun kan stoppe med urenligheden :cool:

Jeg kom i tanker om i nat (hvor jeg på et tidspunkt lå vågen) at hun et par gange har tisset på plastikposer også, så da jeg stod op, gik jeg i gang med at vaske gulvet i entréen helt rent … afsluttede med skoldet vand i tilfælde af at hun tissede på gulvet.
Siden satte jeg bakken med plastikkuglerne derud og tog to poser fra en helt ny rulle, krøllede dem lidt og lagde dem så på gulvet … ingen seng eller bløde ting at tisse på i stedet.
Vækkede Gimpen og lukkede hende derude og ventede siden ved døren med både beholder og pipette … da jeg hørte at hun kradsde i plastik på den anden side af døren vidste jeg at hun havde gjort sin pligt, så det var bare med at skynde sig at suge urinen op :ok:
Nu ved jeg ikke hvad sådan en pose kan udløse af stoffer, i forhold til hvis hun havde tisset i kuglerne, men urinen har ligget der i max. 1 minut, inden jeg var færdig med at samle det jeg skulle bruge :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1009078]Jeg kom i tanker om i nat (hvor jeg på et tidspunkt lå vågen) at hun et par gange har tisset på plastikposer også, så da jeg stod op, gik jeg i gang med at vaske gulvet i entréen helt rent … afsluttede med skoldet vand i tilfælde af at hun tissede på gulvet.
Siden satte jeg bakken med plastikkuglerne derud og tog to poser fra en helt ny rulle, krøllede dem lidt og lagde dem så på gulvet … ingen seng eller bløde ting at tisse på i stedet.
Vækkede Gimpen og lukkede hende derude og ventede siden ved døren med både beholder og pipette … da jeg hørte at hun kradsde i plastik på den anden side af døren vidste jeg at hun havde gjort sin pligt, så det var bare med at skynde sig at suge urinen op :ok:
Nu ved jeg ikke hvad sådan en pose kan udløse af stoffer, i forhold til hvis hun havde tisset i kuglerne, men urinen har ligget der i max. 1 minut, inden jeg var færdig med at samle det jeg skulle bruge :)[/QUOTE]

Smart :høhø:

Godt hendes prøver har set fine ud til nu

[QUOTE=Skattekat;1009078]Jeg kom i tanker om i nat (hvor jeg på et tidspunkt lå vågen) at hun et par gange har tisset på plastikposer også, så da jeg stod op, gik jeg i gang med at vaske gulvet i entréen helt rent … afsluttede med skoldet vand i tilfælde af at hun tissede på gulvet.
Siden satte jeg bakken med plastikkuglerne derud og tog to poser fra en helt ny rulle, krøllede dem lidt og lagde dem så på gulvet … ingen seng eller bløde ting at tisse på i stedet.
Vækkede Gimpen og lukkede hende derude og ventede siden ved døren med både beholder og pipette … da jeg hørte at hun kradsde i plastik på den anden side af døren vidste jeg at hun havde gjort sin pligt, så det var bare med at skynde sig at suge urinen op :ok:
Nu ved jeg ikke hvad sådan en pose kan udløse af stoffer, i forhold til hvis hun havde tisset i kuglerne, men urinen har ligget der i max. 1 minut, inden jeg var færdig med at samle det jeg skulle bruge :)[/QUOTE]

:klapper: Det er altså ikke sådan at være katteejer!!

Dejligt at høre at hendes blodprøve var så flot og fin! :slight_smile: