Gimpen hos dyrlægen

Jeg har i et stykke tid været rimelig obs. på Gimpen, hun er jo en ældre dame efterhånden (13 år til maj) og jeg har ikke rigtig kunnet blive enig med mig selv om, hvorvidt hun bare er blevet gammel og (endnu mere) sær, eller om hun er begyndt at skrante :S
For et år siden fik jeg lavet en fuld blodprofil på hende, som viste at der var intet at komme efter rent fysisk … men der kan jo ské meget i løbet af et år, så nu har hun fået taget blodprøver til en ny profil og svaret burde være der på fredag.
Hun har også den uvane at vise sin utilfredshed med ting og sager (nu er det nok især Spottys tilstedeværelse :venter:), ved at tisse i kattesengene, eller på aviser … og hendes urin har udover lugten af kattetis, en skarp sur stank, så jeg skal prøve at få en urinprøve fra hende.
Dyrlægen syntes ellers at hun var i rimelig god kondition og at hun ikke havde de typiske tegn på dårlige nyrer, der var et par af de bagerste kindtænder der så slidte ud, men hun spiser uden at kny, så jeg har absolut ikke på fornemmelsen at hun har ondt i sin mund :gruble:
Vægten viste 3.7 kg og det er faktisk mere end jeg regnede med, så det er jo bare super :ok:
Men vi kan godt bruge nogle krydsede fingre, både for at blodprøverne er lige så fine som sidste gang og at Gimpen er samarbejdsvillig og afleverer en urinprøve :kryds::kryds::kryds:

Du får alle de :kryds:, du overhovedet kan bruge - hun er en sej tøs, så hun holder gerne nogle år endnu :slight_smile:

Jeg håber at hun bare er en gammel sær Gimpe, og ikke en gammel syg Gimpe! :kryds:

Vi krydser alle poter og fingre herhjemme for at der ikke er noget (alvorligt) galt med skønne sære Gimpe :kryds: :hjerte:

selvfølgelig har Gimpen det godt… hun er jo en Gimpe!! :kryds:

:kryds: i massevis for Gimpen… En dame med det navn, skal bare blive rigtig gammel :slight_smile:

Også masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: herfra :slight_smile:

Du får også lige et par :kryds: :kryds: :kryds: af mig.

:kryds::kryds::kryds: til Gimpen. 13 år er da ingen alder, som vi siger herhjemme. :slight_smile:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: For at det hele er som det skal være

Jeg siger tak for de krydsede fingre på Gimpens vegne, hun var nemlig træt efter turen og har sovet lige siden vi kom hjem :zzz:

Jeg krydser fingre for et flot svar på prøven!<

Undskyld jeg lige hijacker dit tråd med spørgsmål her, men jeg har aldrig haft en gammel kat før… :

Er det noget alle dyrlæger ved hvad er, eller er der noget specifikt jeg skal bede om? Jeg har også en ældre dame på 13år til maj, og ville gerne være på forkant med eventuelle skavanker

Min gamle krage er begyndt at drikke mere… Hun LØØØBER med ud, hvergang jeg går på badeværelset og i bryggers, og vil have vand af vandhanen. Kan man få checket nyrefunktionen uden urinprøve? (det tror jeg simpelthen ikke kan lykkes med hende :frowning: )

Jeg fik bestilt tid ved dyrlæge, men meldte afbud efter at have læst anmeldelser, måske ikke helt fair, men jeg vil hellere være på den sikre side, så nu bestiller jeg tid ved en anden, med super anmeldelser.

:kryds: for Gimpen

[QUOTE=HelleC74;1007769]Jeg krydser fingre for et flot svar på prøven!<

Undskyld jeg lige hijacker dit tråd med spørgsmål her, men jeg har aldrig haft en gammel kat før… :

Er det noget alle dyrlæger ved hvad er, eller er der noget specifikt jeg skal bede om? Jeg har også en ældre dame på 13år til maj, og ville gerne være på forkant med eventuelle skavanker

Min gamle krage er begyndt at drikke mere… Hun LØØØBER med ud, hvergang jeg går på badeværelset og i bryggers, og vil have vand af vandhanen. Kan man få checket nyrefunktionen uden urinprøve? (det tror jeg simpelthen ikke kan lykkes med hende :frowning: )

Jeg fik bestilt tid ved dyrlæge, men meldte afbud efter at have læst anmeldelser, måske ikke helt fair, men jeg vil hellere være på den sikre side, så nu bestiller jeg tid ved en anden, med super anmeldelser.[/QUOTE]

Vores gamle kat blev bedøvet hvorefter de tog urin ud med kanyle, så det kan godt lade sig gøre at undersøge urinen uden at have fået en tissetår

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:
for Gimpens prøver er fine.

HelleC74:
Find en katte-kyndig dyrlæge, h*n bør vide hvad der hører til en fuld blod-profil.
Der er også en ‘gammel-katte’ blod-profil (måske det ér den der menes i dette tilfælde) med særligt fokus på de funktioner der typisk nedsættes med alderen.

Nyrefunktion måles i blod-prøve, urin-prøve kan vise infektion og/eller grus i urinen.

Hvor i verden bor du (måske nogen kan anbefale dig en god dyrlæge)?

:slight_smile:

Masser af :kryds: for Gamle Gimpen, så hun kan ligge i vinduet og holde øje med vejen (eller sove) mange år endnu :slight_smile:

Vi bor i København Ø , og jeg har kig på Østerbrogades dyrlæger, de ligger 5 min væk, hvilket også er et plus.

Det ville dyrlægen også have gjort i dag, hvis der havde været mere urin i blæren … men håber jeg kan få Gimpen til at tisse i bakken, hun elsker jo at tisse i krøyerkuglesenge og plastikkuglerne føles noget der henad :cool:
Har det bare dårligt med at skulle lukke hende ude på det kolde badeværelse i nat, men det er det eneste sted hvor der er en dør :S

Det er ikke nødvendigt at bedøve katten af den grund - Den registrerer dårligt nok, den bliver stukket.
Jeg har selv prøvet det og det gør som sagt ikke ondt.

-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser