Jeg har fået en tube kattemalt, men er i tvivl om hvor meget og hvor ofte de skal have det.
De har endnu ingen hårboller, men da de er semilanghåret så kommer de jo nok på et tidspunkt…
Jeg kan hakke mig igennem på den tyske side og læse, at de må få 3-4 cm dagligt, som endda også må forøges, men det er nok mere hvis der ER problemer med hårboller…
Så forbyggende, skal de så altid have 3-4 cm dagligt - eller er det lige i overkanten, eller skal de bare have et par cm om ugen??
Er der ellers noget godt i kattemalt foruden det hjælper på hårboller?
Vi bruger meget malt, de katte der vil ha det får 1-2 cm pr gang/dag
De er meget glade for malten, så vi har altid gemt tuben, for en gang fik de fat i den og så var der tandmærker i den, og malten var over alt.
Det er ikke alle katte der elsker malt altså. Basil SPISER det… men somme tider kun når jeg smører det ud på hans pote (så skal det jo vaskes af) mens f. eks. Ozzy æder ALT!
Jeg måler det ike ud når de får det. De får lov at spise det lige fra tuben, indtil jeg synes t nu har de fået nok.
Basil er den her der har mest brug for det fordi han ikke har tænder og derfor ikke kan æde kattegræs (han kan ikke bide stråene over selvom han prøver og prøver) de andre får det indimellem som godbid hvis jeg ikke lige kan finde tuben med ostepasta
Mine to basser synes ikke det smager SKIDE godt, så de første to gange snusede de til fingeren og bakkede baglæns - så fik jeg lige fat i dem og gav dem en klat i ganen, og i dag var det som om de tænkte, ‘‘okay, vi kan lige så godt æde det frivilligt’’…
Men okay, fair nok, den eneste tube de har haft noget at gøre med, har været med makrel og eller tun fra Glyngøre og det smager nok HELT anderledes…hehe
Her i huset er det absolut det største hit der er opfundet ifølge Bina. Bare hun ser tuben kommer hun stæsende med højt løftet hale. Hun får 2-3 cm. hver anden dag.
Mvh
Yvonne
vores gaia er osse bare hel vild med kattemalt, hun kommer galoperende bare hun hører vi rører ved tuben og så sætter hun sig foran os og skriger indtil hun får lidt. hun får så 2-3 cm et par gange om ugen. vi har så prøvet flere forskellige typer kattemalt og de falder alle hver og en i hendes smag. man kan så osse købe kattemalt i godbidsform, det gider hun da godtnok ikke spise