Give penge i gave - på en festlig måde!

Vi er en flok, der skal til en rund fødselsdag.
Fødselaren ønsker sig kun penge :thumbdown:

Nogen der har en ide til hvordan vi kan give dem på en lidt festlig måde ??

Et pengetræ måske.
Eller hvis det skal være sjovt, så pak pengene godt ind og frys dem ned i en isblok, eller støb dem ind i en gipsfigur.
Jeg gav min bror en flaskepost engang, hvor jeg havde puttet pengesedler ned i. Det er meget svært at hive dem op igen, uden at skulle smadre flasken, men det lykkedes for ham, og han har flasken endnu :tihi:

Kommer i tanke om en fødselsdag jeg var til, hvor vedkommende fik en hel masse balloner. Der var så puttet penge ind i dem, hvorefter de var fyldt med helium. Det var ret festligt, med alle de balloner.

Det var måske en god ide!!!
Vi har faktisk købt en masse balloner med tallet på i vores ferie…og vi har en mini Heliumflaske!!!

Jeg har givet penge på følgende måder:

Et strandsæt til børn, hvor spanden var fyldt med sand og penge. Pakket fint ind i cellofan og modtageren skulle bruge skovl og si for at få fat i pengene :slight_smile:

Syet en pengesæk med $ tegn udenpå og alle pengene i mønter som i “gamle dage”

Frosset penge ned i lag i en spand, og kommet med en isklump på et stålfad også pakket i cellofan.

Sømmet 5 kroner på et bræt.

:inlove::inlove::inlove:

Jeg ville købe den dejligste sparegris - og få vekslet alle pengene til mønter.

:gris::gris::gris::gris:

Pak grisen fint ind i cellofan - og lur mig, om ikke personen lige så snart alle gæster er gået, sætter sig og tæller alle mønterne. :cool2:

Jeg gav min datter penge i julegave sidste år. Jeg havde vekslet pengen (600 kr) til 50’ere og foldet dem som vifter (zig-zag) og sat dem i små pap-fugle jeg havde klippet ud. Sådan at de var vinger.

Man kan lave sommerfugle på samme måde og hænge dem på d. eks en troldhassel men sytråd.

Et andet år fik hun pengene i 10’ere i en pæn krukke.

Hun ELSKER penge L

Jeg har en gang lavet en halskæde med femkroner.
Den synes fødselaren var veldig sjov, så hun havde den på til fødselsdagsfesten, hvilket bragte mange smil frem :slight_smile:

Jeg har lige lavet et armbånd i en kroner til min veninde :slight_smile:

Vi har været til et par fødselsdage hvor man har skruet 5 kroner fast på et bræt så der stod tillykke :stuck_out_tongue: Selvfølgelig med tilhørende skruetrækker :slight_smile:

Tak for alle jeres gode ideer…
Jeg forelægger for resten af banden…

Min far fik en kæmpe lagkage lavet af toiletpapirs ruller, altså med toiletpapir på. Omkring hver af de yderste ruller var der sat en pengeseddel så hvert lag fik sin farve. Meget modigt af gavegiver var der også sat lys på kagen i form af fyrfadslys som lige passede i hullerne fra toiletrullerne uden at smutte ned i. Det var en festlig gave :slight_smile:

Så er der jo også noget at tørre øjnene med hvis oplevelsen bliver for rørende for modtager :høhø: