Gives væk

Mangler hjem til 3 sorte killinger. . Min ven som har killingerne har ikke råd til at få dem aflivet. . Derfor søger han ny hjem til dem. Er der nogen der ved hvad man ellers kan gøre.

Sterilisere hunkatten så det ikke sker igen.

Han kan også prøve at tale med en dyrlæge om afdrag på aflivningen.

At eje en kat er ikke en ret. Disse killinger føjes nu til statistikken over raske uønskede katte. Det er meget skammeligt. Der findes utallige muligheder for oplysning og viden om det emne her, også før man får kat. Jeg mener derfor ikke der er flere undskyldninger at komme med omkring hvorfor sådan en kat ikke er steriliseret som ung FØR dette skete.

Nu må han tage ansvaret. Ring til en dyrlæge og aftal en afdragsordning på sterilisering og eventuel aflivning, med mindre et internat, der neutralisere dem, vil tage imod. Ellers går de jo bare videre ud og laver nye killinger, så han skal finde et sted, der neutralisere dem for ham. Med mindre han selv kan afdrage det også

Der er udgifter forbundet med det at eje katte. Sådan er det for os andre, og sådan er det for din ven

Det gør mig ufattelig ondt for de killinger.

På kattegale har vi en regel om, at katte/killinger skal annonceres til en mindste pris på 200,-. Denne regel er lavet i respekt for katten, som ikke bare skal ses som ‘smid væk’ når enten det sjove, eller der indtræffer udgifter.

Når man har valgt at eje kat, bør man være sit ansvar bevidst, og dette ansvar mangler din ven i høj grad. Det skal du selvfølgelig ikke lastes for, men personlig vil jeg have meget svær ved at kalde nogen for ‘ven’ med det syn på katten og killingerne.

Håber du finder et hjem til killingerne. Har din ven talt med internatter/kattehjem ? De bugner i forvejen af kasserede katte og killinger, men måske er han heldig og de vil tage imod dem. Killingerne er jo uskyldige, de kan ikke gøre for at deres ejer ikke har sørget for at neutraliseret mormis, som sikkert inden længe står med en ny flok killinger.

Har han snakket med dyrlægen… En voldsomt dyr Dyrehospital her i min by plejer vi at besøge når der i vores hjem fødes killinger med så store fejl at vi vil havde dem aflivet før de bliver et døgn… De tager den lette sum af 50 kr pr killing og jeg ved at flere dyrehospitaler tager en nærmest symbolsk pris for aflive kort efter en fødsel…

Men hvis man ønsker man ikke at betale for aflivninger så få nissemor steriliseret for det er en god måde st spare penge på